De eerste jacht van het seizoen in Wezup!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 22:06

Jaja, de allereerste jacht van het seizoen! Lachen
Dat vergde wat werk. Gisteren direct uit het werk door naar stal gereden, en Waldo buitengereden, lekker een beetje rustig aan. Toen gevlochten (zag er lekker strak uit, was erg tevreden) daarna nog een andder paard gevlochten (van iemand die ineens besloot mee te gaan Lachen ) en toen nog eens de spullen schoongemaakt. En toen was het dus al 10 uur *LOL*
Vanmorgen om kwart voor 10 gingen we laden. Gelukkig zaten alle vlechtjes nog strak! Dekentjes op, transportbeschermers om.. We hebben een nieuwe vrachtwagen, een oude houten Oakley, een erg leuk ding voor 4 paarden. Waldo en Karbiet konden mooi voorin staan met z'n tweetjes. Karbiet snapte niet dat ie een kwartslag moest draaien om op zn plek te komen dus die hebben we maar geladen via de achterklep Haha!
Toen op weg naar Wezup, das in Drenthe. Lekker 2,5 uur rijden Frusty Maargoed, heb lekker een tijdschriftje gelezen.
In Wezup waren we vroeg, dus eerst even lekker koffie gedronken. Toen de andere vrachtwagens bewonderd (wat een dingen zitten er toch ook tussen) en toen maar rustig aan zadelen. Toen we Karbiet uit de wagen haalde schoot Waldo helemaal in de stress 'jullie laten mij hier toch niet alleeeen achter????' hehe. Ook Iwaldo eraf, en toen was hetgoed *LOL* Snel gezadeld, en de ruiters erop. Dat is altijd nog een hele kunst, want Waldo kan zo gek reageren. Hij is dan zo ongeduldig dat ie bijna achteroverslaat als zn baas erop wil klimmen Knipoog

Nou, tijdens het blazen brak de neusriem van Karbiet, dat schoot niet op. Gelukkig konden we er snel eentje lenen Haha! En daar gingen ze...

Nog geen vier minuten verder of het begon al weer. Een hond was de verkeerde richting op gelopen en toeschouwers vonden 'dat wij die hond maar even moesten halen' (zie je t voor je, zo'n gestresste gore Engelse Foxhound in de Range Rover Haha! ) Toen we daar mee bezig waren kwam er al een paard zonder ruiter alngs gegalopeerd. Dus wij paard gepakt en naar de ruiter toegelopen, die gelukkig niks had en weer opsteeg. We hebben get redelijk goed kunnen volgen met de Range Rover (wat een auto he) en gelukkig ging de rest goed Lachen Waldo was nog zo fris als een hoentje toen ie terugkwam, die wilde nog wel een keer! Wat is ie dan enthausiast Lovers
Nou terug bij het cafe de paarden afgezadeld (stommm... ik deed de singel los en wachtte ff, schud Wal het zadel van zn rug! Frusty )
weer op de wagen, en 2 en een half uur terug.. Slapen Thuis nog een warme douche gegeven, lekker afgesponst met Liniment, en met zweetdeken op lekker op stal terug gezet. Ben tevreden over deze eerste jacht! Laten we hopen dat de rest van t seizoen ook zo verloopt!!!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 10:33

Ben blij om te horen dat Iwaldo geen blessures heeft en dat hij het naar zin heeft gehad!

Nou mag jij m weer lekker rustig dressurmatig rijden hihi

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 12:10

Lekker dat het zo goed is gegaan. Hier in de buurt hebben we ook altijd een jachtwedstrijd. Die is al geweest. Misschien heb je er ooit van gehoord?
[img]../upload/2/jacht.jpg[/img]

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 15:59

euh Wezup is toch echt niet in Drenthe .

Kom je ook jagen in De Wijk?(= veel sloten enzo)das wel in Drenthe,net als HAvelte ...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 16:07

Yep Havelte en De Wijk gaan we meestal ook naartoe.
Wezup is toch echt wel in Drenthe hoor *LOL* Wezep niet nee, Wezup is een piepklein dorpje achter Smilde geloof ik Lachen
Heike: Is dat de KNJV? De master komt me niet bekend voor nl, er zijn nog meer jachtverenigingen. Als het de KNJV is neem ik aan dat we ook wel daar naartoe gaan, alleen ben ik er nog nooit geweest volgens mij

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 16:10

Gerrie, Wezup ligt toch in de buurt van Westerbork? Dat is wel Drenthe!
Maar het zal best leuk zijn, ik heb eigenlijk nog nooit een jacht gezien. Misschien leuk idee voor een boktmeeting? Ik hoor het wel als er nog een keer een jacht in Drenthe of Groningen is...

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:04

Ja op zich is aan een jacht meedoen ook vanaf de fiets of auto heel leuk .
Over het niveau van sommige ruiters wat minder maar alla .Naar ik me heb laten vertellen hebbe neigenaren andere mensen in dienst om ze op conditie te houden zelf klimmen ze er een keer per week op ?

De Wijk is echt heel mooi zeker ook de vorstelijke omgeving Knipoog Vorig jaar was het einde bij Havesathe de HAvikshorst ,de plek waar Maxima en Alex hun bezoek aan Drenthe zouden afsluiten !Helaas ging dat niet door ,blijkbaar mogen ze niet in Drenthe komen Verdrietig

Ijhorst heeft ook een jacht.
Havelte heb ik nog nooit gevolgd.