hoeveel kan je voor je paard betekenen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 18:53

het zijn zo'n leuke dieren!! ik had vandaag last van mijn bovenbeen dus besloot ik dat mijn vriendin een buitenritje mocht maken op expensive. dus ik loop wat rond en zie hier en daar een paardje lekker rennen Haha! en dan ga ik naar het paadje waar mijn vriendin met mijn pony reed. ik zag dat ze van een heuveltje afkwam en zich omdraaide.. maar toen stopte die.toen hij draaide zich om omdat hij mij zag en kwam hij meteen naar mij toe zucht... Lovers hoeveel kan je voor je paard betekenen? nou heel veel dus.. echt lief mijn lieve pony Lovers zucht ben gek op die knol.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 19:48

heeeeel veeel, wij hebben Youri letterlijk en figuurlijk van de ondergang gered, en met die pony kan ik lezen en schrijven.

hij zal je nooit pijn doen, De ezel valt zelfs af als ik 2 weken weg ben Frusty


Nee zonder Youri voor mij geen ander.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 20:14

verschrikkelijk lief he hoe die dieren voor je voelen? expensive komt ook altijd naar me toe in de wei. tja het ligt gewoon aan die limburgse paardjes he Party!! en dit allemaal terwijl ik hem pas 3 a 4 maanden heb (maar btw al 4 jaar ken)

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 20:52

owwww das nou een echte band wat jullie hebben Lovers Sunny kan gewoon los naast me lopen over de straat,en stopt als ik stop,rent als ik ren... Lovers

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 21:37

Nou ja... ik weet het niet hoor, ik verbeeld me ook altijd dat -vooral Dikke- mijn twee erg op mij gefixeerd zijn, maar volgens mij zien ze je gewoon als voer leverancier en in het beste geval als "kudde Chef" Lachen . Dat betekent dan natuurlijk wel dat ze jou vertrouwen en jou accepteren als hun "leid dier" en dát geeft ze weer zekerheid!
Ik denk dat we allemaal teveel de neiging hebben om onze paardjes te vermenselijken Scheve mond\ .
Dat is niet banketstaaflig bedoeld hoor Lachen !!!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 21:53

dat heb je toch effe mis sterre want mijn paard geef ik onder buitenritten enzo niks dus hij weet dat hij als hij naar mij toe komt toch echt geen snoepje ofzo krijgt. en hinniken enzo heeft ook niks met voer te maken. misschien is dit zo met jouw paarden maar hier toch echt niet en zo te horen bij wjerdo en sunnylover niet en shalane wat lief van sun expensive doet dat ook, maar dan door de wei Haha!

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 22:08

oh wat lief weet percies wat je bedoelt Lovers maar het is geen limburgspaardje!!hij is noordhollands!!hihi Pling

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 00:45

Zucht...... dat is wat ik bedoel als ik zeg dat er zo slecht gelezen wordt....
Mijn paarden krijgen geen snoepje, wortel, appel, banaan, maiskolf, bietje, boterham, enz. uit de hand! Niet tijdens het rijden, niet als ze op de paddock staan, gewoon nooit niet!
Ik ben wél degene die er voor zorgt dat hun trog gevult wordt, die ze dingen leert, die ze op hun donder geeft als ze geintjes uithalen! En ja.... ook mijn paarden lopen als hondjes achter me aan! Maar om nu te zeggen dat ze dat alleen bij mij doen...., dát geloof ik dus niet en als ik de verhalen van jou en Expensive lees, is dat bij jullie dus net zo het geval Lachen ! Toen jóu paardje nog van Expensive was, had die net zo´n band met haar als jij nu hebt, toch.....? Of begrijp ik dat verkeerd? Expensive is nu verhuisd en dat zou dus betekenen dat het paard niet meer in staat zou zijn om met iemand anders een band op te bouwen Verward In dit geval met jou Knipoog . Als ik lees hoe jij met je paardje dweept, is het blijkbaar ook jou gelukt een goede band met haar te krijgen! Geweldig toch Lachen ?!! Jij bent voor haar nu het leid-dier geworden, aan jou schenkt ze d´r vertrouwen! Deze story is dus NIET kwaad bedoelt hoor! Was blijkbaar toch niet duidelijk genoeg geweest Scheve mond\ !
Groetjes, Sterre

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 04:38

je hebt helemaal gelijk hoor sterre.
Ik heb ook een goede band met Lot.
Ik ben het meisje met het voer 's avonds! en van mij krijgt ie aandacht waar ie dol op is.
maar zodra er iemand met een worstel langskomt is het wortelmeisje ook wel errug aardig Vork

Ik ben vertrouwd voor hem en dan is het altijd goed, bij een ander wil ie nog wel eens boos doen. maar zodra ie een ander beter kent (anouk bv die mij altijd groomt) dan is ie daar net zulke vriendjes mee als ik met hem ben *LOL*
Alleen ik ken hem door en door en weet dus wat hij wel of niet bedoeld/wil

