Weer paardje wezen kijken..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Weer paardje wezen kijken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 16:42

Shirley (jarno) had deze gevonden op marktplaats, en hij leek mij wel wat, dus wij vanochtend er naartoe.
Hij stond al helemaal opgezadeld klaar, dus we konden zo de bak in om ff te rijden enzo.
Hij liep wel aardig, heel relaxt enzo. Dus toen ik ging ik erop. En weer liep tie heel rustig, en was best nageeflijk. Maar ze waren daar dus buiten een binnenbak aan het maken, dus veel lawaai en wapperende dingen. Die mensen zeiden dus dat hij totaal niet kijkerig was, en super braaf. Dat geloofde ik dus wel. Hij was al een aantal keren opzij-gesprongen, maar daar had ik op gerekend, omdat hij al zo kijkerig was. Na een tijdje ging het dus goed, en had ik hem in draf, en weer op datzelfde punt, schriktie ineens joh. En daar lag Claudia in het zand Ik vond het best eng, want vorige keer had ik natuurlijk mn heup gebroken, dus moest wel extra voorzichtig doen!!! Het paard viel me best tegen. Opzich een leuk hoofdje, maar wel een aparte. Ze zeiden dat hij rond de 1.65 was, maar toen Shirley er naast ging staan, en die is zelf 1.74m, was de schoft van het paard zelfs hoger nog! Ik dacht al dit paard kan echt geen 1.65m zijn. Hij viel me dus best tegen, jammer.

Shirley nog bedankt voor het meegaan!!

Groetjes Claudia

Zal ff 2 fotootjes uploaden voor jullie Knipoog

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 16:44

Foto's morgen want Gofoto.nl ligt eruit Lips are sealed Frusty

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:46

Ja i.d hij viel tegen hij zag er wel leuk uit maar toch hij liep ook wat kort naar mijn idee. En hij was volgens mij veeeeel groter dan 1.65.
Ik heb er zelf eentje gehad en die was ongeveer net zo groot en die was 1.74 zo'n 9 centimeter verschil niet veel zou je denken maar voor een paard is dat best wel veel.
Nou op zoek naar de volgende.
gr shirley(jarno)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:13

Huh... je had toch al een paard gevonden?

Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:35

flair schreef:
Huh... je had toch al een paard gevonden?



ja dat dacht ik ook al......had dat topic namelijk ook zien staan... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:38

Jammer dat mensen haast nooit de waarheid vertellen over een paard. Zeggen ze dat ie niet kijkerig is, is ie dat wel

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:20

Dat andere paard liep plotseling niet goed meer volgens mij.
Je vind vast snel een nieuw leuk paardje!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:44

Sammm schreef:
Jammer dat mensen haast nooit de waarheid vertellen over een paard. Zeggen ze dat ie niet kijkerig is, is ie dat wel



dat vind ik nergens op slaan.
Een paard kan heel braaf zijn. en bijna nooit schrikken.
Maar elk paard kan een KEER schrikken.

En het is jammer dat het toevallig bij haar gebeurd, maar die mensen zullen het heus niet liegen.


Jammer Clautje.. Succes met doorzoeken OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:39

weet je wat ik ook al raar vond, waarom staat ie dan al opgezadeld klaar, je kan een paard heel goed observeren tijdens het opzadelen, of ie niet bijt of omhoogkomt.
Wat een stelletje leugenaars zeg, is maar goed dat je hem niet gekocht heb!

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:43

idd volgens mij is het geen zuivere koffie...
gewoon v erder zoeken je vind je paardje vast wel )ps ik heb er ook een te koop)

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:50

volgende keer als je een paard gaat bekijken heb ik hier wat goede tips!!

