Hoe haalt ie t in zijn hoofd!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 12:18

Gister had ik dus concours. Toen ik had gereden hadden we robin dus terug gezet op de trailer. En toen we daarmee bezig waren zag ik al een eindje verder dat iemand probeerde aan het HOOFDSTEL zijn pony op de trailer te zetten. Het meisje en de moeder stonde te kijken, de vader zette hem erop. Ok, in principe niet echt iets mis mee, alleen niet handig van dat hoofdstel maargoed. Ineens horen we allemaal geschreeuw dus ik kijk om, zie ik die man die pony HELEMAAL afmeppen! Met een stok, op zijn kont, buik, en zelfs HOOFD! Hoe haalt ie t in zijn hoofd zeg!?!?!? De pony wilde niet op de trailer, dan blijf je toch rustig, heb je toch geduld, of ligt dat aan mij? Je slaat dan een pony toch niet met een stok? en zeker niet op zijn hoofd!?!?!
De moeder van mijn vriendin liep er naartoe, en zei er iets van, waarop die man echt schreeuwde van "JE MOET MIJ NIET VERTELLEN HOE HET MOET!" Verward
We moesten daar nog langs om naar de prijsuitreiking te gaan, maar mijn vriendin en ik zijn echt helemaal omgelopen ze begon bijna te janken van al dat geluid, en ik ook bijna. Dan ben je toch echt niet 100% Verward Het blijft maar door mijn hoofd zweven, nu weet ik wat ik later ga doen, mishandelde pony's opvangen. Ik snap echt niet hoe iemand zo iets kan doen.. Verdrietig het is gewoon een trauma, ik denk er steeds aan en vannacht heb ik er zelfs over gedroomd. Verdrietig

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 12:54

Ik krijg de rillingen over mijn rug lopen, wat vreselijk!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 12:55

precies! schandalig! ik had dus meteen de dierenbescherming gebeld en hun het kenteken nummer van die trailer gegeven! ik draag ALTIJD dat nummer bij me. Ook omdat ik het vaak genoeg gezien heb, en dan meld ik het meteen! Ik denk dat je nu wel ongeveer snap waarom ik mishandelde en verwaarloosde paarden wil opvangen? als je het eenmaal gezien hebt dan moet je er gewoon wat aan doen. Boos!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 13:00

Brr als ik er aan terug denk, ik kan er echt niet tegen.
Op concoursen moeten gewoon mensen van de dierenbescherming rondlopen! Maar ik kon het kentekennummer niet opschrijven. Dan zou k dus dichterbij moeten gaan, en het was donker dus zag je het sowieso niet goed.
Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 13:00

Bah bah Bah pure frustratie afreageren op een pony Boos! Boos! Boos!

Wat een misselijke streek Boos!

Zulke mensen horen zelf heropgevoed teworden.!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 13:01

Ja ik heb dat ook vaak gezien, ik zeg er op keuringen er dus ook iets van. Die mensen raken helemaal dolgedraaid als een paard niet op de trailer wil. En ze hebben gewoon niet door dat de fout bij hunzelf ligt. Je moet er gewoon mee oefenen, gewoon even rustig de tijd nemen om een paard aan een trailer te laten wennen.Altijd even goed laten kijken want de eerste keer is het nieuw. En dan maar lokken met lekkere dingen. En belonen als ze erop staan.Je moet voor zoiets rustig de tijd nemen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 13:11

Ja, en de pony deed niet eens vervelend o.i.d.
Hij was gewoon bang, durfde niet. Hij steigerde niet o.i.d. hij ging gewoon stilstaan. En de man rukte de pony van de laadklep af, en sloeg hem zoo hard. Verdrietig Wat zou ik die pony graag mee genomen hebben zeg. En die man eens laten voelen wat die pony voelt! Verdrietig

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 13:13

jeetjuh, wat eng!!!!!

Arme pony!

