Arm hengstje is de pineut...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Arm hengstje is de pineut...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 09:49

Het is zo ver…
Mijn hengstenballetje gaat volgende week dinsdag onder het mes. Ik vind het zooo sneu, een gezond paard waar ik in ga laten snijden, ik heb nu al buikpijn.
Maar zoals het nu gaat kan het niet veel langer meer, zodra hij niet in het werk staat begint hij praatjes te krijgen en een driejarige wil ik gewoon zonder problemen een maand (of twee,… of drie) weg kunnen zetten. Ook wordt hij feller op de andere paarden, voor Ozep heeft hij respect, maar alle zwarte met lange manen probeert hij te grijpen Bloos In zijn stal steigert hij sinds een week of 2 zowat over het tussenschot heen om de Friese ruin te grijpen. Kortom, als ik hem langer hengst wil houden zal ik aparte maatregelen moeten treffen zodat hij geen gevaar voorzichzelf of de omgeving kan vormen, alleen vreet het bij hem van binnen dan nog net zo hard. Kortom, het is voor zijn eigen bestwil.

Ik heb met mijn dierenarts overlegd en die adviseerde Emmeloord, ik heb hen net gebeld en Van Muiswinkel gesproken over welke methode te kiezen
Ik kon kiezen voor gewoon via de lies onder complete anesthesie of via de laparoscopie, een soort kijkoperatie. De voorkeur van Van Muiswinkel was vanaf de 1e seconde overduidelijk, want in 1e instantie vertelde hij me niet eens dat ik naast de liesmethode ook voor de laparoscopie kon kiezen.
Ik vertelde hem dat geld geen rol speelde (speelt wel degelijk een bijzonder grote rol aangezien ik blut ben Haha! Maar dan moet ik maar ergens lenen, voor mijn paard wil ik het beste) maar dat mijn hengst zo weinig mogelijk risico mag lopen. Hij adviseerde toch gewoon de liesmethode… Dus zo gaat het gebeuren.
Maandagmiddag ga ik hem brengen, dinsdag wordt hij als 1e geholpen en als alles gewoon goed gaat mag ik hem woensdag al weer halen Party!!

Ik hoop dat ik hem zometeen nog recht in de ogen kan kijken Tong uitsteken

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:53

Durf je wel, een vent z'n mannelijkheid ontnemen Tong uitsteken

Succes met de operatie!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:53

Sja, dan moet ie het leger maar in om toch een echte man te blijven Tong uitsteken

Succes volgende week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:55

HEerlijk gevoel lijkt me het. Een man zijn mannelijkheid ontnemen. Lukt ook behoorlijk als je het figuurlijk doet met woorden!!!

Inderdaad is via de lies de fijnste methode, duur maar eigenlijk wel zonder veel risico.

Arm, arm hengstje................gemene SJuim!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:19

Hm, ik heb het afgelopen vrijdag laten doen bij Hobbit, mijn konijntje. Heel banketstaaf ja, maar hij is er alweer bovenop. En jij hebt weinig keus Sjuim. Het is gewoon kiezen voor het minste kwaad en gelukkig gebruik je je gezonde verstand.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:31

Ah gossie, arm kereltje.. Haha! Ik ben ook al aan het informeren wat ik het beste kan doen (methode), en bij mij adviserde ze toch gewoon de half bedekte methode in de kliniek in utrecht..(bij mij speelt geld namelijk wel een rol Tong uitsteken
Ben zaterdag al uitgebreid voorgelicht over alle casteratiemethodes, was best intressant en cool om te zien, al werden sommige mensen er licht onpasselijk van.. Hoorde dat er een man was flauwgevallen.. de ziel..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 11:02

Het is veruit het beste,
volgende maand krijgen we nieuwe buren, de wei van hun die aangrenzend is aan de onze heeft afgelopen jaren grotendeels leeggestaan maar zal nu weer gebruikt worden en ik denk zelfs als paddock.
Dan kan mijn hengst ook niet meer fatsoenlijk de wei in en alleen paddock vind ik ook maar zozo...

Deze methode valt me ook nog alles mee wat geld betreft, als alles gewoon gaat zoals normaal zou ik 315 euro incl BTW kwijt zijn.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:16

Dat ben je voor deze methode kwijt?? Dat valt me dan alles mee..

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:51

Pipo schreef:
HEerlijk gevoel lijkt me het. Een man zijn mannelijkheid ontnemen. Lukt ook behoorlijk als je het figuurlijk doet met woorden!!!


Zo had mijn dierenarts tijdens de operatie allemaal verhalen over mensen die er op stonden om zelf de eerste incisie te zetten... Vrouwtje lag ook midden in een scheiding en dergelijke, dus ze zijn met zijn tweeen maar heel snel weggegaan toen ze klaar waren...

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:33

Je was het toch evengoed van plan, maar dan pas wat later?

Het is idd jammer, maar vast het beste voor hem.
Na een paar maanden zal dat gedrag een stuk minder worden en dan wordt het voor jou ook een stuk makkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:36

Arme Triumph, dit wordt dan zijn eerste nederlaag *huil*.

