Dat ik er nu al over in zit...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Dat ik er nu al over in zit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 17:41

Ben druk bezig studies te bekijken, voor profielkeuze etc. voor volgend jaar. De opleiding Diermanagement aan het VHall instituut in Leeuwarden vind ik persoonlijk heel erg leuk klinken
Vandaag kreeg ik de folders in huis die ik had aangevraagd, met tevens informatie over huisvesting in Leeuwarden, en de mogelijkheid je paard mee te brengen.

Nu... Leeuwarden is een beetje vervelende plaats te gaan studeren, aangezien het met de trein voor mij moeilijk te bereiken is. Ik zal tegen die tijd dus op kamers moeten.
Met op me zelf wonen op zich heb ik niet zulke problemen, maar om Leo achter te laten valt me nu al zwaar... Scheve mond
Nu kan ik haar theoretisch mee nemen, maar ze is net zoveel van mijn ouders als van mij, eigenlijk nog meer, en zij zijn ook gek op haar, en hebben haar in principe gekocht, dus meenemen zomaar zit er niet in

Ik moest wel even slikken toen ik erover nadacht... Ik kan me nu al geen leven meer voorstellen zonder haar, en met alleen de weekenden... Nee, ik ben bang dat ik haar echt veel te erg ga missen Huilen

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:44

Nee, dat kan ik me heel goed voorstellen.
Mag ik vragen over hoelang je dan op kamers zou gaan?
Misschien valt er iets te regelen met je ouders ofzo?
In elk geval alvast succes ermee!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:48

Oei wat lijkt me dat erg Verdrietig .. en je weet zeker
dat je haar niet mag meenemen ?

Sterkte.. Ach gut

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:19

Volgens mij is Leeuwarden heel goed te doen met OV
Bus vanaf Anna Paulowna naar Den Oever en daar overstappen op de interliner Verward
(pb reddytobias eens, die weet het wel )

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:40

Ik zou hierover alvast eens met je ouders praten. Misschien vinden zij het wel ok dat je je paard meeneemt.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:22

Ik ben het met Yorghos eens.
Praat er eerst eens over met je ouders.
Succes!

yentel90

Berichten: 165
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Dwingelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:38

ja daar heeft yorghos gelijk in
jammer dat als je paard mee kan
hij niet mee mag zeg!!!!!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:48

Lon voorlopig heb je nog 2 jaar!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:06

he goed te doen, ik kom uit W'werf en ga elke dag naar Leeuwarden, ik ga op de scoot naar Den Oever en daar gewoon op de bus, rijd 1x door..... heel makkelijk dus!
ik wilde btw ook altijd naar het Van Hall voor Diermanegement, maar dat bleek voor mij toch te moeilijk

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:09

Ik vind het persoonlijk erg belangrijk dat je een opleiding kiest die je leuk lijkt, ook al moet je daarvoor op kamers. En misschien kun je best nog 1 of 2 keer in de week wel naar huis om naar je paard te gaan. Als je ouders ook zoveel plezier aan haar beleven, dan wordt ze in de tussen tijd ook goed verzorgd en dan heb je altijd nog de weekenden!

Ik heb weliswaar geen eigen paard, maar reed wel drie/vier keer per week op mijn verzorgpaarden (toen nog Estor en Jip). In de weekends rijd ik nu nog steeds en als het uitkomt met mijn rooster, ben ik doordeweeks ook nog vrij regelmatig op de manege te vinden en ik heb toch echt een reistijd van 2,5 uur (als alles aansluit) met het OV. Waar een wil is, is een weg. Als je maar ervoor zorgt dat je een opleiding gaat doen die je leuk vindt, dat is echt het allebelangrijkste!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:14

Waarschijnlijk valt het mee als je er zit. Ik kom uit brabant en studeer nu management&Paardenhouderij in Dronten (is dat niks voor jou?) en toen ik weg ging moest ik ook wel slikken. Mijn pony bleef dus ook achter en het leek me maar niks, maar ik heb dier zoveel te doen dat ik helemaal geen tijd heb om d'r te missen! Ik ben blij als ik weer thuis ben en kan dordeweeks niet wachten om weer te rijden, maar ik heb het naar mijn zin, Spot heeft het naar de zin dus wat wil je nog meer!

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:17

Het is opzicht best te doen met de trein, maar ik weet niet hoe ver het is vanaf jou woonplaats. Ik doe er ruim 2 uur over en dat is niet te doen, maar als je er niet zo ver vanaf woont, lijkt me het wel te doen. De school staat niet zo ver van het station, maar het is dus maar wat je wilt. Misschien kun je wat met je ouders regelen, want het is mogelijk om je paard mee te nemen

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:29

ik ben ook aan het kijken voor opleidingen en ben afgelopen zaterdag naar Leeuwarden geweest.. ik vind het een hele leuke school met echt hele leuke opleidingen.. maar ik heb het zelfde probleem.. ik weet ook niet of ik impact achter kan laten, want ik moet ook op kamers..nou kan mijn zusje ook rijden.. dus ik weet zeker dat hij wel goed verzorgd wordt.. maar toch.. Maar aanstaande zaterdag is er een opendag in Deventer hebben ze een soortgelijke opleiding geloof ik.. En Dronten dan.. maar daar weet ik (nog) niks van..

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:36

Dat kan ik me ook onwijs indenke.

Ik ben Zondag heel ziek geweest (GRIEP) waardoor ik echt niet uit bed kom.

IK heb huilend Huilen aan mijn vriendin gevraagd of ze mijn paardje aan de molen wou zetten.

Zij dacht dat er iets ernstig gebeurt was omdat ik zo hard huilde Haha!

Ik kon het alleen net verdragen dat ik NIET langs mijn paardje kon, ben stiekem 's avond geweest om hem een wortel te geven Bloos

Dan ben ik nog in de buurt, kan je nagaan hoe het is om 24 uur gescheiden te moeten worden.

Nou ik denk dat ik dat ook niet kan hebben hoor. Haha!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 16:14

Ik heb dat zelf ook, en ik ga gewoon vrijdag met de trein terug, vrijdagavond lekker rijden, zaterdag, zondag, en maandagochtend en dan dan weer terug. Het is ook wel wat waard dat je ouders goed voor hem zorgen en dat hij gewoon lekker kan blijven waar hij nu is.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 17:14

Iig bedankt voor het meedenken!!!

Tja, ik kan dus ook heel slecht zonder 'r... Als ze in het land stond iedere dag op de fiets en erheen Lachen Toen ze in de kliniek stond was ik natuurlijk bang, maar dat ik het zo moeilijk had was toch ook omdat ik 'r niet kon missen Huilen

Maar mss idd mogelijk om vanaf Den Oever te reizen....