Hmm, ik mis het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Hmm, ik mis het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 21:12

Ik heb 9 jaar paard gereden op een slechte manege.

Heb ook wat verzorgpaarden gehad, een 3 jarige KWPN merrie die Passion heet, die was leuk, die heb ik mee helpen inrijden, maar toen ze eenmaal klaar was ging ze weg, en nu is ze een verpeste weideknol..

Daarna kwam Lena, een Belgisch Trekpaard, die was wel heel erg leuk, mijn beste vriendinnetje en enigste steun toen mijn ouders gingen scheiden. Ze stond samen met haar veulen (die overigens al 2 jaar oud was) Priske op de wei, aan een doodlopend zandweggetje.. Na een paar maanden verzorging werd Priske verkocht omdat ze altijd uitbrak. Twee jaar later, toen ik eindelijk het voor elkaar had gekregen dat Lena me op haar rug liet, en ook een beetje liep, belde haar eigenaar me op dat ze verkocht was, maar een adres had hij niet, omdat er zomaar iemand langsreed (langs aan wei aan een doorlopend zandpad??) met een trailer en errug veel contant geld..?? Ik mis haar nog steeds, en denk dat is geslacht..

Toen heb ik nog heel even op Lucky Boy, een lelijke, slome pony gereden. Hij werd steeds gekker, en ging voortaan zomaar hangen tijdens het poetsen.. Daarom, en, omdat ik Lena zo mistte ben ik gestopt met paardrijden.

Ik moet jullie eerlijk toegeven dat ik het mis.. Heel erg.. Vooral het rijden op Lena! (Je hebt geen idee hoe het is om in een park te rijden op een enorm trekpaard zonder zadel!)

Niemand zit hier op te wachten maar ik wilde even eerlijk toegeven dat ik het mis, de paarden, ondanks dat ik nu op honden (in een asiel) ben overgestapt.. Die worden in ieder geval NIET geslacht..

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:16

He wat naar allemaal zeg, ik kna het begrijpen dat je niet meer wilt rijden. Of dat je je in ieder geval neit meer wilt binden aan een paard omdat het meestal het einde pijnlijk is. het is moeilijk om afscheid te nemen.

Misschien als je het zo mist kun je tóch nog een manege zoeken en daar een keertje rijden. Je ziet vanzelf of het een goede manege is, waar paarden dus ook niet zomaar worden verkocht of geslacht.
veel sterkte in ieder geval.

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 21:17

Inderdaad, ik ken een leuke manege, maar vind het zo stom om sowieso alleen te gaan rijden.. Zit er wel erg aan te denken om het weer eens te doen, met een paardrijdende vriendin of zo!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:19

Ja of een neit paardrijdende vriendin besmetten met het paardenvirus! Tong uitsteken
En je kunt altijd gaan kijken, bevalt het niet dan kom je er gewoon neit meer terug, toch?
Veel succes he?! OK dan!

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 21:19

Ja, dat is natuurlijk waar.. Bedankt voor je reactie! Haha!

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:56

Sparrow schreef:
Inderdaad, ik ken een leuke manege, maar vind het zo stom om sowieso alleen te gaan rijden.. Zit er wel erg aan te denken om het weer eens te doen, met een paardrijdende vriendin of zo!

Je kan altijd in mijn les komen rijden meis Lucky was zo erg toch niet? De keren dat ik 'm reed vond ik 'm vrij braaf Lachen

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:05

ik zou het wel knap vinden als je wer begon met rijden.. get over it Haha!
komt zeker goed

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:52

als ik jou was zou ik weer beginnen, natuurlijk heel erg dat je dat paard zo mist .. maar je krijgt spijt als je er niets meer aan doet denk ik !

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 10:22

Sparrow schreef:
Toen heb ik nog heel even op Lucky Boy, een lelijke, slome pony gereden. Hij werd steeds gekker, en ging voortaan zomaar hangen tijdens het poetsen.. Daarom, en, omdat ik Lena zo mistte ben ik gestopt met paardrijden.



