Woest ben ik op de verzekering!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Woest ben ik op de verzekering!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 16:07

Boos! Soryy mensen maar dit moet ik even van me afschrijven!
Ik heb in mei een 4 jarig sportpaard gekocht,al eerder een stukje over op bokt gestaan maar ok dat is al weer even terug!
Het paard is klinish en rontgenoligh gekeurd bij aankoop en zit volledig in de verzekering!
Mijn 4 jarig paard heeft een gekanteld en gezakt hoefbeen,zware arthose,de halswervels staan asymetrish,zijn boeg is niet goed, de lendewervels zijn ongelijk bespierd,staart draagt hij naar links
Ik ben al vanaf begin september met het dier aan het dokteren,paard is ingespoten met Hyarulonzuur,maar zie geen enkele verbetering,paard blijft kreupel aan twee benen! Huilen
Ondanks al deze problemen moet mijn dochter het paard weer gaan berijden,daarbij heeft hij Equpalazone(buut)zwaar verdovend!
eigenlijk is het al niet eerlijk om een paard met deze medicijnen op te gaan bouwen,want je rijd het dier in principe door zijn pijn heen!
Ondanks deze medicijnen loopt het paard nog steeds kreupel
Hierover heb ik de verzekering gebeld,met de mededeling dat ik dit geen eerlijke behandeling vind,maar moet dit opvolgen van hun Boos! ~
Vandaag is er een inspecteur komen kijken of het paard idd slecht liep
Jullie willen niet weten voor beul deze man was
Het paard moest vooruit getrapt worden,en we moesten een zweep erbij halen om hem vooruit te slaan!
het paard kan eerlijk waar haast niet lopen van de pijn,maar die man bleef volhouden vooruit met dat dier!!!! Boos!
Mijn dochter zat huilend op het paard,ik ben toen zo kwaad geworden en heb die man helemaal verrot gescholden! Stoom uit je oren
Mensen op stal bij ons zagen allemaal dat het dier niet meer kon,maar van die kerel moest hij door!
Mijn dochter was helemaal over haar toeren,toen die man nog durfde te zeggen dat het best mee viel hoe het paard liep!
Ik heb die man wel ik weet niet hoe veel keer gevraagd of hij weg wilde gaan,wat een onbeschofte klootzak is dat zeg!
Ik ben op een gegeven moment zelf maar weg gegaan voor dat ik hem wat aan zou doen! Stoom uit je oren
Nu ben ik erg benieuwd of ik hier nog wat over zal horen!!!
Jullie denken toch niet dat ik mijn paard met zoveel pijn en nog eens die zware medicijnen het aan ga doen om hem te berijden,en hem er door heen ga trappen,het moet wel diervriendelijk blijven!
Ik geloof best dat het soms wel is nodig is een paard er door heen te rijden,maar niet een paard wat aan twee benen kreupel is en nog zo veel anders mankeert!
Ik heb de kliniek gebeld en kan helaas pas woensdag weer terecht!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:11

De verzekering is al fout, Buut mag (officeel) niet meer gegeven worden!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:15

He Lundi, gaat dit over Larranco???
Wat een verhaal zeg. Niet de eerste keer dat ik dit hoor. Een keer raden welke verzekering. Zelfde als toen met Obsession??
Mijn bloed gaat hiervan koken Boos!
Sterkte ermee en we spreken elkaar snel weer.
Kop op he Kiek

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 16:22

Ja,taaclover jij hoeft idd niet te vragen welke verzekering!
Jij kent ze dus ook al!
Verschrikkelijk gewoon,dit was gewoon dierenmishandeling!
Ik ben er stuk van!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:35

Mag ik vragen welke verzekering maatschappij dit is??

Vind het namelijk niet kunnen wat ze aan het doen zijn!!!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:53

Citaat:
Mag ik vragen welke verzekering maatschappij dit is??


Is denk ik niet zo handig om dit op de site te zetten. Als je begrijpt wat ik bedoel. De vijand slaapt niet

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:57

Nee natuurlijk niet op de site dat is logisch!!

Maar ik ben al op de hoogte.

Als de DA nu een verklaring geeft aan de verzekering helpt dat niet??
De DA weet tenslotte wat het paard precies heeft en kan het goed uit leggen aan de verzekering.

Ik wens jullie echt heel erg veel sterkte toe!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:02

Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige paard. Hij stond op 3 maal de normale dosis pijnstiller om zijn stal uit te komen. Weet je wat de verzekering melde? Gewoon nog meer pijnstillers instoppen en verkopen zonder keuring, ben je er lekker van af!!!! Of, ga naar een kwakzalver om hem helemaal te laten blisteren, wel eigen kosten en risico (paard staat dan nl helemaal onder de brandblaren). Had ze bijna opgegeven voor dierenmishandeling.