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 05:18

Denk ook niet dat een paardmaar 1 iemand echt 'aardog' vind.
Maar wel 1 kennig is,Pinky bv komt altijd als eerst naar mij, wie er ook in de wei staat. Zeg niet dat hij mij dan de liefste vind, maar wel dat hij me kent, en als leidster ziet.
Maar Pinky luisterd ook naar anderen, en vind iemand anders met een snoepje ook erg aardig *LOL*

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 09:10

heey helen ik weet niet of je het weet maarre.. je woonde niet in noordholland maar in zuidholland Haha!
en expensive doet alleen zo bij helen en mij. hij weet dat wij de baas zijn enzo want toen ik hem de eerste dag had ging ik een stuk met um wandelen toen wou ie gras eten ik trok hem weg en meteen ik volle galop naar de wei he helen hihihi *LOL* maar nu doet hij dat niet meer. dat doe ie ook niet bij helen en expensive komt als eerste naar mij toe en luister ook naar mij (want gisteren kwam truus te dicht in de buurt en toen ging ie met zijn oren in de nek en opgetrokken neus en tanden in de bijt houding erachteraan toen werd ik boos en ging ik schreeuwen en toen werd ie weer mijn engeltje Schijnheilig ) maar bij andere trekt hij dus wel naar het gras. een meisje met een snoepje zou hij ook vast interessant vinden.
ps als ik bv met zijn 4en in de wei lopen en dan komt expensive achter mij dus dat doet ie wel aleen bij mij. en hij wou dus gistere tijdens die buitenrit naar mij dus dat is ook niet voor meerdere personen want dat heeft ie bij andere mensen niet.
het is een helen-yentl pony Pling

_________________
<font color=red>expensive<font color=blue> ik hou van jouw, en weet je wie
nog meer? helen! en jouw verlaten deed haar
zeer

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yentl op 2001-10-06 09:13 ]</font>

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 09:48

Yentl, is goed, dat betekent dat dus alle Monty Roberts, Nathalie Penquits, Linda Tellington Jones etc, gewoon sufk*tten zijn Verward

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 09:55

hu wat bedoel je daarmee sterre ik ben blond wie zijn dat allemaal?
en ik zeg nix over sufk*tten

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 10:06

Yentle, je hoeft niet te bewijzen dat je de leider van je pony bent hoor.
Over trekken naar het gras in de berm: dat doet de pony natuurlijk bij elke persoon, om te kijken of het misschien bij hem/haar wel mag.
Hij weet dat het bij jou niet mag, maar zal altijd uitproberen of het bij anderen misschien wel mag.
Dat doet elke pony. Toch?
En als hij er dan achter komt dat hij het van bijv. Dorine niet mag, dat zij hem terug trekt meteen, dan zal hij na een paar keer ook bij Dorine niet meer naar het gras toe willen, omdat hij weet dat ze hem toch terug trekt.
Ervaring heet dat. Iedere mens is anders, en dus zal een pony elke mens uitproberen: wat mag ik wel van deze persoon? wat mag ik niet?
Trouwens erg lief dat expensive naar je toe kwam, maar misschien dacht hij ook wel (bij het zien van jou) dat hij weer naar de stal mocht, of de wei?
Zeker weten dat Expensive van je houdt hoor, maar je weet lang niet altijd waarom pony's dingen doen zoals ze doen.
In ieder geval zo te lezen wel een lieve pony!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 10:13

Dit zijn mensen die gelden als autoriteiten op paarden gebied ! (De één wat meer dan de ander *LOL* !). Dit zijn voornaamlijk theorien van deze mensen. Lees het boek van Monty Roberts maar eens (Zul je vast wel mooi vinden!). Hij vond de methodes om een paard te "breken" (het onderwerpen om ze in te rijden) zó erg; Hij heeft de paarden lang in hun natuurlijke omgeving bestudeerd en heeft hierop gebaseerd, z´n eigen mening gevormd en z´n eigen methodes ontwikkeld! Waarbij ik niet wil zeggen, dat ik álles goed vind, wat de beste man doet! Hij kan goed verklaren waarom paarden op een bepaalde manier reageren!
Zo, nu stop ik even met "bokken", ik ga een nieuwe auto uitzoeken! Doei!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 10:19

dorine: inderdaad hij trekt als ie met andere loopt om uit te proberen, hij probeert je dus uit als het niet mag word hij boos. maar dat is maar even.
maar toch zie ik elke keer wel dat je de liefde van een paard terug krijgt heerlijk is dat. dat zou iedere paardengek met een tevreden pony of paard waarschijnlijk wel hebben.
er zit wat in dat je zegt dat hij naar de wei wilt, dat kan natuurlijk altijd maar als hij dat wilt dat gaat ie gewoon door ook al wil hij naar de wei. wat dat betreft heel braaf en ik wou nog wat zeggen, wat weet ik niet meeer