Oke hier kan ik dus even HELEMAAL niet tegen Stoom uit je oren
IEDER paard is speciaal, geen enkel IS lelijk, misschien naar jouw mening ja, maar als je om die reden stopt, had je gewoon niet moeten beginnen aan Lucky Boy.
En over dat sloom zijn, ligt aan zijn opvoeding, en blijkbaar had je geen zin om het als een uitdaging te zien om van hem een goed opgevoede pony te maken.

Zielig Stoom uit je oren

En ja kom maar op met al het commentaar ~~}>

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 10:37

ik sta helemaal achter je yellofish! en je weet niet eens zeker of lena is geslacht. geeneen paard heeft in elk geval het eeuwige leven en afscheid nemen hoort dus ook bij het leven met paarden.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 10:43

Toch nog iemand die het met me eens is Haha!

Dankje Petrabonanzana ! En idd, geen enkel paard (geen enkel dier trouwens) heeft het eeuweige leven, afscheid nemen hoort er idd bij.

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 12:19

Yellowfish schreef:
Oke hier kan ik dus even HELEMAAL niet tegen Stoom uit je oren
IEDER paard is speciaal, geen enkel IS lelijk, misschien naar jouw mening ja, maar als je om die reden stopt, had je gewoon niet moeten beginnen aan Lucky Boy.
En over dat sloom zijn, ligt aan zijn opvoeding, en blijkbaar had je geen zin om het als een uitdaging te zien om van hem een goed opgevoede pony te maken.

Zielig Stoom uit je oren

En ja kom maar op met al het commentaar ~~}>


Lucky Boy was niet mijn pony, ik had hem niet opgevoed. Ik reed op hem omdat zijn eigenaar geen poot voor hem uitstak, ik was de enige die hem nog een beetje beweging gaf.. Tot ie zich niet meer liet vangen uit de bak/weiland en steeds ging hangen.. Toen had ik er ook geen zin meer in.. Heb het toch nog redelijk lang als een uitdaging gezien hoor Lachen Ik had inderdaad nooit moeten beginnen aan Lucky, maar ik kan het niet aanzien dat hij steeds dikker en stijver en kreupeler werd, omdat zijn baasje liever uitging en met haar vriendje weg ging, sorry..

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:16

Nou, dan zou ik hem JUIST NIET in de steek laten!

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 14:12

Waterkippie schreef:
Nou, dan zou ik hem JUIST NIET in de steek laten!


Waarom zou ik verantwoordelijk moeten zijn voor iemand anders zn pony? Verward

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:14

Sparrow"]
[quote="Waterkippie schreef:
Nou, dan zou ik hem JUIST NIET in de steek laten!


Waarom zou ik verantwoordelijk moeten zijn voor iemand anders zn pony? Verward
[/quote]

Omdat jij hem zou verzorgen zou het toch leuk zijn om te proberen om hem een goed opgevoede pony te maken...

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:16

Yellowfish schreef:
Toch nog iemand die het met me eens is Haha!

Dankje Petrabonanzana ! En idd, geen enkel paard (geen enkel dier trouwens) heeft het eeuweige leven, afscheid nemen hoort er idd bij.


Hier nog iemand!!!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:12

Sparrow"]
[quote="Waterkippie schreef:
Nou, dan zou ik hem JUIST NIET in de steek laten!


Waarom zou ik verantwoordelijk moeten zijn voor iemand anders zn pony? Verward
[/quote]

nou misschien omdat je van paarden houd (dat lijkt mij want anders zou je er geen willen verzorgen)
En ik zou als ik een pony verzorgde hem nooit zo maar zo in de steek laten!

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 10:00

Tja, dat is misschien jou mening. Persoonlijk is een paard voor mij niet meer als een kip of een koe of een aap of een cavia. Het was best een lieve pony, maar ik vind persoonlijk dat als je een pony hebt je er zelf voor moet zorgen, zeker als het een lastige pony is moet je daar anderen niet mee opzadelen.. Maar dat is mijn mening..

