paardenmond/ nageven etc.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-01 13:00

Ehm, mijn vraag is een beetje lastig..
Isolda kan keurig netjes lopen, let op kan- doet het dus niet altijd, maar dat geeft niet.
Ik vraag me af, een paard moet toch beweeglijk in zijn mond zijn? Ik bedoel daar mee dat ie kauwt etc.
Isolda doet dat dus helemaal niet, nooit gedaan ook. Ze geeft dan dus ook weinig echt na. Ze buigt wel keurig haar hals, hangt over het algemeen ook niet aan de teugels, maar laat het bit niet los.
Hebben jullie daar ervaring mee, hebben jullie een idee waardoor het gekomen kan zijn?
Ik heb ook al een bit met een smaakje geprobeerd en een dubbel gebroken bit. Geen effect, alleen als ik er naast sta. Dan staat ze wel te smakken. Maar dat doet ze ook met de gebroken pelham waar ik normaal mee rij.
Zou het een idee zijn om met een tongspeler te gaan rijden? En hebben jullie daar ook ervaring mee misschien?

Ik moet er wel even bijschrijven dat het allemaal niet z'on groot probleem is, hoor. We rijden weinig dressuurmatig en ze luisterd ook naar het bit, verder geen problemen. Maar ik was eens benieuwd naar jullie mening...


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-01 17:14

Kitty, als je buiten rijd welke hand zou jij dan als de buitenhand nemen?? Of maakt het dan niet uit?
Ik rij namelijk niet in een bak, en helemaal niet in deze tijd van het jaar.


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-01 22:16

haha spannend he?? Ik ben wel benieuwd hoor! Je zult het vast leuk vinden hier!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: josien_m_, mino1, MyWup, Vuri, ynskek en 42 bezoekers