wel of geen cap?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

wel of geen cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 16:24

Ik zie heel veel foto's in profielen van mensen hier op het forum, en daar hebben ze vaak geen cap op. Doen jullie wel eens een cap op, of denk je laat maar zitten.
Ik doe zelf altijd een cap op Schijnheilig Mijn pony is dan wel heel braaf, maar hij kan ook wel een keer schrikken of struikelen. Ik vind ook dat een cap op op straat verplicht moet worden. Dan kun je nog zo'n braaf paard hebben, maar je kan toch ook aangereden worden en dan is het niet eens jouw schuld! Bloos!

Graag wil ik jullie meningen hierover...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:28

sommige mensen denken dat ze goed zat kunnen rijden en vinden dat ze dan maar geen cap nodig hebben...die zie ik helaas ook veel. Ik draag altijd een cap, komt omdat ik een keer van APollon af "gevlogen" ben met m'n hoofd tegen een paal, ben toen een tijdje buiten westen geweest en had een hersenschudding. zonder cap was ik er nu waarschijnlijk heel anders aan toe geweest.
Iedereen valt wel eens, ook al rijd je intrenationaal, vaak heb je het geluk dat je op je kont of zij tercht komt, maar het kan ook anders uitpakken....en danben je de pineut...ook al tijd je al o zo lang en goed.
Ik heb m'n cap altijd op, ook al is het 35 graden (gebruiken velen ook als smoesje) of ziet het er nog zo stom uit.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:30

Ik rij ook altijd met cap op. Zonder mis ik iets.

Maar ik denk ook dat er over dit onderwerp al veel meer topics zijn geweest. Gebruik de zoekfunctie en lees meer Knipoog

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:32

Sinds ik iemand met zijn hoofd op de omheinig van de bak heb zien kletteren draag ik altijd mijn 'helm', want geloof me als je zoiets hebt gezien, dan hoef je niet meer zo nodig zonder, ook al is het misschien een beetje ontsierend of niet stoer!!! Verward

Ik zie echt niet in waarom je dat ding niet zou dragen, op een motor draag je toch ook een helm?!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:33

Marl1tje schreef:
Ik zie echt niet in waarom je dat ding niet zou dragen, op een motor draag je toch ook een helm?!


De "binkies" niet hoor....stelletje gekken. Verward

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:36

Ach ja je hebt altijd mensen die met hun leven willen spelen! Verward

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:37

Lachen toevallig, daar hadden we het zaterdag ook al over...
Op de manege rijdt ik zowiezo altijd met cap, dat moet
en nu rijden we dus de laatste tijd (voor het eerst sinds 3 jaar voor dat paard) op een Friese merrie... en ik had laatst koud en Suuske had een muts op en toen mocht ik haar muts op Tong uitsteken dus eerst maar even stappen. ik dacht ohw stappen op het pleintje doe ik effe mn mutsje oplaten. maar toen kwam er een klant aan de poort en Frans was weg dus wij moesten Frans even zoeken en toen zei Suus van ja, jij bent sneller boven, galoppeer even naar boven toe en dan kijk je tussen de appelboompjes. dus toen ben ik gewoon zonder kap naar boven gegaloppeerd maar mn sjaal gleedt af en kwam op het paard dr kont te liggen dus er was wel sprake van een kleine bokpartij Tong uitsteken
toen dacht ik even 'oei, had ik nou maar een cappie op' maar er is dus niks gebeurt ofzo en voor de rest heb ik gewoon zonder cap gereden maar met de tweede galop heb ik toch maar effetjes het cappie opgezet want ze kan soms zo fris worden in de galop Schijnheilig
sorry weer een lang verhaal Scheve mond achja, lees maar als het je intereseert en anders lees je het maar lekker niet Clown

xx Dees Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:39

Aangezien je op FNRS erkende manege's verplicht ben een cap te dragen en ik daar mijn lessen volg: ja, ik heb altijd mijn cap op.

Ik geef toe, het zit niet super prettig en je hebt sneller last van een zweet hoofd, maar het is alleen maar uit eigen belang. Stel dat je dadelijk valt op je hoofd, het bied toch bescherming

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:44

Ik draag geen cap. Het zijn rotkrengen, zitten nooit comfortabel. En mijn haar zit altijd in de weg, ook al steek ik het zo laag mogelijk op.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:44

idd mijn pony staat op zon manege dus moet ik ook altijd een cap op, en zowieso heb ik er altijd een op voor als er wat gebeurd... je weet maar nooit...

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 16:45

ik vind het gewoon niet meer dan normaal en vanzelfsprekend dat je een cap op hebt. Ik heb nou al zo vaak verhalen gehoord, van mensen die met hun hoofd tegen de bakrand zijn gevallen, of tegen springpalen, of tegen bomen --> cap aan gruzelementen maar je hoofd nog heel! En ja, een goede cap is duur, maar is je geld je meer waard dan je leven? nee toch, mag ik hopen. En al rijdt je nog zo goed, je paard kan altijd schrikken, struikelen, of je kan aangereden worden, dus ja ikke altijd een cap op!!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 16:47

Desiree schreef:
Ik draag geen cap. Het zijn rotkrengen, zitten nooit comfortabel. En mijn haar zit altijd in de weg, ook al steek ik het zo laag mogelijk op.