Rien ne va plus, deze balletjes zijn niet meer van u.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:38

Oooh suc6.. maar na een paar maanden ben je waarschijnlijk blij dat je het gedaan hebt.. dan heb je een superlief ruintje Knipoog

Samantha Lovers Splash

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 12:39

Klopt, het was mijn plan om te wachten tot het voorjaar van 2004, maar als ik zie hoe zijn hengstengedrag zich nu ontwikkeld ben ik bang dat ik wederom vliegles krijg als hij nog meer hengst is en de lentekriebels in zijn bol krijgt *LOL*
Verder is het huis van de buren eerder verkocht als ik had gedacht, ik heb geen idee wat nieuwe buurpaarden met zijn gemoedsrust doen maar was niet van plan om dat af te wachten Tong uitsteken
Maar de dorslaggevende reden is toch wel dat ik aan hem merk dat hij gefrustreerd raakt, als er een paard langs hem loopt moet hij bijv. iets vastpakken, dat kan zijn de rand van de voerbak, het hek of zijn deken.
Ik vind het gewoon zielig en gemeen om hem zo te laten staan terwijl hij zich van binnen helemaal opvreet.
*huilsmilie* Knipoog

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:03

Sjuimpje schreef:
Het is veruit het beste,
volgende maand krijgen we nieuwe buren, de wei van hun die aangrenzend is aan de onze heeft afgelopen jaren grotendeels leeggestaan maar zal nu weer gebruikt worden en ik denk zelfs als paddock.
Dan kan mijn hengst ook niet meer fatsoenlijk de wei in en alleen paddock vind ik ook maar zozo...

Deze methode valt me ook nog alles mee wat geld betreft, als alles gewoon gaat zoals normaal zou ik 315 euro incl BTW kwijt zijn.

Verder is het huis van de buren eerder verkocht als ik had gedacht, ik heb geen idee wat nieuwe buurpaarden met zijn gemoedsrust doen maar was niet van plan om dat af te wachten




Ah arme hengst.. Schijnheilig
Maar denk niet dat je nieuwe buur paardjes moeilijk zouden doen (zou je in ieder geval niet zeggen als je ze nu met ze 2e ziet)

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:55

arm paard......
maar kost castreren echt 315 euro, heb het 4 jaar gelden voor het laats laten doen en kan me herinderen dat het toen veel goedkoper was

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:03

tis misschien wel beter voor zichzelf om zn mannelijkheid weg te halen! zo heeft tenminste nog een normaal paarden leven Tong uitsteken

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:10

Hihi , de jonge bink hier is vrijdag al aan de beurt Extreme duivel

Wel fijner voor het kereltje , er staan op dit moment 4 dames om hem heen in stal , de dames gaan overdag op de wei aan de andere kant van de dijk , en hij blijft alleen achter in de wei achter de stal...is een flinke wei hoor , dat wel Haha!

Zo af en toe komt 1 van de dames voor een ritje of wat dan ook op het erf , kan hij er NET niet bij en gaan ze even later weer weg...wel sneu voor die gozer natuurlijk Lachen

Hij had eerst nog een mannen-vrijgezellen-clubje met de haan die was blijven hangen van een scharrelende kip met nestje , kip ging weer terug naar de buurman (heeft al weer een nieuw nestje Haha! ) en liet de kuikens bij ons op stal achter.... de kippen zijn naar mijn ouders gegaan en het haantje is gebleven en werd de holmaat van de hengst , wel lachen altijd die 2 kerels zo samen Lachen

Maar de haan hebben we al een tijd niet gezien , ben bang dat 'ie opgegeten is door de buurman Scheve mond

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:03

Ach arme Knipoog
Hoe durf je Sjuim.....
Lijkt me een goed keuze, dit is ook niets voor hem als ik het zo hoor

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:24

Och arme Sjuim en arme Triumph. wie zal zich beroerder voelen?

Ik mag nog even wachten, wat een geluk, nog 2 jaar uitstel voor mij.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:19

Ach die arme kerel Tong uitsteken
Maar ik denk dat het wel een goed besluit is. Hij is degene die straks het meest gefrustreerd wordt van wel kunnen maar niet mogen...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:28

Belker schreef:
Och arme Sjuim en arme Triumph. wie zal zich beroerder voelen?

Ik mag nog even wachten, wat een geluk, nog 2 jaar uitstel voor mij.


Kunnen we elkaar tegen die tijd steunen.. Haha! Dan mag die van mij ook namelijk..

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:04

Ik vind het schandalig Knipoog

Je hebt groot gelijk hoor. Beter als ruin lekker buiten dan als hengst in een stal *LOL* Dekken zal hij toch wel nooit mogen Knipoog

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:16

Misschien is het best even sneu, maar als hij kon kiezen zal hij vast blij zijn met je keuze! Lekker leven als paard!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:41

*schopje omhoog*
Misschien heb ik het gemist... maar hoe is het gegaan?
En wanneer komt je nepvent weer thuis???

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 22:59

Tot nog toe is alles heel voorspoedig verlopen!
Ikzelf heb om 14:00 even geinformeerd en rond het avondeten hebben ze nog een keer gebeld om te vertellen hoe de zaken er voor stonden.
Morgenochtend moet ik nog even bellen om te vragen of hij geen verhoging heeft en of de wond mooi dun is gebleven, als dat niet het geval is mag hij weer mee naar huis en dan komt er een verslag natuurlijk! Haha!