Buiten gereden met handpaard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Buiten gereden met handpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 12:55

Vandaag heb ik voor het eerst een buitenritje gemaakt me Beau EN Pjelk. Ik moest namelijk met beide paardjes in de manege zijn en lopen gaat ook wel (deed ik de vorige keren ook steeds) maar ja lui als ik ben, ben ik dus maar gaan rijden. Ik ben op Beau gestapt (zonder zadel) omdat die het kleinst is zodat ik zo weer op de grond stond als er wat mis ging. Bovendien is Beau de baas wat ook wel zo makkelijk is.
Zo gezegd zo gedaan dus ik lekker op Beau en Pjelkje aan de hand mee aan het touwhalster. Dat ging echt supergoed! Pjelk bleef steeds met zijn neus ter hoogte van mijn hand en Beau liet zich ook goed bewerken (in de zin van sneller en langzamer als ik dat wilde). Zo konden we zelfs stukjes draven. Superpony`s Lovers

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:21

Knap van je ! Geen van beide die gras moesten eten etc? Mij zou het zeker niet lukken met mijn eet machine!

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:49

Wat goed! Dat rijd toch wel super he!!!!!!

Ik vind het zelf echt geweldig om te doen en heb al de meest gekke rij en hand paard cobies gehad(1 shetten, 2 hengsten, hengst+merrie, shet+kwpn, kwpn+shet, 2 hengsten en een merrie te gelijk, 1 hengst en 2 merries).

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 19:30

Ipsilonka: Met het gras eten viel het reuze mee terwijl het normaal wel goede maaimachines zijn.b Nu gedroegen ze zich echter heel goed. Ik ben geen een keer ook maar bijna ge2endeeld Tong uitsteken Knipoog
Dennis: dat zijn idd nogal wat maffe combi`s die jij gedaan hebt! Vanaf eenShet een fjord besturen vond ik al best comisch maar vanaf een Shet een KWPN`er begeleiden is nog wel weer extremer.
In de toekomst hoop ik Beau ook vanaf Pjelk te kunnen leiden. Lijkt me toch even handiger

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:34

Ik zal je vertellen dat het echt het makkelijkst is om van de kleine de trote te besturen. Ik heb een paar keer Dennis van af een KWPN merrie bestuurd maar dat werkt gewoon niet(terwijl ze allebei braaf waren). Die combie shet/KWPNer was wel handig met het opstappen. Die KWPNer was nog al groot en kwam ik zonder zadel zonder op stapje niet op, dus Dennis werd benoemd tot opstapje.

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:39

Ik doe dat al jaren (als ik in tijdnood zit) maar dan toch liever zelf op de grote (1.78) en een dansend schimmeltje van 1.52 ernaast !

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:17

Wij doen het altijd als we de paarden met de kar rijden en vorige week heb ik het ook gedaan toen ik bovenop Morespeed zat. Ging echt perfect. Morespeed had ook veel steun aan haar, omdat hij nog weleens iets "eng" wil vinden. Ik vind het ook altijd wel gezellig met twee paarden.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:18

Wat gaaf!
Lijkt me heel leuk om te doen, maar dan WEL als ze zo braaf zijn als die van jou waren!
Dus... nu heb je de smaak te pakken?