Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

ukoldaatje

Berichten: 1517
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Bruinisse,schouwenduiveland

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:58

Hallo,

Ik ben erg nieuw hier op bokt, was mezelf eigenlijk een beetje aan het inlezen, totdat ik deze titel tegenkwam.
Vorig jaar februari wilden mijn man en ik een paard erbij hebben (naast ons fjordje) omdat mijn man 196cm meet en ik 160cm, en hij dus niet op ons fjordje van 140 kan rijden.
We zagen op marktplaats een super leuke ruin, waar we beiden op slag verliefd op waren. Aangezien we lekker recreatief rijden, zochten we een merrie of ruin van een jaar of 8 van rond de 170 of wat hoger (lag een beetje aan de verder bouw van het dier). Laat dat nou precies de punten zijn uit die advertentie..Ik meteen gebeld, we konden op zaterdag komen (bij de bovengenoemde handelsstal), en gelieve even te bellen op het moment dat we thuis vertrokken zodat ze ong wisten hoe laat we er zouden aankomen.
Ik bel die bewuste zaterdagmorgen op dat we over anderhalf uur bij hen zouden zijn, hij geeft meteen als reactie `ja het paard waar jullie voor komen zijn nu al mensen voor, maar ik heb nog genoeg op stal staan´.
Mijn man erg teleurgesteld, maar aangezien we het toch in de planning hadden staan zijn we toch maar gaan rijden vanuit Kerkrade Limburg. Daar aangekomen was het zwart van de mensen, een van de 2 eigenaren kwam naar ons toe en wees de boxen aan waar we konden uitzoeken, alsof het een halfje wit brood was.
Gelukkig liepen er 2 meiden, ik schat een jaar of 14, die ons verder hielpen, we hebben 3 paarden gereden en besloten om een merrie van 9 jaar mee te nemen. Eigenlijk oliedom van ons. Want, beetje vaag verhaal, het kwpn paspoort van de merrie was kwijt ?????????? Ze had daarom 2 chips, eentje op deze stal gehad en dus ook hier een paspoort gemaakt. Ik had haar nog geen week op stal of de klachten begonnen al, ze liep onregelmatig na een uurtje rijden (en dan gewoon recreatief in de velden bij ons), puur stappen en korte stukjes draf. Tot het moment kwam dat ze zodra ik opsteeg (ik wilde eerst zelf eens bekijken hoe het paard liep voordat mijn man erop zou gaan) dat ze bleef steigeren. Veearts erbij, in 2 weken 2 keer gekeurd en 2 keer afgekeurd. Bleek dat ze al 16 jaar was ipv 9 en vroeger ws een gebroken luchtpijp had gehad te voelen aan de bobbel. Na lang gebel heen en weer kregen we een nieuw paard, met wel een kloppend papier, zelfs de fokker nog gebeld, alles klopte, alleen ook 2 keer in 2 weken afgekeurd op onregelmatigheid in het achterbeen. Het advies van de arts was, koop ontdoen. De mensen van deze stal wilden dat we het een half jaar zouden proberen want dat paard was echt tiptop in orde..

Na lang heen en weer gebel het paard terug gebracht en het geld netjes terug gekregen, dus ondanks alle ellende toch mooi opgelost van deze handelsstal. Ik werd er niet vrolijk van, maar misschien hadden wij pech??

gr uk

Trotste mama van 2 prachtige zoontjes, geboren 2009 (china) en 2012(uit mijn buik), herenigd met mijn allereerste super fjord <3


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 39 bezoekers