Lesje gehad van Barbara Koot

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Lesje gehad van Barbara Koot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 16:07

Zaterdag was in Wanroy de Akzo Paardendag (o.i.d. weet de precieze naam niet). Daar mocht ik dus ook mee naar toe met Dusica. Volgens de papieren zouden we dan les krijgen van Joyce Heuting of Mieke .... (naam ff kwijt).
Ikke natuurlijk kei zenuwachtig. Dit zou namelijk de eerst e keer zijn dat Dusica met mij ergens anders zou gaan rijden en dan ook nog bij vreemde paarden en vreemde mensen.
's Morgens om 9 uur op stal. Eerst nog even lekker poetsen (Dusi was nog lekker schoon, maar mijn zadel dus niet) en dan samen met nog iemand van onze stal de paarden in de trailer zetten. Ook dit had ik nog nooit gedaan. Ik loop dus met een los touwtje de trailer in en madam sjokt gewoon achter me aan. Lieve meid, zo goed van vertrouwen. OK dan!
Daarna op naar Wanroy. De staleigenaar reed ons, want wij hebben nl geen E rijbewijs Clown . In de trailer waren ze heel lief voor elkaar (normaal moeten ze niet zo veel van elkaar hebben).
Daar aangekomen, ons gemeld en toen konden we meteen gaan inrijden.
Gewoon buiten op het veld. Heel relaxed en lekker proesten.
Na 20 minuutjes mochten we naar binnen en daar stond dus niet Mieke of Joyce, maar Barbara Koot.
We waren met 5 man en na vijf minuutjes rijden haalde ze om de beurt iemand apart voor 10 minuten. Wauw, wat kun je in 10 minuten moe worden. Ze zag meteen waar je problemen mee had en op wat voor niveau je reed. Heel rustig uitleggen wat te doen en waar aan te werken en je aan het werk zetten. Ze had alleen niet door dat ik een Lipizzaner reed (een zwarte???? Verward ), ze dacht dat Dusi een pony was Verdrietig. Nadat ik dus zei dat het een Lipi was, zag ze het er toch wel in. Ik moet dus veeeeeel op de volte gaan schakelen en strakker in de hand zijn om zo de achterhand er meer onder te krijgen, zodat ze haar hoofd niet zover naar binnen haalt. Ik heb dus normaal bijna niets in de hand (heb een nogal lichte hand schijnbaar). Daarna nog even samen met een ander Lipi (PumPum) en Barbara op de foto gezet door iemand van Intervet. Lekker uitgestapt buiten op de parkeerplaats en daarna weer naar huis (weer een heel gemakkelijke lading).
Heb lekker veel geleerd die dag en heb een reuze goede zin eraan overgehouden.

(Oeps, beetje langer dan ik had verwacht Haha! )

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:42

leuk hoor

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:26

Dusi schreef:
Volgens de papieren zouden we dan les krijgen van Joyce Heuting of Mieke .... (naam ff kwijt).
)


Mieke de Kok zul je bedoelen ? Haha!

enne, fijn dat je zoveel hebt geleerd van die dag, dat was ook vast de insteek ervan !!!

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 09:02

Ja, Mieke de Kok . Maar Barbara kan iig echt goed uitleggen. Dusica had de volgende dag toch wel een beetje spierpijn. Bloos

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 09:08

Het was een hele leuke dag. Spannend en leerzaam. Ik hoop dat ik volgend jaar weer mee kan.