--

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

--

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 15:13

Knipoog
Laatst bijgewerkt door marloes-joy op 16-09-02 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 16:19

Hoi Marloes,

Jammer zeg dat het een beetje tegengevallen is. Lijkt me dat een groot gedeelte van je plezier wel vergald wordt als de paarden niet goed verzorgd zijn. Ik heb zelf ook een paar keer een ruitervakantie gedaan in het buitenland en heb dit gelukkig niet meegemaakt. Alhoewel, in Hongarije waren ze aan de magere kant, maar ze verkeerden wel in topconditie en werden goed verzorgd. Op Kreta was het perfect en had ik een heerlijk stevig en goed verzorgd paard met de toepasselijke naam ´Mamma` Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 13:26

ja inderdaad
in Tenerife heb ik 3 keer gereden en daar zagen ze er perfect uit, mooi in hun vacht en lekkere spekkies!!
Heerlijk gereden toen!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 13:30

Marloes, ik vind de titel van jouw berichtje wel erg generaliserend hoor. Als jij slechte ervaringen hebt met één verhuurbedrijf in een bepaald land (of dat nou Turkije, Nederland of Verweggistan is), dan hoeft dat toch nog niet te betekenen dat alle paardenverhuurbedrijven daar slecht zijn?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 13:36

Onder de wonden kan natuurlijk niet, maar een beetje aan de dunne kant vind ik nooit zo erg (moet natuurlijk ook weer niet te overdreven zijn!) Als die paarden iedere dag moeten lopen, dan is iedere kilo die ze mee moeten slepen er weer eentje, ik zie paarden liever iets te mager, dan moddervet! Gipsy heeft veel beenproblemen gehad en we houden haar expres een beetje schraal, ze ziet er goed uit hoor, uitstekende ribben heeft ze niet, maar ook niet zo'n spekpens als je soms wel eens ziet, puur omdat het allemaal weer gewicht is dat die benen belast.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 13:37

onze reisleidster zei anders dat dat hier normaal is in dit land en dat ze er allemaal zo uit zien.
Dus nee ik overdrijf niet.
en sorry als je je aan mijn titel ergert.
Ik heb gewoon medelij met die arme paardjes
en baal er van dat ik niks kan doen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 13:44

Tuurlijk kun je er wel wat aan doen: Er niet op gaan rijden!!! Net als met stierenvechten, als er niemand komt kijken houden ze er vanzelf mee op. Je loopt nu te piepen dat je het zielig vindt, maar je bent er wel zelf op gaan zitten omdat je zo nodig moest paardrijden, had dat dan niet gedaan, dat is echt het enige dat je er tegen kunt doen. Ik ben ook wel eens bij zo'n bedrijf geweest, maar daar ben ik dus niet gaan rijden omdat de paarden er zo bedroevend uit zagen, dat had jij ook kunnen doen! Alle kleine beetjes helpen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 13:47

Mijn zusje heeft vorig jaar gereden in Cappadocië (ook Turkije). Ik vroeg haar natuurlijk meteen hoe die paarden er aan toe waren en volgens haar zagen ze er prima uit. Mijn zusje is een grote dierenvriend, dus als het niet best was geweest met die paarden, dan was haar dat echt wel opgevallen.

Ik vind het wat kortzichtig om meteen maar te stellen dat je in een bepaald land niet moet gaan rijden. Ik heb in Australië (een westers land) ook vormen van verwaarlozing en mishandeling bij paarden meegemaakt, zelfs op een professionele sportstal. Maar daarom scheer ik ook niet alle paardenbedrijven in Australië over één kam. En het lijkt me sterk dat dat in Turkije 'normaal' is en dat de paarden er 'overal' zo aan toe zijn. Misschien komt het in Turkije vaker voor dan in andere landen, het kan best zijn dat men het daar over het algemeen niet zo nauw neemt met het welzijn van het paard, maar dat kun je pas beoordelen als je op zo'n bedrijf komt en de paarden met eigen ogen ziet. En het enige wat je dan kunt doen is je omdraaien en je er niet mee inlaten. Wat jij vertelt over die stal waar jij hebt gereden vind ik idd ook in en in triest, maar ik geloof echt niet dat het overal in Turkije zo erg is. Dus vandaar dat ik zo fel reageer op jouw bericht.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 13:58

- Knipoog
Laatst bijgewerkt door marloes-joy op 16-09-02 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 14:24

Waarom zou ik happen? Ik zeg gewoon wat ik er van denk, met daarbij de reden waarom. En als je er eerst een titel boven zet waarin je duidelijk met HOOFDLETTERS en uitroeptekens aangeeft dat je in Turkije NIET moet gaan rijden, dan kan ik dat maar op één manier interpreteren.

Ik zie dat je nu je titel veranderd hebt. Deze titel vind ik inderdaad veel eerlijker.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 14:29

Citaat:
Op 2001-10-17 13:58, schreef marloes-joy:
zijn jullie een stel gestresde hondjes die klaar zitten om te happen ofzo!!


Verward Verward Verward

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 14:32

margreet, daar bedoelde ik mee te zeggen, dat jullie zo snel 'happen"'
(nou schijn ik dat zelf ook nogal snel te doen)
maar ja
waar maak ik me druk om.
sorry

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 14:33

Citaat:
Op 2001-10-17 14:32, schreef marloes-joy:
(nou schijn ik dat zelf ook nogal snel te doen)


Dat bedoel ik dus, wie hapt hier nou naar wie? Vandaar dus: Verward

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 14:53

NOU JIJ DEED OOK NIET BEPAALD ERG AARDIG!
LATEN WE NOU MAAR OPHOUDEN, IK DENK DAT WE HIER TE OUD VOOR ZIJN. *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 14:56

Ik vind de reacties die Margreet gaf helemaal niet onaardig hoor. Wat ik wel jammer vind is dat het hier nu helemaal off topic gaat. En berichten die helemaal in hoofdletters zijn getypt zijn niet echt prettig leesbaar.

