Update van Kasje na z'n hoefzweer/kneuzing...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Update van Kasje na z'n hoefzweer/kneuzing...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 23:11

Nou gezien ik toch regelmatig een PB'tje ontvang met de vraag hoe het nu met Kasje gaat na z'n hoefzweer/kneuzing maar weer eens een update Haha!

Patricia (Littleghoul op Bokt en mijn bijrijdster) en ik zitten nu weer 2 weekjes in het zadel. De eerste week hebben we alleen gestapt in de bak, zowel los en ontspannen als wat dressuurmatig. Hij pakte alles weer heel fijn op, maar we konden wel merken dat z'n spieren hem wat in de weg zaten soms. Na een paar dagen kreeg hij wel al drang om stukjes te willen draven. Toch hebben we ervoor gekozen om het stappen wat langer aan te houden, gewoon voor de zekerheid. Het was natuurlijk niet niks die hoefzweer/kneuzing en daarnaast had hij nu ander beslag, dus de demping was heel anders.

Na 5 dagen heb ik een drafje uitgeprobeerd. De eerste paar rondjes liep hij een beetje alsof hij op eieren liep, maar na een paar rondjes ging hij steeds fijner lopen. Wel nog wat uit balans, maar ja dat is ook niet zo gek. Ik heb toen alleen lange lijnen gereden en ook maar hooguit 5-10 minuten gedraafd. De dagen erna hebben we dit rustig aan uitgebouwd, steeds luisterend naar wat Kasje aangaf aan te kunnen. Nou hij had al vlot zoiets van 'Jeej!!! Ik mag weer vaart maken!!!' *LOL* Het drafwerk hebben we ook een week aangehouden.

Vandaag ben ik lekker rustig aan begonnen met losjes dressuurmatig instappen en daarna een relaxed drafje. Toen iets meer opgepakt en hij had er verdomd veel zin in *LOL* Ik hoefde niet eens voorwaarts te drijven, ik moest hem eerder steeds terugrijden, zo fanatiek werd hij Haha! Nou ik vond het tijd worden om maar eens te kijken of hij een licht galopje aankon. Nou dat vond Kasje wel wat Haha! Hij had er zoveel zin in dat dat iets te enthousiast geuit werd *LOL* draf, zitten, drijf, BOK (en vervolgens een iniminie rodeo) Haha! Er zat zoveel energie in hem opgekropt dat hij gewoon niet wist wat hij ermee aanmoest tijdens het aanspringen. Het was ook niet venijnig om me uit het zadel te werken, maar gewoon een energie-explosie *LOL*

Dus maar weer rustig teruggenomen naar draf en weer opnieuw, dit keer zonder bok, maar wel erg enthousiast. Toen lekker een paar rondjes gegaloppeerd. En daarna de andere hand. Weer erg enthousiast aangesprongen, maar ik kon hem netjes corrigeren zonder protest. Toen kwam er een paard langs die voor training belletjes aan z'n voeten had, tjsa, ideaal natuurlijk om het enthousiasme uit te buiten *LOL* En weer even een mini-rodeo Haha! Maar al vlot had ik hem weer netjes aan het lopen en ging ik lichtjes testen wat hij aankon. Het was nog niet zoals het was, maar dat is meer dan logisch. Maar zo voor de eerste keer was ik dik tevreden.

Dus kortom het gaat lekker en hij kan weer steeds meer aan. Hij doet erg goed z'n best en ik ben apetrots op m'n ventje Lovers En ik weet zeker dat Patricia er net zo over denkt

Dus we zijn weer happy en gaan alles lekker rustig aan weer opbouwen OK dan!

Dat was het weer even voor nu, tot de volgende keer

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...



Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 17:27

Thanx!! Haha! Ik ben ook heel blij dat het allemaal lekker gaat

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 23:17

Bedankt voor de leuke en lieve reacties Haha!

Ilona, wellicht in november weer een wedstrijdje

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dido2316, gonniee, Maaike_Ma, Sanne96 en 37 bezoekers