Afscheid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Afscheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 14:17

Morgen is het zover, AMSAMSAMS en ik gaan verhuizen naar de nieuwe stal waar we gaan staan. We kijken al een maand uit naar deze verhuizing maar het is ook wel erg moeilijk om weg te gaan. Toch wel een raar idee om niet meer iedere dag te mesten, zelf te voeren, paarden uit het land te vissen...

Ik was de eerste pensionklant van deze stal, en daarom vind ik het ook wel heel moeilijk om weg te gaan.

AMSAMSAMS en ik hebben afgelopen weekend gefilmd hoe de paarden naar het land gaan. We moeten het nog op video zetten en dan kunnen we er mooie stills van af halen, met name van Idie die als een idioot in rengalop naar het land gaat (iedere dag weer hetzelfde spelletje). Ik had nog met mijn digi een paar foto's gemaakt.

Hier gaan mijn merries met Orri voorop naar hun landje:

Afbeelding

Hier in hun landje nog even rennen. Orri, Jur en Razin.

Afbeelding

Hier met Idie aan de andere kant van het draad, en dan Jur, Orri en Razin:

Afbeelding

Morgen dus een drukke dag want niet alleen de 4 paarden moeten verhuisd worden, maar ook alle spullen. We zullen ongetwijfeld heel wat foto's maken, dus van het weekend de rest van het verslag! Lachen

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:19

Mooie foto's! Ziet er wel mooi uit, die 3 blauwe dekens op een rij!
(en 1 grijze dan!)
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 30-10-03 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:19

Nou veel succes morgen!!! Leuke foto's hoor alleen de laatste ben je de / vergeten.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:20

Even een vraagje... als je het er zo moeilijk mee hebt waarom ga je dan weg?
En zelf mesten voeren binnen en buitenzetten went wel hoor Ik zelf vind het juist fijn om te doen, niemand doet het fijner als ik zelf vind ik, deel zelf de tijden in enz probeer de voordelen ervan in te zien Knipoog

Iig sterkte en succes morgen.
Laatst bijgewerkt door Kyan01 op 30-10-03 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:21

Nathalie1981 schreef:
Nou veel succes morgen!!! Leuke foto's hoor alleen de laatste ben je de / vergeten.


Dat had ik ook al gezegd, ik had de foto Knipoog ook al geplaatst voor haar, maar ze had het zelf ook al door!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:22

met dat ik het berichtje plaats zag ik dat de foto het deed, had alleen geen zin om mijn berichtje te wijzigen Haha!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:23

Succes, en nu maar hopen dat het leuk wordt, zodat je geen spijt krijgt.

Dat zou vervelend zijn

Succes OK dan!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:30

Weet precies hoe je je voelt ik ga zaterdag me paardje verhuize.. Ik sta al 10 jaar op de zelfde manege en nu ga ik ergens anders heen...
Heel veel plezier op je nieuwe stal...

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:32

Wij zijn in september verhuisd naar een andere stal. De stal waar we stonden was ruim en we hadden er veel vrijheid. De paarden mochten naar buiten wanneer we maar wilden. Maar het had ook nadelen. We hadden geen bak en ik moest alles zelf doen. 's Morgens buitenzetten en voeren, om 5 uur voeren en 's avonds binnen halen en weer voeren. Zelf uitmesten. Ik werk de hele dag dus kan pas 's avonds rijden. Dat is 's winters niet te doen als het al donker is om 5 uur. We gingen met pijn in ons hart weg, ook vanwege de aardige eigenaren, maar voor ons is het een stuk prettiger. Hij staat overdag buiten, wordt uitgemest en gevoerd en we hebben een verlichte bak. Nu kan ik mijn tijd besteden aan het paard ipv aan de verzorging eromheen. Dat is een keuze die je soms moet maken.
Ik hoop dat je het leuk gaat vinden in de nieuwe stal.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 14:33

fsoudan schreef:
Even een vraagje... als je het er zo moeilijk mee hebt waarom ga je dan weg?
En zelf mesten voeren binnen en buitenzetten went wel hoor Ik zelf vind het juist fijn om te doen, niemand doet het fijner als ik, deel zijn de tijden in.

Iig sterkte en succes morgen.


Ik denk dat jij niet goed hebt gelezen! Knipoog
Ik doe het al 2,5 jaar zelf en ik vind het nog steeds iedere dag heerlijk om te doen. Ook als ik om 22.30 weer terug rij naar stal om ze af te voeren ben ik blij om ze weer te zien.

En waarom we weg gaan...soms komt er iets op je pad en moet je een keuze maken. En voor mij is het altijd moeilijk om ergens weg te gaan en afscheid te nemen, ik heb er toch veel meegemaakt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:37

Hij krijgt het er vast naar zijn zin met zijn harempje Haha!
Wees maar blij dat de hele boel uitgemest en opgeruimd was al (herinnerd zich een hele zooi voor die stallen) stel je voor dat je nu alles had mee moeten nemen, voor de opruiming Bloos!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:42

Jura"]
[quote="fsoudan schreef:
Even een vraagje... als je het er zo moeilijk mee hebt waarom ga je dan weg?
En zelf mesten voeren binnen en buitenzetten went wel hoor Ik zelf vind het juist fijn om te doen, niemand doet het fijner als ik, deel zijn de tijden in.

