Helaas, onze mama heeft het veulen verworpen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Helaas, onze mama heeft het veulen verworpen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 15:48

Ze zou inmiddels nu op de 6 maanden zitten, onze Orinocco.

Vorige maand leek ze enigzins hengstig, maar de DA zei dat dit een eigenschap was van dominante merries. De andere 4 merries waren overigens zo hengstig als de neten, dus we dachten dat ze gewoon "meedeed".

Echter, vandaag bij het opvoelen bleek haar baarmoeder zo groot als een tennisbal te zijn... Niet drachtig dus...

Waarschijnlijk in de wei verworpen, want we hebben niets gevonden op stal.

He, zo jammer... dit is al het tweede jaar. Ze zou van Obelisk zijn bevallen eind februari. We keken al helemaal uit naar dat jonge grut (zeker na al die verhalen op het kraamtopic...). Ze heeft nog steeds flinke uiers en is qua omvang ook dik. De DA dacht zo bij het aanzien ook dat ze drachtig was, maar helaas.

Pfff... weer een jaar wachten.

maar ach, we troosten onszelf maar dat het veulen waarschijnlijk niet goed was en de natuur zo het eea heeft "opgeruimd".



Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 15:55

Nee, ze was met alle scans zéér drachtig. Het zag er prima uit, maar ja.... zo zie je maar weer...

Bah... het gaat nu echt tot me doordringen....

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 16:03

Tja, als ik terugdenk aan die rotverhalen die je af & toe hier op Bokt las, dan troost ik me toch maar met de gedachten dat het maar beter zo is afgelopen....

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 16:07

Tja, we "moeten"wel... Ze is dit jaar helemaal nagekeken, alles was in orde, dus we gaan er maar vanuit dat we 2 x puur pech hebben gehad...

Iemand nog een Contango rietje over? Tong uitsteken

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 13:11

Ja, we hebben niets gevonden in stal, dus waarschijnlijk is het in de wei gebeurd...

En inderdaad, het is beter zo: de merrie houdt er zowel mentaal als fysiek niets aan over. Het zou erger zijn als het veulen niet goed ter wereld zou komen.

Hmmm... misschien volgend jaar maar weer een veulentje kopen dan maar Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashkerlon, BritHittepit, Gigixponys, J30d, laura22, Unicorn79 en 153 bezoekers