Strandrit Noordwijk aan Zee en het Gouden Ei: geweldige dag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 10:28

Yippee, ik heb gisteren echt een geweldige dag gehad. Leuk begin van mijn overvol geboekte vakantie haha. Begin bij het begin muts, anders snappen ze het niet meer... Haha!

Gisteren om kwart over zes ging mijn wekker af. Erg vroeg, ik sta de laatste tijd toch iets later op haha. Maar goed, met zo'n leuke dag voor de boeg wil je wel je bed uitkomen, echt wel! Haha!
Eerst snel ontbeten met mijn ouders, laatste spullen bij elkaar gezocht en snel de auto in. Bij opa en oma snel wat spullen de bus in geladen en SuperJurga transportklaar gemaakt. Mijn vader had de bus van het bouwbedrijf mee. Op de achterkant had hij de wagen geladen en achter de bus de trailer gehaakt. Stond echt heel professioneel haha. *LOL* Menteam van Roekel weer on the way!!! Knipoog Jurga op de trailer geladen en richting Kootwijkerbroek.
Deze strandrit ging uit van mensocieteit Onder de Kastanje te Kootwijkerbroek, het mensportcentrum van Bob van Asselt. We waren er nog voor half acht, heel netjes. Eerst koffie gedronken (doe maar thee haha) en om acht uur ongeveer zijn we vanaf daar vertrokken richting the beach!
Ongeveer om tien uur waren we bij het strand. Auto's geparkeerd en plaspauze ingelast en wederom koffie voor de laatkomers. Toen alle paarden opgetuigd en ingespannen, op naar het strand... Jurga had btw in de trailer gestaan met een vreemd paard. Wij kregen er één mee van Bob, Nabucco, omdat wij een plekje in de trailer over hadden. Nou is Jurga echt een kreng met vreemde paarden, dus ik had zoiets van "Als dat maar goed gaat" . Maar het ging uitstekend. Mijn SuperJurga Lovers . Ze stonden net zo rustig naast elkaar en Jur heeft geeneens iets geprobeerd te flikken.... *in love*
We hadden daar op de parkeerplaats vroeg dat het was, al veel bekijks, dus wat doen die menners: gaan ff hun paarden laten showen gnagna. *LOL* Toen om elf uur op naar de zee. Over het duin heen: WOW!!! *mond valt open* Mooi gezicht vind ik dat altijd, de zee.... de duiven.... (vergissinkje van mij, ik noemde de meeuwen duiven, mijn vader natuurlijk weer in een stuip) Haha!
We hebben een heel eind over het strand gereden, lekker langs de waterkant... Jurga vond het af en toe wel eng haha, dan hoorde ze golven aan komen rollen en had ze zoiets van "Ik moet opzij.....!!!" Held op sokken. later had mijn vader haar wel een paar keer een eind door het water heen. *trots* Jurga is altijd bang voor natte voeten haha, in het bos ook... Cool Af en toe moesten we een heel stuk door het water heen banjeren wat best diep was. we hadden onze jacks meegenomen en die kregen er geen genoeg van!!! Die bleven rennen!!! En ZWEMMEN gnagna, want ze konden niet overal lopen.... *LOL* Remey meende eerst dat hij niet kon zwemmen, maar later deed hij het wel. Brave hond! Echt al die mensen die mee waren stonden versteld van het uithoudingsvermogen van onze honden. Het is ook een geweldig gezicht. Terry loopt altijd maar naast Jur of vooruit te rennen en Remey loopt altijd onder de treeplank van de kar... Geen gezicht! Pling En nou vergeet ik onze Jur... Shame on me.... Onze Jur bleef ook maar lopen... Kop d'rop en gaan... Die is met zulke dingen echt onvermoeibaar, dan blijft ze gaan. Is ze zo opgefokt...pwiew... Heb je je handen vol aan haha. Mijn gekke meissie.... hartstikke bezweet en maar lopen met d'r korte pootjes. Lovers
Op een gegeven moment zijn we omgedraaid en ergens op een punt was Renate, de vrouw van Bob met de auto gekomen en daar hebben we lunch gehad. Lekker!!! *LOL* Na de lunch weer verder terug richting parkeerplaats. Nog een eind galop gedaan, yihaa!!! Knipoog Rond kwart voor drie waren we terug op de parkeerplaats, waar we Jurga uitgespannen hebben en weer op de trailer gezet. Wagen weer op de bus en we waren vertrekklaar. de rest ging nog wat drinken bij de manege daar, maar wij zijn richting huis gereden, hadden nog veel te doen. Die avond was er ook nog een diner geregeld voor degenen die daar zin in hadden haha en daar zijn mijn ouders nog heen gegaan. Vork
Wij dus op stal Jurga afgeladen (dat andere paard ging nu met Bob zelf mee, dan hoefden wij niet eerst via kootwijkerbroek terug). Toen trailer schoongemaakt, Jurga gewassen (wit uitgeslagen van het zout haha Knipoog ) wagen afgeladen, spullen opgeruimd, tuig schoongespoten, wagen gewassen en ik ondertussen de stal gedaan. Wat een teamwork, we hadden het echt heel snel voor mekaar doordat we zo goed op elkaar ingespeeld zijn. Toen we alles klaar hadden, zijn we naar huis gereden. Daar heb ik lekker een douche genomen en mezelf in gereedheid gebracht voor het Gouden Ei haha. Daar zou ik heengaan met mijn vriendin. Rond achten gingen we daarheen. We hebben nog de muziekfanfare gezien haha, erg boeiend.... Daarna begon het L en het M springen om het Zilveren Ei. Prisca, ik heb je instructeur niet gezien, die zal er al wel uitgelegen hebben, denk ik. Was wel leuk om te zien, erg leuke paardjes liepen ertussen Kwijl . Rond een uur of twaalf gingen we weer richting huis. Ik hopen dat mijn ouders al op bed lagen, maar nee.... daar ging mijn kans om nog even te bokken. Scheve mond\ *huil* Ik werd gewoon heel vervelend van vermoeidheid, erg irri. ik was tenslotte al de hele dag op touw, daar word je wel moe van. Dus maar richting bed.... dacht ik....
De buren waren op vakantie en dus had mijn buurjongen een feest *grom*.... Boos!
Harde muziek, en geschreeuw achter het huis, dus bij mijn kamer...... Ik moest op een gegeven moment wel erg lachen toen er één van die lui begon te vertellen over Andrelon styling gel waarmee je niet alleen kon fixeren, maar ook kon modeleren en waarbij je een doosje kreeg, zodat je hem ook op kon pakken....... *LOL* *LOL* *LOL* Hoeveel had die er al op???? Verward Hahahaha, wat erg zeg. Maar goed, ik was toch wel errug moe, dus ik sliep snel en overal doorheen.... Op naar de volgende dag in mijn vakantie.....
Vandaag ga ik de eerste keer op Harald rijden, Ronald heeft de sleutel voor me achtergelaten op stal, dus ben benieuwd.... Haha! Heb er nu al zin in... Rustig aandoen met Jurga en dan Harald rijden. of andersom haha, dan kan ik uitrusten op Jurga.... Knipoog Have a nice day!!!! Haha!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 11:23

ik zou ook moe zijn na zo,n dag zeg. Party!!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 11:37

woow gaaf!!! lekker druk daggie zeg Party!!
k heb je helaas niet meer gezien op t gouden ei, maarja, volgende keer beter he Knipoog