Iig sterkte en succes morgen.


Ik denk dat jij niet goed hebt gelezen! Knipoog
Ik doe het al 2,5 jaar zelf en ik vind het nog steeds iedere dag heerlijk om te doen. Ook als ik om 22.30 weer terug rij naar stal om ze af te voeren ben ik blij om ze weer te zien.

En waarom we weg gaan...soms komt er iets op je pad en moet je een keuze maken. En voor mij is het altijd moeilijk om ergens weg te gaan en afscheid te nemen, ik heb er toch veel meegemaakt.
[/quote]

Nee heb zeker maar met een half oog gelezen Haha! Je hoeft juist niet meer te mesten Schijnheilig
Heb tijdens het lezen hier en daar een woordje overgeslagen Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:51

Veel succes met het verhuizen, wel foto's laten zien van hoe het daar is he!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:12

Veel succes met verhuizen.
Ik kan het mij wel voorstellen hoor dat je het moeilijk vindt. Je laat toch een vertrouwd iets achter maar als je idd een betere keuze kunt maken dan is het logisch dat je voor het laatste kiest.
Neemt niet weg dat het 'oude zooitje achterlaten' een beetje weemoedig gevoel met zich meebrengt. Je hebt er per slot van rekening toch een hoop meegemaakt toch?
Je zal die 'oude brombeer' toch wel gaan missen denk ik Verdrietig .
Ik mis iig de biljartavondjes toch wel een beetje en ook de goede zorgen van zijn vrouw (koffie met koek, soep etc.) Zijn toch hele lieve mensen.
Aan de andere kant hou je straks meer tijd over voor jezelf, heb je perfecte rijbanen ter beschikking en....... je hebt een binnenbak (jaloers)!!!!!!!!!
En ik weet zeker dat je het bij Uniferb ook heel gezellig gaat krijgen.

succes.

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:26

Ik heb er heel erg veel zin in!!!! *LOL* En we gaan het daar super naar onze zin krijgen, daar ben ik nu al van overtuigd! Worden vast erg verwend Knipoog .

(Maar moet eerlijk zeggen dat ik nu al misselijk word bij het idee dat ik morgen afscheid moet nemen van alles en iedereen... Scheve mond. Ik ben daar heel slecht in... Verdrietig Geen pleegmama meer die altijd zo lief voor ons zorgde, geen donderpreken meer, geen Fiederelsje meer... Ach, het went vast snel genoeg, en gelukkig hebben we de videoband met alle goeie herinneringen)

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:45

orri schreef:
Hij krijgt het er vast naar zijn zin met zijn harempje Haha!
Wees maar blij dat de hele boel uitgemest en opgeruimd was al (herinnerd zich een hele zooi voor die stallen) stel je voor dat je nu alles had mee moeten nemen, voor de opruiming Bloos!


En daar mag ie Idie dan aan toevoegen Bloos!
Hoewel Idie afgelopen weekend niet erg gecharmeerd was van Or... Verward

Mystylove
Berichten: 262
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:46

Leuke foto`s en veel sucses met de verhuizing van je paardjes

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:29

succes he met verhuizen,en veel geluk op jullie nieuwe plekkie Knipoog

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:37

T kom wel goe! succes!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:16

succes morgen met de verhuizing, en veel plezier op je nieuwe plekje

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:22

Meiden heel veel succes op jullie nieuwe stal! Tuurlijk is het moeilijk om te verhuizen en ook de paarden zullen even moeten wennen.

Toen wij na 4 jaar weer bij de Kalverhoek weggingen was het ook wel even heel moeilijk, maar ik heb er eigenlijk geen moment spijt van gehad. En ik denk dat jullie hetzelfde gaan krijgen.

Leuk om nog een herinnering te hebben hoe jullie paardjes daar altijd met volle vaart het land in gingen

Ik hoop snel even de nieuwe stal te komen bewonderen!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:50

Spannend hoor !
't Zal best even wennen zijn, maar meestal is het ergste leed geleden als je eenmaal weg bent, het vooruitzicht nog weg te moeten gaan is vaak vervelender.

Even offtopic:
Hoe hou je in hemelsnaam je paarden uit elkaar ? *LOL*
En dan ook nog alle drie dezelfde deken Haha!

Veel succes met de verhuizing !

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:15

Jullie gaan iig met alles er goed op vooruit. Wel iets verder rijden. De paarden overbrengen niet zo ramp, maar de klerezooi die je moet meenemen Haha! . Je heb na een verhuizing altijd veel meer zooi dan je eigenlijk weet.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:08

Jullie gaan gelukkig niet naar de andere kant van het land! Haha! Je moet het zien als een heel nieuw begin! Hardstikke spannend toch? En ik geloof er niks van dat je die oude brombeer zult gaan missen en die donderpreken al helemaal niet! Het zal jullie heel erg goed bevallen op de nieuwe stal, dat weet ik zeker! Veel succes met verhuizen!

Spider
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:44

Wat was eigenlijk de reden dat je ging verhuizen. Ik kom uit Aalsmeer en ga in Purmerend wonen en wilde graag mijn paardje neerzetten in de Beemster. Is de baas van de pensionstal de "oude grombeer"en was het zo erg dan?