Resultaat, ik heb Luitenant laten inslapen, was echt het meest waardige wat je het dier kon aandoen, hij had zoveel pijn. Maar, geen cent gezien van de verzekering, ondanks mijn 50 nota's van dierenartsen en verklaringen....

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:07

Wat verschrikkelijk zeg! Verdrietig Wat dat betreft ben ik zo blij dat 'onze' verzekeringsman zélf twee paarden bij dezelfde pensionstal heeft staan als waar mijn paard staat. Dat is niet alleen handig voor akkefietjes met de verzekering/dierenarts, maar hij heeft dus wél een hart voor paarden...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:13

DAAROM moet je je paard eigenlijk gewoon verzekeren voor topsportpaard.
Want daar waar een kreupel manegepaard volgens de meeste verzekeringskeurmeesters nog wel het bos in kan (of met en kluitje het riet in Knipoog ), zal een enigszins onregelmatig paard echt niet meer geschikt zijn voor de sport.

maar oke, daar ben jij nu niet meer geholpen.
Ik begrijp je frustratie volkomen! in zou zelf Dierenbescherming en de consumentenbond erbij inschakelen, en mijn verhaal per urgente E-mail richting het programma De Kat in De Zak sturen.

Zulke enorme wanpraktijken horen met naam en toenaam volop media-aandacht te krijgen. Je paard is niet meer te helpen, en naar je geld kun je eigenlijk altijd toch wel fluiten; maar in jou financiele ondergang mag die verzekeringsmaatschappij best meezinken! laat de wereld maar weten hoe diervriendelijke dat bedrijf inmekaar zit.

Dierenbeulen hoef je niet te beschermen, en als ze nu al zo lastig doen, en je het paard laten mishandelen om uitkering te voorkomen, zeg nou eerlijk....denk je dan werkelijk dat ze ooit gaan uitkeren?
Aan de schandpaal ermee, niet hier op Bokt, WEL op nationale televisie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:22

Wat een ellende.
Ik geloof dat ik de verzekering er maar uit gooi.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:34

Dees schreef:
DAAROM moet je je paard eigenlijk gewoon verzekeren voor topsportpaard.
Want daar waar een kreupel manegepaard volgens de meeste verzekeringskeurmeesters nog wel het bos in kan (of met en kluitje het riet in Knipoog ), zal een enigszins onregelmatig paard echt niet meer geschikt zijn voor de sport.

maar oke, daar ben jij nu niet meer geholpen.
Ik begrijp je frustratie volkomen! in zou zelf Dierenbescherming en de consumentenbond erbij inschakelen, en mijn verhaal per urgente E-mail richting het programma De Kat in De Zak sturen.

Zulke enorme wanpraktijken horen met naam en toenaam volop media-aandacht te krijgen. Je paard is niet meer te helpen, en naar je geld kun je eigenlijk altijd toch wel fluiten; maar in jou financiele ondergang mag die verzekeringsmaatschappij best meezinken! laat de wereld maar weten hoe diervriendelijke dat bedrijf inmekaar zit.

Dierenbeulen hoef je niet te beschermen, en als ze nu al zo lastig doen, en je het paard laten mishandelen om uitkering te voorkomen, zeg nou eerlijk....denk je dan werkelijk dat ze ooit gaan uitkeren?
Aan de schandpaal ermee, niet hier op Bokt, WEL op nationale televisie!


AMEN!!!

Kan er per pb mij worden verteld welke verz. mij. dit is??? Misschien dat het noodzakelijk is dat ik zou moeten overstappen.....

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:03

Maar dit paard is verzekerd als sportpaard. Tenminste dat deed ze altijd bij al haar paarden.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:05

Ik vind dat lundi gerust openbaar mag maken welke verzekering dit is, want dit kan echt niet door de beugel.
Als het mijn verzekeringsmaatschappij is haal ik Fitz er morgen nog uit. Ik denk het eerlijk gezegd niet want zo was de werkwijze bij mijn vorige paard iig niet. De DA hakte daar de knoop door en keurde het paard af, er is voor de rest niemand bij geweest.
Kan je DA geen afkeuringsrapport schrijven of accepteren ze dat niet?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:09

Daarom heb ik na het gedoe met Luitenant mijn huidige paard ook niet meer bij die verzekering gedaan. Wist gelijk waarom die verzekering altijd als goedkoopste uit te testen komt (hint). Het afkeuringsrapport gold toen ook niet, ze hadden een nieuw argument toen verzonnen, ik had binnen 24 uur na ontdekking van zijn eerste problemen, al wist ik toen de gevolgen niet een, gelijk moeten melden op schrift en aangetekend. En dat bij elke opvolgende bevinding gelijk moeten doen. Alle dierenarts rekeningen en verklaringen waren in hun ogen niet geldig, ik moest volgens hun regelementen hun binnen 24 uur op de hoogte stellen.
Omdat ik toen zo vol verdriet zat over mijn paard en de kans klein was ik maar een cent van die verzekering kon krijgen, heb ik er geen werk van gemaakt. Volgens anderen die destijds mijn verhaal kende had ik een rechtzaak kunnen aanspannen.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:10

