Bandageren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 13:55

Wat vinden jullie de voor- en nadelen van bandageren?? En wanneer bandageren jullie wel en wanneer juist weer niet??
Ben er gewoon benieuwd naar, omdat er laatst bij ons in huis een discussie over was Clown

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:37

Ik vind het nadeel, dat ze soms losgaan *LOL*

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:50


boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:15

Ik bandageer niet meer! In mijn ogen is het enige voordeel dat het er mooi uitziet.

Nadelen: Gevaar voor losraken, snel vies, veel werk met oprollen en omdoen, pezen kunnen hitte minder makkelijk kwijt, geeft minder bescherming dan harde peesbeschermers en zo zijn er vast nog wel een paar nadelen te bedenken.

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:13

Ik vind t voordeel dat t er mooi uitziet Tong uitsteken:P haha, Maar als je op wedstrijd bent ofzo, Duurt dat altijd zoow lang...
Nu doen wij het met peesbeschermers.....soms bandageren:P maar das natuur;okl we; mooi:P haha
xxxies

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:09

nadeel=de pezen worden er zwakker van, omdat ze een sterke invloed hebben, voordeel= tja...staat mooi bij je shabrakje

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:38

Ik rij altijd met bandages om de achterbenen... Omdat de bak vrij zwaar kan zijn en door al dat geploeter krijgt mijn pony ,die toch al wat ouder is, snel vocht bultjes en krijgt hij dikke acheter benen. voor rijd ik met peeskappen want das gewoon makkelijker en het is de bedoeling dat ie toch het meest met zn achterbenen werkt dus die worden het meest ondersteunt.
Dat zn pezen zwakker worden... tsja naja jammer dan. Ik heb er tot nu nog geen last van gehad... hij loopt over dag in het land zonder bescherming en alleenmet rijden krijgt ie die dingen om zn benen.... met wedstrijden heb ik er nog nooit wat van gemerkt dat ie zwakke pezen zou krijgen Verward

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 08:18

Meer voor bescherming, maar liever heb ik toch beschermers om.