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:04

ik ben het met watterkippie en de rest eens!! of je had er niet aan moeten beginnen of je had hem niet in de steek moeten laten!!! je hebt gewoon half werk afgeleverd en t beestje in de steek gelaten Boos!:( en ik zou nooit een verzorgpaard van mij in de steek laten om zulke redenen! je moet moeite doen voor zo'n beestje, en uiterlijk maakt niet uit, in jou ogen een super lelijk beest is van binnen waarschijnlijk HARTSTIKKE lief!!! en met geduld komje overal dus had het tijd gegeven...Boos!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:17

babyboo schreef:
ik ben het met watterkippie en de rest eens!! of je had er niet aan moeten beginnen of je had hem niet in de steek moeten laten!!! je hebt gewoon half werk afgeleverd en t beestje in de steek gelaten Boos!:( en ik zou nooit een verzorgpaard van mij in de steek laten om zulke redenen! je moet moeite doen voor zo'n beestje, en uiterlijk maakt niet uit, in jou ogen een super lelijk beest is van binnen waarschijnlijk HARTSTIKKE lief!!! en met geduld komje overal dus had het tijd gegeven...Boos!


helemaal mee eens...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:36

Waarom begint hier iedereen Sparrow aan te vallen omdat ze toen gestopt is met het verzorgen van een pony waar mee ze eigenlijk geen plezier meer had!?
Sorry dat ik het zeg maar sommige reacties hier vind ik een beetje penny-achtig.
De eigenaar van de pony koopt een pony, moet er zelf voor zorgen, als ze dat niet doet kan ze idd een verzorgster zoeken. Maar dan mag die verzorgster nooit meer stoppen omdat het beestje anders geen aandacht krijgt? Ook als zij er geen plezier meer in heeft.
Ik snap best dat als je een pony verzorgt waar je 1. een uur over doet om hem te vangen, 2. niet normaal kunt poetsen omdat ie dan gaat hangen je er genoeg van krijgt.
Tuurlijk kan ze dan proberen het beest op te voeden en het als een uitdaging zien maar dat is eigenlijk haar taak niet. Dat moet die eigenaar maar doen als ze wil dat haar pony verzorgt wordt.
Dus vind t een beetje onterrecht dat Sparrow hier aangevallen wordt omdat ze toenertijd gestopt is met het verzorgen.
En punt 2, daar gaat het topic niet eens over. Ze mist het rijden en de paarden..

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 10:35

Ik ben echt niet gestopt met Lucky omdat ie lelijk was, dat intereseerd me namelijk geen drol (anders was ik natuurlijk ook nooit op die belg gaan rijden, als ik alleen maar een goed slank huppelkut-paardje wilde) Ik heb erg veel geduld gehad en heb heel lang op dat paardje rondgeploeterd omdat een vriendin van mij, die hem daarvoor deed, hem niet meer wilde doen.. (zij doet hem nu overigens weer wel geloof ik) Dit is overigens niet de enige reden waarom ik met hem ben gestopt. Ik ben ook verhuist, beetje ver fietsen haha Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:50

het komt gewoon een beetje door te termen die je gerbuikt, ala huppelkut-paardje en knol enz.
Daardoor komt het bij mij een beetje over dat je er niets van wilt weten omdat het zo een " lelijke knol is" en aangezien ze een beetje lastig is dan maar stoppen..

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 10:36

Nee hoor, ben juist gek op lelijke knollen Knipoog Ik reed namelijk altijd op de paarden waar niemand op wilde omdat ze lelijk, gek, sloom, oud, of idioot waren. Voorbeeldje is een paard dat 7 was maar altijd op de wei had gestaan. Ze ging enorm scheef door de hoeken en heeft menig mens een hersenschudding bezorgt. Ze was ook overal bang voor, maar ik heb er dressuurwedstrijden op gereden.. Knipoog (moet je niet vragen hoe dat ging, bij binnenkomst vond ze het witte hekje eng en ik heb de hele proef in rengalop gedaan Tong uitsteken heb overigens wel netjes alle figuren afgemaakt haha)