eindelijk opzoek naar eigen tinker

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

eindelijk opzoek naar eigen tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 14:59

Eindelijk heb ik de stap genomen en ben nu aan het zoeken naar een eigen tinker Lachen . Heb al een paar mooie grote ruinen gezien en ben op mijn gemak aan het rondkijken. Zodra ik de tinker voor mij heb gevonden laat ik het natuurlijk gelijk weten. Lijkt me zo heerlijk, een eigen paardje. Rijd nu ook wel een verzorgtinker waar ik mee kan doen wat ik wil maar ze is niet echt van mij. Ik houd jullie op de hoogte.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:18

wat leuk voor je.

op marktplaats staan heel veel advertenties van stoeterij gadedijk (tinkerfokker volgens mij?) misschien hebben die iets staan voor je?

heel veel succes met je zoektocht en ergens staat jouw droomtinker tussen..........

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:25

Leuk zeg! Kijk wel goed na of er een achtergrond bekend is van het dier, ik ken er nu al zoveel met een trauma uit Ierland, dat is gewoon zonde...En ik zal je een naam PB-en waar je NIET heen moet gaan, als je wilt, die is zoooo slecht voor zijn paarden.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 15:44

Ik had bij stoeterij gadedeijk gekeken, maar je wil niet weten wat ze daar voor een tinker vragen. Heb helaas niet zoveel geld ter beschikking dat ik daar een paard kan kopen. Ben nu bij particulieren aan het navragen. Gelukkig zit ik al een aantal jaren in het tinkerwereldje en heb idd een trauma tinker gereden. Weet nu gelukkig waar ik op moet letten, maar alvast bedankt voor de tip. Dus mocht er iemand nog een leuke ruin weten te staan van 1.55 meter, alle tips zijn welkom

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:18

leuk joh, aan een tinker heb je echt een geweldig paard, ik heb er ook 1 gehad, staat nog in mn profiel, maar heb hem net 2 weken geleden verkocht,
als je goed zoekt kun je echt supertinkers vinden hoor,
succes met zoeken en met kopen, en ben benieuwd waar je mee aankomt,
als je wat meer berichten hebt dan kun je op slowchat ook op tinkerpraat mee kletsen, daar zit ik ook nog wel,

idd goed uitkijken of je geen heel erg getraumatiseerd beestje koopt, kun je doen als je veel in je mars hebt, mijnes was eerst ook zo erg, maar heb hem nu kunnen verkopen aan een 9 jarig jongetje die er alles mee kan, na een heeeele zware training,
maar het is maar net wat je zelf leuk vind om te doen,
veel succes in ieder geval.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:20

Leuk zeg een eigen paard!
Heb je nog voorkeur voor een bepaalde kleur of type tinker? Of maakt je dat niet uit.

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:00

leuk, een eigen paard!!!
jammer dat ik dat niet mag

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 18:27

nee, ik heb geen voorkeur voor een bepaalde kleur. Ik heb een schimmeltinker gereden, rijd nu en zwartbonte en ga volgende zomer een zwarte inrijden en ik vind ze allemaal even mooi. Behalve als ze helemaal wit zijn vind ik het niet echt mooi. Uiterlijk is ook wel bepalend, maar ik kies een paard voornamelijk voor zijn karakter en vermogen.
Houd hoop Miltonlover. Ik mocht eerst ook geen paard kopen ookal ben ik al 25 jaar en heb ik het geld ervoor om te kopen en te onderhouden. Maar nu mijn ouder een boot willen kopen en er niets vanaf weten heb ik ze verteld dat ik een paard ga kopen waar ik wel alles vanaf weet. Je tijd komt nog wel, je moet alleen het goede moment afwachten. Schijnheilig

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:19

Gefeliciteerd! Eindelijk echt serieus rondkijken want dat deed je vast ook al voordat je er eentje mocht. Zo ging t tenminste wel bij mij Lachen Ik had al honderden potentiele mijn-eigen-fries gezien voordat ik Brent kreeg! Heb m nu 2 maanden ong. en ben superblij met m! Veel geluk!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:46

Hé gefeliciteerd Ghisje!! Geweldig hè om eindelijk je eigen paardje te kopen! Heb ik vorig jaar gedaan, mijn eigen Gammon.

