Ergernissen op manege/pensionstal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Ergernissen op manege/pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 20:36

Ok, mijn ergernissen Haha!

Je staat op de spuitplaats om een of andere rede altijd in de stront van een ander, maar als je dan gaat vragen wie zijn stront niet opgeruimt heeft, heeft iedereen het opgeruimd... (ja, er zijn er dus 3 die hun stront op ruimen, Ik, Angelique, en een andere pensionklant) Vooral als manege kids de spuitplaats gebruikt hebben is het er een takke zooi! (en stef maar boenen....)

Dan met de manege:
Zadels worden met hangende beugels weg gehangen, met als gebvolg dat je behoorlijk blauwe knieeen krijgt als je een zadel wil pakken en je hebt er geen erg in
Bitjes worden zelden afgespoeld na het rijden (ja, door mij....)
Halsters, halstertouwen en borstels slingeren altijd over het hele erf... *en stef maar weer ruimen*
We hebben de lessers een briefje gegeven (en ouders) met gewoon een paar simpele puntjes. Even wegen na het poetsen, halster terug hangen waar je het gepakt hebt, borstels terug in de kist, etc. Maar het blijft gewoon dweilen met de kraan open.. Wat doe je hier nou aan?



LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 20:44

verootjoo schreef:
ja dit was bij ons op stal ook zo, helemaal gek werd ik ervan. Dus toen heb ik maar een nieuwe regel bedacht; alles wat rondslingert is voor mij! *LOL* Moet jij eens kijken hoe snel ze alles weer opruimen, als ze erachter komen dat ze alles kwijt raken Haha!


Tja, da's leuk, maar het is dus manege zooi wat ze laten slingeren.
Heb het zelfs een keer (1.5 jaar geleden hoor..) dat het begon te regenen toen ze aan het afzadelen waren.
Meisje (jaar of 14, weet niet meer wie) had haar pony aan de muur staan, zadel neer gesmeten, hoofdstel Idem. Pony bezweet aan de muur laten staan (in de stromende regen) en zelf snel naar de kantine gerent...
En dan vinden ze het gek dat ik ze uit de kantine kom plukken..
"Jij reed toch op die en die??"
*Euhm, ja...*
"Pony binnenzetten, droogwrijven, zooi opruimen en droogmaken... NU!!!!"
Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 20:52

yep, maar nogmaals, het is allemaal van de manege wat ze laten slingeren. Hun eigen zooi ruimen ze uiteraard keurig netjes op.... (alleen krijgt de manege steeds meer zwepen Haha!)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 18:19

Nimber schreef:
strenger zijn hoor! borstel inleveren na het rijden zoniet gaat er een telefoontje naar moeders.

zadel niet netjes terug hangen idd de week erop zonder zadel rijden.
werkt niet, dat vinden ze nl leuk, en dan gaan ze zeker niet meer de zadels weg leggen Haha!
stront niet opruimen voor straf laten uitmesten Haha!


mhhhhh wat heb ik het toch ideaal zo aan huis


Citaat:
Ik begrijp uit je profiel dat je pensionklant bent bij een manege. Dus vind ik dat je de eigenaar van de manege hierop aan zou moeten spreken.

Ik ben iets meer dan enkel pensionklant. ben meubilair Haha! (ruim op, maak schoon, help bij het poetsen en zadelen, mest uit, etc etc etc)

Die kleintjes (7 jaar ofzo) kan ik het nog wel vergeven, maar ook meiden van 13/14/15 jaar laten gerust alles slingeren (met als gevolg dat als je zelf gaat rijden je nek weer breekt over een borstel die de hond naar de hoefslag heeft gesleept...)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 105 bezoekers