Ik ben kapot

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 09:28

Mijn bijrijdster Nicolle is gisteravond van Max gevallen en ligt in het AMC. Ze was met hem aan het galloperen toen hij ergens van schrok. Hij gaf een bok en draaide zich om en ze is tegen een boom gesmakt. Ze was samen met een vriendinnetje die mee was met de fiets. Een mevrouw zag wat er gebeurde en heeft haar naar het ziekenhuis gereden. Het vriendinnetje heeft Max naar huis gereden met een stalgenoot die toevallig langskwam. Nicolle had haar schouder uit de kom, een paar gekneusde ribben haar arm ligt open en ze heeft een gescheurde lever. Dat laatste is levensbedreigend en ze is dus van Gooi Noord met loeiende sirenes overgebracht naar het AMC.
Daar aangekomen bleek de bloeding gelukkig gestopt te zijn dus ze hoefde niet geopereerd te worden. Ze ligt wel op de high-care afdeling aan 3 infusen, hartslagmeters en weet ik veel wat nog meer. Om half 12 vannacht verlieten we het ziekenhuis. Ik ben nog met Nicolles ouders mee naar huis geweest, gelukkig zijn zij niet boos. Mijn ouders en broertje wel. Ze vinden dat paardengedoe maar helemaal nix en zeggen dat ik hem moet verkopen. Daarbij kwam ook mijn vriend vannacht om 4.45 thuis die ook het nodige mee heeft gemaak t in Engeland. Daar is hij in een dijkoverstroming terecht gekomen met de vrachtwagen. Autos dreven aan hem voor bij. Het was gelukkig maar ongeveer 500 meter maar als het water tot aan de ruitewissers komt wordt je niet blij. Je kon totaal de weg niet zien, en het was donker zij hij. Hij is niet gauw bang maar ik kan zien dat hij er kapot van is.
Ik ga zo naar huis. Ze gaan even kijken of iemand mij kan vervangen en dan ga ik lekker bij mijn vriendje in bed liggen die ik een week niet heb gezien.
Nou dat was het,


Gaaaap


Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 09:42

Ho Blaffie,

Ja, ze helemaal gek op hem. Ze wou er eigenlijk morgen weer op maar ze moet ongeveer 14 dagen in het ziekenhuis blijven en dan mag ze 2 maanden niet rijden. Da vindt ze volgens mij nog het ergste van allemaal.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 10:15

Dank je wel allemaal. Ik zit helaas nog steeds op mijn werk. Ze kunnen geen vervanger vinden om de receptie over te nemen. Dat is echt een nadeel van deze baan. Verdrietig

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 10:49

Ja, gellukkig wel cappie op. Moet ook van mij. Max is inderdaad een moie haflinger maar helaas is ie net zo dwars als ie mooi is. Hij is absoluut niet makkelijk te rijden. Helemaal de galop is een ramp. Rechtsom wil ie niet tenzij hij flink mag bokken is dus bijna niet te doen en linksom gaat ie vreslijk hard en plat door de boch. Hij reageert niet op het been en negeert de zweep compleet. Buiten gaat wel goed maar wil persee vooraop . Eenmal voorop staat ie constant stil en wacht tot er een ander paard voorboij komet en dan begint het weer.
Hij is dus inderdaad niet echt gemakkelijk maar ik kan me geen leven zonder Max voorstellen. Het hebben van een paard is ook een "way of life". Ik moet er niet aan denken om 's avonds binnen te moeten zitten. Maar aan de andere kant is het een gevaarlijke sport en ik zelf heb ook al een heftig ongeluk meegemaakt dat ook anders had kunnen aflopen.
Mara ik wil hem niet kwijt!! Verdrietig

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-01 08:40

Max is okee. Nicolle mag vandaag naar de kinderafdeling. Ik was gisteren bij haar. Ze lag nog op de IC tussen alle kleintjes. Zo zielig, al die hulpeloze kleine mensjes. Was niet leuk om te zien.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-01 09:50

Ik heb een bericht bij Paardenpraat gezet. Ik wil graag weten wat julie ervan denken.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, frutsel05, Googlebot, Josien_, MaanNaam, Nele80, Ruai, sterregoud, Titsia, wisja, Zinzi_jewel en 120 bezoekers