JAGERS !!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:48

ellenlouise"]
[quote="Lenn schreef:
In de flora en fauna wetten, de regels der natuur, niet de regels der mensen óver de natuur, die overigens niet eens van haar is Verward , staan geen geweren.



Goed gezegd lenn OK dan!
[/quote]

Ik ben ookt egen het voor de lol jagen op dieren... maar er zijn wel degelijk flora en fauna wetten die ERG belangrijk zijn, en echt niet zomaar zijn naar de behoefte van de mens.

Want STEL! je krijgt de muskusrat, die vermenigvuldigd zich ONTZETTEND snel, ze bouwen holen in oevers, die worden door de vele holen ontzetten slap en gevaarlijk, voor je het weet stort de hele boel in, en dan heb je ook de konijnen de kikkers en andere planten mee, en dit is alleen een voorbeeld. Als er gewoon te veel van een bepaalde diersoort komt dan krijg je over populatie... en dat lijkt erg vaak tot de verdwijning van dat dier uit dat gebied. Te veel dieren, te weinig voedsel, minder dieren, en dieren trekken weg, dat lijkt me ook niet altijd even fijn.

Het is nou eenmaal zo dat door de komst van de mens erg veel vijanden van vogels en dieren weg zijn getrokken waardoor deze dieren vaak beter en langer overleven, en dan worden er meer geboren als dat er dood gaan, wat het natuurlijke evenwicht verstoord, dat moet nou eenmaal verholpen worden...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:37

ellenlouise schreef:
Maar Shiloh, onthoudt goed dat het de MENS is die de natuur uit balans heeft gehaald. De natuur is prima in staat om dit soort dingen zelf te regelen.

Misschien moeten we wat meer aan lange-termijn-denken doen en erover nadenken hoe we de natuur wat meer in evenwicht kunnen brengen????


Ja klopt, het is de mens geweest die dit balans uit elkaar heeft gehaald, daarbij is een nieuw balans ontstaan, maar als er daar bij 1 diersoort uit de kluiten wast, dan raakt dat evenwicht weer verstoord... De natuur WAS in staat dit prima zelf te regelen... al vind ik vang kooien en rustig in laten slapen beter dan met een bux erachteraan, daar geef ik je gelijk in...



Sorry ellenlouise ik had per ongeluk op pb gedrukt, en dit persoonlijk naar jou gestuurd, maar het was de bedoeling om eht als reactie te plaatsen...

[edit] het is de natuur geweest = het is de mens geweest typefout [/edit]

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 01:30

Lenn schreef:

Citaat:
al vind ik vang kooien en rustig in laten slapen beter dan met een bux erachteraan, daar geef ik je gelijk in...

Nee, dat is toch kei veel stress als die gevangen zitten! Zo'n schot merken ze veel minder van, ik neem tenminste aan dat een jager niet achter een dier aan gaat, een dier is toch veel te snel.


Dat zal nog best meevallen, als je gewoon een hok maakt, dat erg natuurlik lijkt (dus gewoon gecamoufleerd met bomen en planten. En je legt daar eten in, en ze gaan erin en dat ze er dan niet meer uitkunnen, als dat gewoon rustig zonder dwang gebeurd komt er weinig stress bij kijken denk ik. En als je dan gewoon van een afstandje een pijltje met een gif of zo, waardoor ze rustig gaan slapen... nee, dat zie ik VEEL liever...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 08:18

ja het zijn vlucht dieren die niet meer weg kunnen, maar als je er toch voor zorgt dat dat dier niks heeft om voor te willen vluchten Verward

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 08:21

en denk je dat schieten altijd zo vriendelijk is Verward denk je nou echt dat een jager altijd zo schiet, dat het gelijk raak en dood is. Ik denk het merendeel van de tijd niet. wat nou als het in een been geschoten word, denk je dat dat geen pijn en geen paniek veroorzaakt, en sterker nog, als het dier nou nog kan vluchten en de jager is hem kwijt... nou dan loopt hij nog wel een tijdje rond met die pijn....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danij, Dries1990, Eepie, Gambler21, GrapeshotBot, sberg en 94 bezoekers