hoeveel uur per dag kun je rijden?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 23:05

Ik zou dat persoonlijk niet doen. Dan de springles over slaan of priveles een weekje uitstellen.

Ik kan eigenlijk niet zeggen hoelang ik altijd rijdt. Imatador meestal maar hooguit 3 kwartier incl in/uitstappen. Marillion wisseld. Ik train hem gewoon, gaat dat heel lekker dan kan het zijn dat ie na 30 min al klaar is, soms zelfs 20 min. Soms gaat het minder goed en rijd ik een uur. En heel soms gaat het bar slecht en zijn we anderhalf uur aan het klooien. Ik wil hem altijd goed 'afsluiten', dus ik stop als ie een moeilijke oefening goed uitvoert (of geef even lange teugel) en als ie superlos is dan stop ik ook, stappen we in het bos uit (bah..nu dus niet MKZ), gaat ie het land in, even aan de hand grazen, even los...of iets dergelijks.
Zowiezo krijgt ie heel vaak lange teugel tijdens het trainen. Na het laag/rond/diep losrijden, tussendoor een paar keer en dus als hij al een paar keer loopt te zweten op iets wat ie lastig vindt en het de 6e keer braaf doet.
Mijn instructeur (de vorige dus) zei altijd dat het niet gaat om hoelang je traint, maar om de kwaliteit. Soms heb je dat bws met 10 minuten voor elkaar, soms pas na anderhalf uur...ertussenin zal rond de drie kwartier zitten!

Groetjes Suzanne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie