jahoor nu dit weer :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 22:04

ja hoor heb ik weer net een beetje genezen van de val op het hek met mijn ribben (gekneusd)
ik was wel al snel weer gaan rijden maar ik heb er echt heel lang last van gehad.
dat heb ik nog steeds met hardlopen ofzo.
oke wedstrijdje gereden en heel vele in die tijd gereden dinsdg weer prive les...
nou ja het ging excht super van af begin af aan liep ze aan de teugel heel ontspannen echt super!!
maar opeens schrok ze ergens van bokken en keihard galoperen volgas op michel af mijn instricteur...ik gillen kijk uit!!!!!
hij met zijn armen zwaaien paasei knol rot op...
nou wat doet fiek steigeren hoor ze bleef ook gaan ik ging mee naar voren omdat ze weer naar beneden gaat komt ze meteen weer omhoog keihard tegen me kaak aan...
schreeuwde ik keihard fiek!!
meteen was alles over en ze stond dood stil maar me duim oei die deed zo'n pijn en me kaak aaaarrrggg... Verdrietig
nou ja ik paar rondjes gestapt en weer gaan draven nou zo'n pijn heb ik geloof ik nooit gehad ja op die ribben na dan...
daarna was ik dus weer gaan draven was echt boos want ja ze moet maar is normaal doen echt heel erg zweten heel erg voorwaards aan de teugel lekker ontspannen zo nog een tijdje met echt pijn gereden toen van hand veranderd ging het echt niet meer het deed steeds pijner...
nou gaan stappen en later weer naar huis gegaan maar ze heeft wel super gelopen ik ben dan zo niet te denken hoe pijn ik heb maar gewoon door gaan met rijden ze MOET lopen!
dat heeft ze dus ook wel gedaan nou ik dacht donderdag ga ik wel weer rijden morgen is het toch wel over nou mooi niet het werd helemaal paars en dik werd het niet normaal ik kon het helemaal niet meer bewegen alles deed pijn het is nu zaterdag en nu kan ik dan wel weer typen met me andere vingers...
nou ik ben ook helemaal niet zo van het doet pijn of zeer ik kan niet meer ben echt niet zo dat ik van me paard af stap omdat er iets zeer doet maar het ging echt niet meer de pijn werd steeds erger...
vreemd hoor hoe kun je nou je duim in godsnaam kneuzen als je paard gek doet ach ja dat overkomt mij weer he.

en je voelt je echt stom ik kon niet eens me broeksknoop oen en dicht doen als ik uoit bad kwam kon ik me heel moeilijk af drogen met 1 hand
daan merk je het wel hoor hoe hard je alles nodig heb poehh...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 22:06

Jeetje wat balen!!! Beterschap verder...

Liefs Joleen

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 22:21

dank jewel!!
ga morgen toch maar weer proberen moet een pony doen oh jee zware kruiwagen uitmesten...maar ach het word nu al minder dik kan het ook al een beetje bewegen wil toch wel; ef gaan hobbelen zonder zadel morgen Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 23:19

getsie wat naar nou ik zie het al helemaal voor me. ah niet meer zo gevaarlijk doen he marjoleintje!
veel beterschap zeg

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 10:50

tsja, arme marjolein, je bent nu snielig!!!
nou pak haar aan hoor, sla haar tussen dr oren als ze het weer doet, moet ik ook doen. Maar ik begrijp dat fiek heel hoog komt, Jellie gaat niet zo hoog.
nouja, beterschap Lachen

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 10:58

tussen dr oren slaan Verward
wat is dat voor vreemd iets?
en ik heb haar meteen laten merken dat ik de baas was en ze moest doen wat ik wilde!
en niet zo gevaarlijk doen hihi..tja kon ik niets aan doen had het helemaal niet verwacht anders had ik er wel afgevallen maar ben netjes bliijven zitten *LOL*

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 12:43

hoe heb je dat laten merken dan?

Als je voelt dat ze omhoog wilt komen dan schop je haar naar voren en als ze al in de lucht zit dan kan die een knal tussen zijn oren krijgen met de zweep of met je handen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 14:08

Citaat:
Op 2001-10-13 22:04, schreef marfiek

vreemd hoor hoe kun je nou je duim in godsnaam kneuzen als je paard gek doet ach ja dat overkomt mij weer he..


Oei oei, sh.. dat doet zeer Boos! ! Wens je beterschap, van een gekneusde duim kan je echt lang last hebben Verdrietig !

