gelongeerd na 3 maanden rust!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 21:32

Gisteren dus voor het eerst mijn paard weer gelongeerd na 3 maanden rust vanwege een peesblessure. We hebben wel gestapt natuurlijk op het harde, maar echt energie kwijt worden doen ze dan niet.
We mochten dus van de DA weer beginnen, dus gisteren een uur van te voren maar anderhalf streepje sedalin, want anders beginnen we weer van voor af aan... Huilen
Gelukkig had ik hulp van mijn instructrice, wij hem bijgezet met de slof, en naar de binnenbak.
Hij zet een paar grote ogen op, zo van: nee, he, gaan we weer...... Haha! Eerst even stappen, maar meneer wou eigenlijk meteen draven. Dat deed hij gelukkig heel erg rustig, totdat de honden in de bak kwamen en hij daar dus achteraan wou }> Hij bokte een keer een beetje maar niet echt noemenswaardig. We hebben hem toen maar iets strakker bijgezet.
Hij draafde dus lekker los door zijn lijf met zijn hoofd laag, dus lekker voor de rugspieren. Wat is dat fijn om na al die ellende je paard weer goed te zien draven!! Het is net of hij nog beter draaft dan voor de blessure *LOL*
Wel liep hij soms zo te kijken van: ik heb toch ongelooflijke zin om gigantisch te gaan bokken.. maar hij deed dat gelukkig niet (zal nog wel komen)
Nou, toen maar gestopt na 10 minuten, want langer mag niet en ik hield mijn hart al vast bang dat hij gek zou gaan doen, dus toen het goed ging, wou ik toch wel heel graag snel stoppen...

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 21:34

Sorry ik was nog niet klaar met typen....
Morgen gaan we weer longeren, ik hoop dat dat weer goed gaat. Voor de zekerheid toch nog maar even sedalin geven. Wel fijn dat we weer aan het werk mogen, althans, rustig aan natuurlijk.
Ik ben zo bang dat het weer mis gaat. Ik ben overbezorgd en sta elke dag zijn benen op te voelen, erg he??
Nou, dat was het, Doei,
Maaike Cool

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 21:57

jij hebt dus precies het zelfde p[robleem gehad als ik nu Frusty balen is dat he!
we moeten nog een maandje wachten en dan ook net als jij weer een keertje 10 min aan de lo nge en dat een maand en daarna mogen we weer 5 minuutjes erop stappen,gisteren was ie weer eens ontsnapt uit de paddock en hij draafde een stukje heel rustig en zag er gelukkig super uit!
veel succes morgen