pablo en ik zijn erg geschrokken vandaag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 14:53

Ik ging vandaag met pablo wandelen....
HIj is altijd zo lekker braaf en zo ook vandaag dus.
Zijn lekker in het bos wezen wandelen.
Op slot na ongeveer een klein uurtje ging ik weer terug naar stal...
Wij dus weer over de spoorlijn naar stal.
Eerst sc hrok meneer een beetje van een auto met aanhangwagen... maar dat viel wel mee.

Toen kwam er ineens een groen busje aanscheuren. Pablo schrok wel zo dat het touw uit mijn handen gleed en hij bijna tegen het busje aanknalde en vervolgens bijna met mijn buik langs het prikkeldraad kwam.

Het touw kwam terecht in het prikkeldraad. Gelukkig bleef pablo staan en is hij niet uit paniek weggedraafd.
Ik meteen pablo onderzocht en hij had gelukkig helemaal niets..

MIjn hart stond wel in mijn keel.. MOet er niet aan denken dat mijn paardje wat overkomt

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 14:55

eng hoor. Kan best begrijpen dat je heel erg geschrokken bent. Ik heb eens een ongelukje meegemaakt(gelukkig niet mijn paard) maar stond daarna echt te shaken.

met dat andere paard was trouwens alles goed gekomen. Hij belande in de sloot en stond onder het prikkeldraad maar bleef gelukkig ook heel braaf staan. Hij had alleen was schaafwonden in de hals en het zadel was stuk getrokken door het prikkeldraad. Ook niet zo heel erg gelukkig. Hij kon daarna gewoon weer doorrijden

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 16:59

Tip: Als ik met een paard ga wandelen doe ik er altijd een longeerlijn aan, hoe braaf ze ook zijn. Dat ze schrikken kan je niet voorkomen, maar wel dat ze het touw uit je hand rukken. Gelukkig hebben jullie er niks aan overgehouden!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:06

En wat als je die longeerlijn eraan hebt??? ze schrikken en rennen weg en jij staat met die longeerlijn in je handen en wordt ook meegesleurd Verward *LOL*

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:11

Nou dat is niet mijn ervaring, als je die lijn goed vast hebt kan je ze meestal goed bij je houden hoor. Tenminste, als je ene paard hebt dat een 'gewone' schrikreactie heeft (als in oh eng ik wil aan de kant springen) Kijk, als ie in rengalop er vandoorgaat dan heb jer er niets aan natuurlijk Haha! Maar ik heb nog nooit een paard gezien wat dat deed Koe

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:23

en met een longeerlijn kun je ze een eindje weg laten springen door dat ding te laten vieren..

maar wat zal jij geschokken zijn gelukkig liep het goed af!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 19:35

bedankt voor de tip
HIj loopt altijd z obraaf mee en er gebeurt eigenlijk nooit iets.
Maar ja... is goed afgelopen...
Was gelukkig al vlak bij stal.. maar e cht wel eng was het