(nog wat,voor sanne, is wel makkelijk voor mij als ik zo'n geval tegen kom. wat is het nr van de dierenbescherming)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 17:44

jeeetje mina wat zielig zeg.
ik krijg de rillingen over mijn lichaam Boos! hier word ik zo boos om. op de manege had ook een keer een man een pony met dat ding achter de trailer de pony de trailer ingeslagen sommige mensen zijn gewoon gek echt waar
dierenbeul

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 18:22

naar de organisatie stappen en de combinatie gelijk uit laten sluiten van deelname, of als ze al gereden hebben, punten niet laten tellen

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 18:36

Wat een KLOOTZAK!!!!!Arrgh,ik kan hier zo kwaad om worde,toen ik het las zag ik het helemaal voor me hoe zielig die pony daar geslagen werd en dat hij heel zielig aan het hinniken was.
Wat een Klootzak.Ik had die stok van die vent gepakt en hem helemaal in elkaar gemept.Wat een #$#%#^(*)(*&@&#_*(&#*(&^q#&*&#*&q&

liefs layla d

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 19:08

De pony zag er best lief uit, was alleen heel iel met een errug dikke buik. (hoogdrachtig? Verward Schijnheilig ) pikzwart en een E-pony. Ze werd in onze rubriek laatste.. en stiekem zaten we ze uit te lachen hoor. Moeten ze dat arme beestje maar niet zo behandelen.. Verdrietig

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:13

Jakkes zeg, sommige mensen...
Dat zijn dus de mensen met paarden. Duidelijk GEEN paardenmensen... Verdrietig

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 19:36

Het waren BTW echt van die tuig mensen. Kampers.. die moeder had super geblondeerde hare helemaal opgestoken goude ringen in haar oren. grote zus (schat n jaar of 15) helemaal zwaar opgemaakt heel asociale mensen.. Scheve mond\

Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:23

zow... dit is dan mijn eerste reactie Lachen Pling

De rillingen liepen al over mijn lijf, terwijl ikdit verhaal alleen maar las. ongelooflijk zeg, zulke mensen moeten ze verbieden om ooit nog een paard aan te raken Boos!
Als ik jou was was ik naar de organisatie gestapt, maar ik begrijp best dat je er helemaal beduusd van was..... arm beestje.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yvette op 2001-10-07 20:24 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:49

Citaat:
Op 2001-10-07 18:22, schreef stef:
naar de organisatie stappen en de combinatie gelijk uit laten sluiten van deelname, of als ze al gereden hebben, punten niet laten tellen



Dit is idd het beste dat je kunt doen.
Je leest zulke verhalen heel vaak, ook op Inet, maar hier schiet je geen bal mee op. De mensen hier zijn het allemaal met je eens en doen dit zelf niet (of zeggen dit zelf niet te doen).
Raak dierenbeulen waar je ze raken kunt: handel meteen! Zorg dat er getuigen zijn, en stap direct naar de organisatie. Ringmeester of toezichthouder in de buurt? Desnoods aan z'n stropdas meesleuren naar zo'n tafereel.
Ook als je vermoed dat iemand na een slechte proef z'n paard bij de trailer "mores leert", meteen erbij lappen! Boos!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 22:09

Waar ik nu ineens aan denk.. dat meisje was laatstes. Wie weet wat ze nog meer met de pony gedaan hebben, nadat ze wisten dat ze laatste waren. Verdrietig Hoe die pony me aankeek, dat vergeet ik echt nooit meer. Verdrietig

Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 18:16

Citaat:
Op 2001-10-07 22:09, schreef Nathalie:
Waar ik nu ineens aan denk.. dat meisje was laatstes. Wie weet wat ze nog meer met de pony gedaan hebben, nadat ze wisten dat ze laatste waren. Verdrietig Hoe die pony me aankeek, dat vergeet ik echt nooit meer. Verdrietig



ach gosie..... wat is dit zielig zeg Verdrietig

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 18:45

Zulke dierenbeulen verdienen geen paard! Verdrietig