Mijn vriendin is in feb. van d´r paard gevlogen. Ik zag het voor m´n ogen gebeuren. Ze vloog, rolde verder en stond in een swingende beweging weer op. Ik gaf d´r nog een kompliment dat ze zo "netjes" gevallen was en vroeg of ze zich pijn gedaan had. "Nee, eigenlijk niet, alleen m´n hand een klein beetje". Op het moment dat ze d´r handschoen uittrok zagen we meteen dat het goed mis was : de pink van d´r li-hand stond de verkeerde kant op. Ze hoopte eerst nog dat ´ie "alleen maar" uit de kom was. Niet dus, finaal kapot Verdrietig , nu na 2 o.p.´s kan ze er nog steeds niets mee doen.

Ben jij ook zo´n pechvogel, zoals mijn vriendin?? Eerst brak ze na een val d´r schleutelbeen, toen d´r pink en vrijdag stond Helania zo ontzettend stupide op d´r voet (rossig Boos! !) dat ze 3 tenen gebroken heeft Huilen en dat terwijl we gisteren een cursus hadden waar we ons al weken op verheugd hadden!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 15:36

nou steef dat moet ikd us ook doen, maar alleen met een knal in dr buik helpt het niet dan gaat ze alsnog, dus moet ik haar tussen dr oren stompen, en dan gaat ze gelijk schudden met dr hoofd, aangezien Jellie niet hoog steigert heb ik met me zit een goede houvast, maar als ze recht overeind komen, tsja, dan doe ik het dus niet.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 15:59

nou steef hoe ik dat dus heb laten merken meteen een knal met de zweep gegeven en een schop na dan merk ze dat dus wel he!
maar een stomp tussen dr oren geven dat zou ik dus zelf nooit doen Verward

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:28

Citaat:
Op 2001-10-14 15:59, schreef marfiek:

maar een stomp tussen dr oren geven dat zou ik dus zelf nooit doen Verward



waarom niet?

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 18:27

het lijkt me een beetje onlogische om me paard tussen dr oren te slaan maar dat zal ik dan wel verkeerd hebben volgens mij is dat normaal ofzo Verward

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 19:04

nee, dat is echt niet normaal hoor.
los het ook altijd anders op.

die van mij steigert normaal niet eens, en als ie het doet is het met een paar centimeter van de grond, zeg altijd dat ie niet eens weet hoe ze moet steigeren, haha.
druk altijd mn benen erin dat ze weer vooruit gaat, net zoals met bokken, kheb met rijden normaal niet eens een zweep in de buurt, ook geen sporen oid.

met zweep tussen de oren slaan is absoluut NIET normaal en niet diervriendelijk, een paard kan er alleen bang van worden en kopschuw ed.
als het normaal was, zag je het wel meerderen doen en dat zie je dus normaal echt niet.

iedereen zijn eigen manier van oplossen maar ikzelf vind het tussen de oren slaan geen oplossing, je lost er namelijk ook weinig mee voorop, behalve dat ie gestraft wordt op de verkeerde manier, de oorzaak haal je er niet mee weg, hij doet dan datgene wat je vraagt uit angst, niet voor jou, maar voor de angst.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 19:45

het is een zeer onvriendelijke manier, tussen de oren slaan. alleen als het echt niet anders kan, en niet anders weet dan kan je het doen. want je kan wel begrijpen hoe dat zou voelen..

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 20:06

ja juist ja ik ben het helemaal met jullie eens als je zelf heel hard op je hoofd word geslagen word je ook duizelig!
en hoofd pijn dat is denk ook wel zo bij een paard Verward Verdrietig

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 21:41

Toen de pony van mijn vriendin verschrikkelijk steigerde werd haar aangeraden om een ei stuk te slaan tussen zijn oren(pas na een hele hoop geprobeer hoor *LOL*. En dat heeft geholpen.
Als mijn paard eens steigert krijgt hij trouwens ook een tik tussen zijn oren hoor, gewoon met mijn vlakke hand. Meestal is die gewoonte dan snel weer over.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:26

ik durf rustig te zweren dat ik niet de enige ben die ze tussen de oren slaat als ze omhoog komen.

maarja, jouw feestje.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:29

nou lekker is dat. ik zou eerst andere dingen proberen zeg. ik weet niet of jullie dat doen maar ik zou het ook niet fijn vinden, als ik iets helemaal verkeerd doe ofzo dan word ik liever hard tegen mijn schenen geschopt dan een knal op mijn hoofd

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 14:32

dan moet hij maar niet omhoog komen....

Is er trouwens geen lichamelijk gebrek of ligt het zadel niet helemaal goed??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steef op 2001-10-15 14:32 ]</font>

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 16:47

bij magnifiek zijn alle spullen prima in orde!!
daar is helemaal nix mis mee ze doet het gewoon als ze bang is...of schrikt ergens van dan steigerd ze meestal niet maar als er iemand met armen voor dr hoofd zwaaid vind ik het niet zo gek!