On topic dus maar weer, en normale letters gebruiken. Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 14:56

En nu op houden met dat geschreeuw!
Houden we het netjes.... Lachen
Discussie prima, ruzieen niet. Comprende?
_________________
<FONT COLOR="white">*Opinions are like assholes...everybody's got one ~ Larry Flynt*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-10-17 19:19 ]</font>

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 15:01

WOEF

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 16:19

Ik zou er gewoon niet gaan rijden. Ik ga niet op paarden rijden die hun werk niet goed af kunnen omdat ze niet goed verzorgd worden.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 18:09

Marloes, heb je het paardrijden via een reisbureau voor ruitervakanties geboekt? Dan moet je daar zeker een klacht over indienen. Ze horen namenlijk alle bestemmingen te checken voordat ze er mensen naar toe sturen.

Maar ja, het kan natuurlijk ook zijn dat je zelf ter plekke een ranch hebt gezocht, dat weet ik niet Knipoog

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 18:16

jeetje marloes je bent net een kleuter
sorry maar je had deze reacties kunnen verwachten
misschien was die wond wel aalleen bij dat paard of in die periode

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 18:54

Marloes, niks van aantrekken hoor!
Ik snap precies wa je bedoelt. Je bent op vakantie, hebt hardstikke veel zin om te gaan rijden en dan tref je NA het rijden die wond aan. Dan baal je vreselijk, want als je het vooraf had gezien had je vast niet gaan rijden op dat paard. Vervolgens uit je je frustratie bij de mede-paardliefhebbers en dan krijg je alleen maar zulke K-reacties.

Niks van aantrekken dus, je bedoelt het goed Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 19:07

Mariska, zulke K-reacties vind ik het niet hoor. Ik geloof best dat Marloes het beste voor had met die paarden en dat ze er flink van baalde dat ze achteraf die wond aantrof. Mijn felheid had te maken met het feit dat ze in eerste instantie alle paardenbedrijven in Turkije over één kam wilde scheren, en daar heb ik iets van gezegd.

Toen ik stage liep op Aruba ben ik ook gaan paardrijden. We hadden toen de keuze uit drie ranches en bij een daarvan was het ook een puinhoop, zowel het terrein als de paarden. Daar zijn we dus NIET gaan rijden, de reden mag duidelijk zijn. Maar als die paarden er wel prima bij hadden gestaan en ik had achteraf een wond ontdekt, dan had ik net zo hard gebaald als Marloes en dan kun je jezelf wel voor je kop slaan dat je niet van tevoren al wist dat het niet pluis was.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 12:17

puma bedankt voor de lieve reacties!!
en karin ook bedannkt voor het goede begrip
en dat je het ook van mijn kant kan zien.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 13:03

Helaas, helaas..... zulke toestanden komen, in landen waar veel toeristen komen, om de haverklap voor Verdrietig . Over dat mager zijn kan je misschien nog discuseren (andere lichaamsbouw, ander voer, enz.), maar de verzorging moet gewoon goed zijn! Twee jaar geleden waren we in de Dom.Rep. op vakantie, zo´n A.I.- vakantie (All-Inclusive, nooooit weer, niets voor mij Misselijk ). Daar was het paardrijden ook zo´n onderdeel van het A.I. Die arme beesten liepen zeker 6 uur per dag. Kregen, tussen 2 groepen door, nauwelijks verzorging. Hoe de hoeven eruit zagen wil je al helemaal niet weten Huilen en de meesten hadden wonden. Die touri´s die een paard -bij wijze van- nog nooit van dichtbij gezien hebben, zien dit soort dingen niet eens Boos! !
Het enige wat je ertegen kan doen (heeft mij ook al een paar keer boze blikken in oa. Dom.Rep., Italie en Spanje opgeleverd) is, voordat je gaat rijden, de paarden onderzoeken (niet alleen datgene wat ze jou hebben toegewezen) en als de paarden er echt slecht bij staan,niet rijden (en erbij zeggen waarom je tóch niet wilt!!!). En de mensen (touri´s) die je op zo´n vakantie leert kennen én die willen "paardrijden", uitleggen waarom ze dáár vooral NIET moeten gaan rijden en -als ze wél gaan- dat hele gebeuren op díe stal nog ondersteunen ook!
Ook ik vond het in de Dom.Rep. jammer dat ik niet kon rijden (of liever gezegd: niet dáár). Totdat ik een Belg met rijbroek zag lopen. Heb aan hem gevraagd waar hij reed en hoe de paarden daar waren. Hij had een stal een heel stuk verderop gevonden (20 min. met de taxi) waar de paarden keurig verzorgd werden. Ben in die weken een paar keer met hem wezen rijden, die stal was dus inderdaad TOP Lachen !

PS In Egypte kocht ik altijd zakken vol wortels en appels voor al die arme paarden daar, ik sleepte me iedere dag helemaal een breuk aan die dingen *LOL* , die Egyptenaren begrepen er niets van Verward en ik maar uitleggen dat het goed voor hun paard is, dat ze er gezond en sterk van worden Knipoog !

_________________
Ieder vogeltje zingt...... twiet twiet twiet !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-10-18 13:06 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-10-18 13:13 ]</font>