*kom eerder dan je heb afgesproken,dan kijk je lekker rond en je vraagt rond aan mensen die er lopen wat hun van het paard vinden.
*observeer het paard op stal.
*zeg bij de telefonische afspraak dat je zelf wil poetsen/opzadelen of dat je wil zien dat dat gebeurt.(wat voor bit zit er aan het hoofdstel?)
*observeer het paard ,heeft het gallen,schiefels,littekens,oude drukkingen,bobbels,kale plekken,gevoeligheid op de rug,wat voor ijzers.
*vraag fotos of fotoboeken,papieren en entingboekjes om door te kijken.
*vraag aan de eigenaar wat het paard zijn voordelen zijn en maar ook wat zijn nadelen zijn.
*laat het paard voorrijden en laat iemand het paard filmen.
*rijd het paard zelf ook minimaal een half uur!
*test een stuk buitenrijden.
*vraag of je nog eens terug mag komen(bij intresse).

succes
*

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 19:29


Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:47

volgens mij heb ik dat paardje ook op marktplaats zien staan. Jammer dat hij tegen viel want ik vind wel dat hij een leuk koppie heeft.

Casanova noemt hele goeie punten op en hou daar rekening mee volgende keer als je gaat kijken.

Ik ben 2 weken geleden een pony wezen kijken en dat meisje was al een tijdje aan het rijden toen ik op de afgesproken tijd aan kwam. Paardje was bezweet en bij mij begon er meteen een belletje te rinkelen.
Toen ik de pony uitprobeerde kwamen er een paar flinke bokken uit op een gegeven moment en hij kwam 2x omhoog (en ik gaf alleen maar een tikje met mijn zweep)
Bleek dat ze alweer een tijdje niet gelopen had en toen het meisje er op gestapt was om alvast los te rijden had de pony dat ook geflikt maar dat deed ze dus wel vaker.

p.s. waarom stap je zonder cap op een paardje wat je niet kent? Verward

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:45

Barb schreef:
p.s. waarom stap je zonder cap op een paardje wat je niet kent? Verward


idd Scheve mond

Verder deden wij gewoon een half uur van te voren bellen, zodat we het paardje los in de bak konden zien, zelf opzadelen en poetsen en zelf meteen rijden. (in mijn geval ging mijn instructrice er eerst op, bij sommigen werd ie wel eerst voorgereden, dan mijn instructrice die het paard ging uitproberen net iets boven zijn niveau zeg maar om te kijken of ie het ging proberen of dat hij in verzet kwam. En als het wat was mocht ik erop)
En ik heb nu een super pony, die onwijs werkwillig is en eigenlijks nooit in verzet komt!

Succes ermee, vind het wel een onwijs leuk ding zeg!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 16:09

Anna-Jelly"]
[quote="Barb schreef:
p.s. waarom stap je zonder cap op een paardje wat je niet kent? Verward


idd Scheve mond

[/quote]

Niet aan gedacht...

En achteraf gezien vind ik het toch niet een heel leuk paard. Kleur en bles vind ik wat minder.. Maar ik ga gewoon door naar de volgende Knipoog

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 09:55

Jammer dat het niks is geworden, ik vind hem er echt heel leuk uitzien

Rupertlover
Berichten: 47
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:01

jah wel een leuk paardje , maar het is inderdaad niet zo gegaan , als het hoort te gaan! veel succes met zoeken...

Ngayalover

Berichten: 110
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:08

Ja, ik had bij het lezen ook zo mijn twijfels. Een paard dat al gezadeld klaar staat, vind ik ook geen zuivere koffie.

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:41

jammer, ik vind het namelijk een héél mooi paard Kwijl

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:54

Hoi Clautje,

Als je zin hebt om helemaal naar Groningen te komen heb ik je droompaard voor je! Omdat ik zwanger ben moet ik hem wel verkopen. Hij is 165 en loopt Z1 dressuur en kan super springen. Hij is 10 en ontzettend lief en knuffelig. Alle knopjes zitten erop. Oscar van bokt kent hem al jaren en is ook helemaal verliefd op hem. Als je meer info en foto's wilt kun je me rechtstreeks mailen op agnesha07@hotmail.com.

Groetjes, Agnes