mijn moeder wil een proef les doei :00

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ILOVEJELTJE

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: hillegom

mijn moeder wil een proef les doei :00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 20:17

mijn moeder wil graag een keer meschien een proefles doen .
maar ze had na 5 minuten op een paard al spierpijn wat moet ik doen help me plies heb een idee voor mij mijn moeder van een paard afteblijven

Tryingagain

Berichten: 119
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:17

HUH?

Je wilt je moeder dus NIET laten rijden?
Ik snap het niet, iets waar je zelf veel plezier aan beleeft...dat gun je een ander toch ook?

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:18

is juist handig heb je meer kans op een paard!!!!!!!!!!!!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 07:42

Dit snap ik niet helemaal... Waarom wil je niet dat je moeder gaat paardrijden?

ILOVEJELTJE

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 19:12

omdat ze niet kan rijden en dat is dieren mishandelijng weet je hoe zij zit op een paard dunk dunk dunk dat is echt zielig voor een paard hoor

cempres
Berichten: 7
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:42

iedereen moet ooit is leren rijden jij heb ut ook ooit moeten leren

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:50

haha je wilt niet weten hoe hoe ik er de eerste keer opzat Haha!
Manegepaarden(als het daarom gat), zijn heel wat gewend en na 3 lessen is het al wat minder gedunk, dunk, dunk.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:35

Doe in het vervolg een stijgbeugelriem o.i.d. om de hals, en laat ze die ook vastpakken in draf, dat scheelt een hoop, deed ik altijd met beginners.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:39

Mijn ouders rijden sindskort ook paard Haha! Heel gezellie, want mijn moeder verlangt nu naar haar eigen paardje, zodat ze zoveel mogelijk zadel-uren kan maken Lachen Maar ze hebben nu 10 lessen gehad en gaan in galop (en telgang) over de baan, haha! Heel erg leuk om te zien dat ze nu al zo goed kunnen rijden!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:23

oh geweldig toch!?!?!!?!?! Wou dat mijn moeder weer op les ging! Vroeger hebben ze met een stel vrienden op les gezeten en dat ging heel goed en was altijd supergezellig met al die stuntels! Maar nu vind ze zichzelf er te oud voor.......vind ik wel jammer....

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:23

Heey! Waarom zet je dit bij rassenpraat?? is je moeder een ras ofzo Verward Tong uitsteken ? maarre het is toch leuk? Maar ze moet niet op Stal jasper rijden hoor!

XXX Lovedunc

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:39

ILOVEJELTJE schreef:
omdat ze niet kan rijden en dat is dieren mishandelijng weet je hoe zij zit op een paard dunk dunk dunk dat is echt zielig voor een paard hoor


Ik geloof dat dit het gemiddelde verslag was van de eerste keer dat een doorsneebokker op een paard kroop... Haha!
Iedereen moet leren en ook je moeder. Ik geloof niet dat jouw eerste les zonder bonken en honken ging. Dat geloof ik bij niemand, zelfs mensen met talent zullen de allereerste keer wel fouten maken.
aldoende leer men Knipoog

en idd, dit lijkt me niets voor rassenpraat....

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:15

Kido schreef:
is juist handig heb je meer kans op een paard!!!!!!!!!!!!!!
ja dat is zoo als je moeder het leuk vin.. is dat ook gezellie toch?

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:17

ILOVEJELTJE schreef:
omdat ze niet kan rijden en dat is dieren mishandelijng weet je hoe zij zit op een paard dunk dunk dunk dat is echt zielig voor een paard hoor
ja maar dat maakt niet uit! ze leren vanzelf goed te zitten, iedereen die hier komt is toch ook zo begonnen?? Verward

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:26

Even verplaatst naar Paardenpraat Lachen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:54

En jij reed direct weg zoals Anky zeker de eerste keer dat je op een paard zat?
Iedereen die wil leren rijden en die nu kan rijden is op die manier begonnen: er niks van kunnend... dus waarom zou je moeder dat niet mogen?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:23

hmm nou ik weet hoe t is om een moeder te hebben die koste wat t kost paard wil rijden

eerst op destiny waar ivm beengebreken geen volwassenen op mogen rijden, en waar de achterhand onder gereden moet worden

daar heeft ze 3x op gereden, zonder dat ik t wit destiny kreupel, ik boos

toen 20-25 manegelessen gehad en ineens koopt ze een eigen paard....

was een Z-dressuur paard, nu hebben we haar 2 jaar, 1e jaar is ze gereden nu staat ze al een jaar stil, dr rug zit vast(door het uit t ritme lichtrijden) en er zit een dikke bult spieren vlak achter t zadel, en ze is dik en heeft geen conditie meer, en mn moeder rijdt niet meer....

maar als je moeder gewoon bij een manege wil gaan rijden is daar toch niets mis mee!