Er zijn tegenwoordig zoveel modellen in de handel, dat er vast wel een is die bij jou past, en als je gewoon je haar los doet, of een lage staart in doet heb je echt geen last van een cap. En heet is het ook niet, want tegenwoordig heb je ook caps met luchtsleuven, en lichtgewichten, en die zitten echt heerlijk!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:52

verootjoo schreef:
[
Er zijn tegenwoordig zoveel modellen in de handel, dat er vast wel een is die bij jou past, en als je gewoon je haar los doet, of een lage staart in doet heb je echt geen last van een cap. En heet is het ook niet, want tegenwoordig heb je ook caps met luchtsleuven, en lichtgewichten, en die zitten echt heerlijk!
[/quote]

ik heb zo'n dure lichtgewicht veiligheidscap gekocht. Het kreng. Het paste voor geen meter! Niets past. En ik rol mijn haar altijd op, anders moet ik het te vaak wassen en het is al zo droog. dus........... geen cap voor mij!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:21

Heb hem ALTIJD op.

Noureyev is nu eenmaal ook niet de braafste.
Hij zal niets doen om mij te laten vallen zeg maar.

Maar hij kan wel ineens uit niets wegschieten.
Met een gangetje van 30km per uur Haha!

Ik heb geen last van die cap, laat maar lekker op.
Veiligheid voor alles toch Verward

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:33

Das waar, maar ik rijd toch zonder cap. Het zit gewoon veel fijner. Al heb ik in de tijd dat ik op de manege reed altijd een cap op gehad!

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:43

Ik rij meestal wel met cap, sowieso met dit weer, geen zin om een staartje in te doen (staat niet) en het is gewoon veiliger. En waait mijn haar niet voor mijn gezicht, maar soms rij ik met los haar en soms met soort van petje op mijn hoofd (zie ITP bij de foto's van Speedy)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:53

altijd *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:57

Ik rij meestal wel met een cap op.
Maar een cap is ook niet zaligmakend ofzo, je hoofd is dan wel een kwetsbaar lichaamsdeel, maar als je je nek breekt ben je ook niet blij. Paardrijden is gewoon een risicosport, met of zonder cap.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:19

Desiree"]
[quote="verootjoo schreef:
[
Er zijn tegenwoordig zoveel modellen in de handel, dat er vast wel een is die bij jou past, en als je gewoon je haar los doet, of een lage staart in doet heb je echt geen last van een cap. En heet is het ook niet, want tegenwoordig heb je ook caps met luchtsleuven, en lichtgewichten, en die zitten echt heerlijk!
[/quote]
ik heb zo'n dure lichtgewicht veiligheidscap gekocht. Het kreng. Het paste voor geen meter! Niets past. En ik rol mijn haar altijd op, anders moet ik het te vaak wassen en het is al zo droog. dus........... geen cap voor mij!


wacht maar tot je er een keer af valt en een gigantisch gat in je hoofd hebt..
dan had je maar al te graag een 'stomme'cap op gehad...

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:23

Na gisteravond (verslag zie VvvD) ben ik echt super blij dat ik een cap ophad!!!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:40

Desiree schreef:
Ik draag geen cap. Het zijn rotkrengen, zitten nooit comfortabel. En mijn haar zit altijd in de weg, ook al steek ik het zo laag mogelijk op.


Yep, zelfde problemen Scheve mond
Ik weet dat het niet slim is, want ongeluk zit in een klein hoekje. Maar toch ben ik zo eigenwijs Bloos

Overigens draag ik wel een cap bij vreemde (jonge) paarden, buitenritten en springen (wat ik nooit doe Haha! )
Verder toen ik laatst een grove meningsverschil met mijn paardje had heb ik hem lekker opgezet!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:52

Een paard blijft een dier!!
Dus wat mij betreft altijd een cap opzetten!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:03

Ik heb op Destiny ALTIJD mijn cap op,op Roduque niet altijd... Bloos
Maar als ik naar buiten ga wel altijd!!
Ik vind ook,dat kinderen onder de 16 verplicht cap moeten dragen,zowel in de manegelessen,als pensionklanten.
Die regel is er bij mij op stal ook,alleen de pensionklanten worden nergens toe verplicht,alhoewel dit WEL in de regels staat.
Ik vind gewoon dat eigenlijk iedereen een cap zou moeten dragen,je weet immers maar nooit!
Je hoeft er niet af te vallen,maar je kunt bijv ook net als ik laatst hebben in de buiten bak dat er een duif keihard tegen je hoofd aanvliegt,ik had gelukkig een cap op Knipoog

Nou moet ik zeggen dat ik laatst een Casco lichtgewicht cap heb gekocht,en daar word het cap dragen toch een stuk leuker mee!!
Ik had eerst gewoon zo'n zwart,warm,groot rotding (wel van het veiligheidskeurmerk) nou,de helft van je gezichtsveld werd er mee belemmerd,hij zat strak en was gigantisch heet.
Zo'n Casco ding is echt ideaal,vaak na het rijden bij het afzadelen denk ik:Oh,ik heb mijn cap nog op!!
Hij is zo lekker lichtgewicht!!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 20:14

als je niet gewend bent om een cap op te hebben zit het idd niet lekker. Ik heb het mezelf aangewend om altijd een cap op te hebben, en van zo'n casco cap, lichtgewicht met luchtsleuven, heb ik echt geen last! Ik heb amper door dat ik hem op heb.
Je moet er dus gewoon een gewoonte van maken om je cap op te doen.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:17

ik heb altijd een veiligheidshelm op, maar.... op de rijfoto's in m'n profiel net ff niet! Het was toen 30 graden en ik was snotverkouden, ik stikte de moord met dat ding op....en net die dag had ik een digitale camera geleend