Ja, ik wil nu eigenlijk ook wel graag weten welke verzekering het is. Pleur het maar gewoon op internet; hebben ze verdiend!!! Boos! En dat van Kat in de Zak is nog geen eens zo'n slecht idee, wordt het helemaal openbaar gemaakt! Of Breekijzer, dan kijken ze de volgende keer wel uit!!! Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:22

als ik jou was zou ik dit ook naar de pers slepen, kat in de zak, de consumentenbond en weet ik het wat nog meer
wat een belachelijke zielige vertoning van die kerel van de verzekering,
en zou je mij alsjeblieft willen pben , dan weet ik waar ik niet moet zijn voor de verzekering

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:28

Ik wil ook wel graag weten om welke verzekerings maatschappij dit gaat, echt belachelijk gewoon!!

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:38

Wij hebben verzekeringen al afgeschaft, meerdere akkefietjes mee gehad, de laatste is de druppel geweest.
Wij hadden een paard met ataxi, opgelopen door een ongeluk. Dit paard kon niet meer lopen, achterhand was bijna geheel verlamd. DA keurde het paard af (was verzekerd als sportpaard) en de verzekering zou het verder met ons afhandelen. Scheve mond
Er kwam iemand van de verzekering kijken, met nog twee nogal ongure types bij zich. We moesten het paard uit de stal halen en met hem heen en weer lopen en draven . Onmogelijk met een paard wat zowat verlamd is. Wij vroegen ons af wat nu eigenlijk de bedoeling ervan was Verward , bleek dat het paard na afkeuren officieel van de verzekering werd, zij betaalden het verzekeringsgeld en konden doen met het paard doen wat ze wilden. Ze wilden hem op transport naar het buitenland zetten en daar gebruiken als recreatiepaard Boos! Boos!
mijn vader en ik konden geen woord meer uitbrengen, mijn burrman is gigantisch uitgevallen tegen die man en ze weggestuurd. Het is er uiteindelijk op neer gekomen dat we het paard zelf naar de slacht hebben gebracht en naar het geld hebben kunnen fluiten.....
Dit doe je een paard wat zijn hele leven je trouw heeft gediend toch niet aan??? Verdrietig

Dit was overigens een heel bekende paardenverzekering en zeker de goedkoopste niet, het paard was voor iets meer als 10.000 gulden verzekerd.
Verzekeringen hebben bij mij afgedaan en dit verhaal bevestigd het weer eens

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:48

Ik wil ook wel even weten welke verzekering jij hebt?
Dan weet ik in ieder geval waar ik NIET heen moet.
Ik zit erover te denken om de jongste van mijn paarden (ze zitten beide bij een andere maatschappij) ergens anders onder te brengen. Maar als dat de maatschappij is waar mijn andere bij loopt haal ik ze er allebei uit....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:53

Bind me er niet op vast, want zelf heb ik geen paarden verzekerd, maar om me heen hoor ik altijd dat de Amev/Hippo de boel altijd super netjes afhandelt. Tuurlijk hoor je van elke verzekeringsmaatschappij wel eens wat, maar van de EFO hoor ik veel meer ellende.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:58

Ik ben ook wel benieuwd over welke verzekeringsmaatschappij het nu gaat. Ik heb Kevin ook verzekerd (ook voor ziektekosten) en ik wil hem dergelijke paardonwaardige taferelen besparen.

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:00

Ik ben ook erg geïnteresseerd welke verzekering het is. Zou je het kunnen PB-en? Ik zit zelf ook met een niet helemaal "in orde" paard.... . Maar in dit geval wil de D.A. niet afkeuren (en zelf hou ik veel te veel van dit beestje en blijf toch met hem doordokteren Knipoog ).
Voor een evt. volgende aanschaf (over een heeeeel lange tijd wrs.) ben ik dan wel benieuwd welke verzekering het is

Alvast bedankt

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:03

Jeetje wat een ellende zeg.

Maar ik zou toch kiezen in het belang van het paard, een paard wat zo erg lijd kun je gewoon niet laten lopen.
Je hebt gelukkig nog niet zo heel veel premie betaald.

Misschien kun je er na de dood nog werk van maken.

Je zou eventueel alvast eens info kunnen halen bij een rechtsburo.

Vraag of je DA een verklaring wil opstellen dat het zo niet meer kan.
Altijd handig.


Als iemand mij wil pb'en welke het is, graag.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:05

Ik heb van allemaal de kleine letters gelezen en ben uiteindelijk bij Amev/Hippo uitgekomen.
Dit soort verhalen hoor je zo ontzettend vaak...Verdrietig