als ze ineens op jouw paard gaat rijden of denkt alles te weten omdat ze een paar lessen heeft gehad is t niet leuk, maar gewoon op een manege kan toch wel!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:37

eh Rens, kan jij die merrie voorlopig geen beweging geven aan de longe of zo of mag dit niet door de DA. Als ze Z gelopen heeft en ze krijgt opnieuw vertrouwen in de ruiter kan jij er wel een goed paard aan overhouden denk ik. Ik ken het paard niet en ook je moeder niet maar het was toch niet verstandig om een Z-paard te kopen als je maar half kunt rijden. Ze heeft geluk gehad dat ze niet verongelukt is met het paard.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:08

ILOVEJELTJE schreef:
omdat ze niet kan rijden en dat is dieren mishandelijng weet je hoe zij zit op een paard dunk dunk dunk dat is echt zielig voor een paard hoor


We zijn allemaal begonnen als dierenmishandelaars Haha!

Wees blij joh, veel handiger als jij een keer ziek bent en niet naar je paard kan, kan je moeder het even doen *na een aantal lesjes natuurlijk*
En idd als je nog geen paard hebt en je moeder raakt er verslaafd aan heb je zo een eigen paard.

Trouwens je gunt je eigen moeder toch wel de leukste hobby die er bestaat? Knipoog

Evelina
Berichten: 9
Geregistreerd: 01-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:12

Ik vind dat je nu wel een béétje bot doet tegenover je moeder. Toen jij voor het eerst ging rijden, reed jij toen meteen weg zonder dat er dan ook maar iets fout ging? Nee dus, dan kan je het je moeder ook niet kwalijk nemen. Als dit de eerste keer is dat ze op een paard rijdt kan ze toch niet meteen alles goed doen? Net zoals jij niet alles goed deed de eerste keer. Paardrijden moet je leren, en sommige mensen leren het nooit. Maar jouw moeder is bezig het te leren, dus vind ik dat je niet zo bot moet reageren tegenover je moeder.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:56

ze is pas 11 jongens.....zucht....ga er nou niet op in....

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:48

Iedereen moet het leren, zou juist leuk zijn als je moeder ook ging rijden. Wens haar maar veel plezier!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:05

petraaken schreef:
eh Rens, kan jij die merrie voorlopig geen beweging geven aan de longe of zo of mag dit niet door de DA. Als ze Z gelopen heeft en ze krijgt opnieuw vertrouwen in de ruiter kan jij er wel een goed paard aan overhouden denk ik. Ik ken het paard niet en ook je moeder niet maar het was toch niet verstandig om een Z-paard te kopen als je maar half kunt rijden. Ze heeft geluk gehad dat ze niet verongelukt is met het paard.


ik heb vandaag toevallig longeerfoto's gemaakt Lachen

staan morgen op ITP en op LK staat nu een opknap-topic van desire
[LK] Desire's opknapbeurt!

ik moet wel zeggen dat ze voor het rijden in de bak geen braver paard had kunnen kopen, al staat desire maanden stil, als ze gaat rijden gaat ze geen pas te hard, bokt ook nooit, zelfs niet als mn moeder per ongeluk omdat ze uit evenwicht is, aan de teugels trekt of de sporen erin prikt

alleen buiten is het een paar keer bijna fout gegaan(gecrosst achter een paard+wagen aan, over de weg, en een andere keer heel t bos doorgecrosst terug naar huis, ook over straat in galop, mn moeder van schrik benen+sporen gaan klemmen tegen de buik....)

sindsdien kan je met dat paard niet meer buitenrijden in je eentje, maar goed ik rij toch liever buiten met Quentin, t allerlefste met destiny maar dat kan helaas niet meer Scheve mond

maar ik ga haar vooropig aan de longe trainen, zodat ook haar rug weer normaal bespiert wordt
vanaf volgende week gaat mn moeder 1x per week bij de club rijden, en ik hoop dat ze verder niet rijdt, want dan gaat desire weer vaster zitten

als ze eerst het proberen in de krul te trekken maar afleert, en in het ritme gaat leren lichtrijden, dan hou ik desire wel soepel aan de longe
wie weet mag ik over een tijdje haar weer gaan rijden, kan ik zelf de Z-oefeningen op haar leren en ze daarna aan Quentin leren

maar ja ze is alweer 18 en duurt mischien wel een tijdje voordat ze weer op conditie is, maar ja ben allang blij dat ik iig mag longeren Lachen

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:06

Rens, ik denk dat je voor jezelf er een ideaal paard kan overhouden als ze opnieuw in conditie is. Misschien heeft je moeder nood aan een goede instructeur (die liefst geen familie is).

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:11

Renske: ze rijd met sporen!? Verward Die zou ik maar gauw weggooien. Als ze nog niet lekker vast zit kan dat echt niet...

Ik ben bezig m'n moeder aan het paardrijden te krijgen, maar ze is hartstikke angstig. Gaan we eens proberen op zo'n therapeutische manege, daar zijn ze erop ingericht. Ik zou het super vinden als mijn moeder zomaar gewoon een proefles wilde.