De bonte Parels is een goed adres voor tinkers, die gaan desnoods voor je op zoek naar een geschikt paardje. En de Tinkerfarm in Uden hebben ook leuk spul. Mollema en Gadedijk zijn reteduur ja.

Wat ik zelf een knaller vond op marktplaats is het 3 kleur ruintje van €2000,- een geschikte prijs voor een mooie slanke tinker. Heb hem ook op de keuring zien lopen, ja leuk ding!! Lachen

stiekum ff foto van hem posten... *kwijl*
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pellie op 10-09-03 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:48

p.s. ga ff snel 150 posts halen dan kun je meekletsen in de tinkerpraat op slowchat.Lachen

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 08:12

Ik zal mijn best gaan doen om de 150 posts te halen.
Ben nu aan het informeren in Uden, het is wel een heel mooie ruin, maar pas 3,5 jaar en nog niet goed ingereden. Ook heb ik wel interesse in die ruin op marktplaats die in emmen staat. Helaas te ver om even te kijken vanuit brabant, dus zodra ik daar een foto van heb ga ik kijken.

De driekleurige ruin is ook wel mooi, maar als ik het goed heb helaas nog geen 3 jaar, en ik wil er gelijk mee aan de slag.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:07

.
Laatst bijgewerkt door draaakje op 04-07-23 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:56

Leuk hoor voor je! Bij de Bonte Parels staat op de site dat ze binnekort 3 grote Tinkers binnen krijgen van een jaar of vier! Even in de gaten houden misschien!?

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 14:48

Mijn zoektocht is geeindigd bij Jacks. Toen ik naar hem ging kijken op 14 september was ik gelijk verkocht en op 15 september zijn we hem gaan halen. Hij is niet van de tinkerfarm in uden, maar van Renate, die had al 3 merries maar die accepteerden Jacks niet. Zodoende stond hij te koop. Ik ben nu echt super blij met hem, hij doet het prima onder het zadel en accepteerd steeds meer. Alleen wel maf, hij heeft altijd buiten gestaan. Nu staat hij op stal in de manege en zet ik heb bijna iedere dag buiten. Maar hij vind er echt geen bal aan, blijft gewoon bij het hek staan wachten tot je hem weer komt halen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:26

FOOOOOOOTOOo's Haha! En uh ... profciat hoor

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:35

O wat leuk! Gefelciteerd. Hopelijk snel foto's Haha!
Ik ben benieuwd waar jouw oog op is gevallen

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 15:42

ik heb geprobeerd er een foto Cheese! op te zetten van mij met jacks Lovers , maar op een of andere manier lukt het me niet Scheve mond . Ga vanavond weer proberen, ik laat het weten als het gelukt is. Je kan ook kijken op:
http://members.home.nl/mikkee75/spottedranch/

Daar zijn foto's te zien die zijn genomen voor ik hem kocht.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 15:52

Dierenlover schreef:
leuk zeg! heel veel succes met het zoeken naar je eigen tinkertje!


zoals je in de bovenstaande berichtjes kan lezen heb ik inmiddels mijn maatje voor het leven gevonden. Sinds 15 september mag ik ook zeggen dat ik een trotse eigenaar ben van een supertinker

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 17:38

Hij ziet er supergoed uit zeg!! Heeeel veel plezier met hem!

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 19:19

Wat een mooie Tinker, ghisje Lachen
Veel plezier met Jacks gewenst!

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:20

jeej wat fijn voor je! Geweldig dat je nu een eigen tinkertje heb! Ik heb ook een bijrijdpaardje waar ik alles mee mag doen en wanneer ik maar wil....maar op een eigen paardje blijf je toch altijd hopen! Gellukkig ziet het er voor mij ook rooskleurig uit op eigenpaard gebied. Veel plzr met je tink!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:13

jee wat een mooie. vriendin van mij is ook op zoek naar een tinker. dus als iemand iets weet...

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:57

Pauline schreef:
Leuk zeg! Kijk wel goed na of er een achtergrond bekend is van het dier, ik ken er nu al zoveel met een trauma uit Ierland, dat is gewoon zonde...En ik zal je een naam PB-en waar je NIET heen moet gaan, als je wilt, die is zoooo slecht voor zijn paarden.


wat bedoel je met een trauma. (ik weet wat een trauma is bij mensen) maar wat voor een trauma is het bij paarden? Haha!