DA voor kl. keuring omg. Kwadijk/Purmerend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

DA voor kl. keuring omg. Kwadijk/Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 14:46

Ik vraag me af of iemand nog een 'goede' DA weet in de omgeving van Kwadijk/Purmerend om een paard klinisch te keuren voor aankoop?

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:07

Da. Bleeker uit Purmerend,Da. vande Boogaard uit Bergen(niet in de buurt,maar wel een paardendierenarts)

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:16

Kribbe

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:33

Jeannette"]
Da. Bleeker uit Purmerend,Da. vande Boogaard uit Bergen(niet in de buurt,maar wel een paardendierenarts)
[/quote]

De praktijk van Bleeker, hebben wij hele goede ervaringen mee!

[quote="vossebier schreef:
Kribbe

Bedoel je misschien Knibbe? Die samenwerkt met Bouwman?
Zelf vind ik hun helemaal niets Maar zo heeft iedereen zn voorkeuren Knipoog

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:36

Knibbe vind ik bijzonder duur en de DA (vrouwelijk) die voor mij een keuring kwam doen had wat meer uitspraak mogen doen over de conditie van het paard. Bij de buigproef liep hij ontzettend kreupel wat gewoon niet goed was, ipv dat ze zegt dat hij afgekeurd is zei ze dat ik hem maar op de foto moest laten zetten. Deze koop is dus niet door gegaan, ik heb geen ogen in mijn achterhoofd natuurlijk.

Heb trouwens van het weekend een rekening binnen gekregen van Knibbe voor het castereren van mijn hengst Verward
ik weet niet welke hengst maar het staat er toch echt Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:45

Antoinette"]
[quote="Jeannette schreef:
Da. Bleeker uit Purmerend,Da. vande Boogaard uit Bergen(niet in de buurt,maar wel een paardendierenarts)


De praktijk van Bleeker, hebben wij hele goede ervaringen mee!
[/quote]

Ik zou ook voor de dierenartspraktijk van Bleeker gaan.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 14:30

Okay, ik had Bleeker ook idd in mijn hoofd hiervoor.
Ik heb een afspraak staan voor vrijdag (moet alleen het tijdstip nog doorkrijgen).
Bedankt voor de adviezen ennuuhh, als je ff niets te doen hebt, duim dan ff voor me?!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:04

Knibbe en Bouwman en Sabine, ik vind dat super DA-en en ze zijn ook zeker niet zo duur als sommige anderen (ik noem geen namen) en daarbij zijn ze ook nog eens super aardig en leggen alles goed uit. Ik heb ze al jaren als DA en ben heel tevreden.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:34

Jah Knibbe bedoel ik. Das ook de enigste die ik ken. Heeft Jameela gekeurt, maar die werd afgekeurt. Zij ook dat ik haar op de foto moest laten zetten, maar dat werdt voor ons een te dure grap.

Knibbe (de man) ent de hele manege als et goed is en Jamey dus ook. Duur zijn ze wel ja, maar ik heb geen flauw idee hoe duur andere zijn, dus daar kan ik ook weer geen uitspraak over doen.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 15:50

De kosten maken me niets uit. Ik wil gewoon een 'eerlijke' observatie en aankoopadvies. Met Knibbe heb ik persoonlijk niet zo'n super ervaring maar dat was niet met een aankoopadvies.
Omdat ik Bleeker verder niet ken en ook vanuit mijn omgeving hem als advies had gekregen, kies ik voor Bleeker.
Ik ben toch zelf bij de keuring aanwezig en kan de buigproeven en harde en zachte bodem dan ook zelf zien. Het hart en longen etc. kun je toch sowieso niet zelf beoordelen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:40

Randy01 schreef:
De kosten maken me niets uit. Ik wil gewoon een 'eerlijke' observatie en aankoopadvies. Met Knibbe heb ik persoonlijk niet zo'n super ervaring maar dat was niet met een aankoopadvies.
Omdat ik Bleeker verder niet ken en ook vanuit mijn omgeving hem als advies had gekregen, kies ik voor Bleeker.
Ik ben toch zelf bij de keuring aanwezig en kan de buigproeven en harde en zachte bodem dan ook zelf zien. Het hart en longen etc. kun je toch sowieso niet zelf beoordelen.


Ik denk niet dat je Bleeker persoonlijk gaat krijgen voor het aankoopadvies, maar andere artsen in de groepspraktijk zijn ook heel goed. De arts die regelmatig bij ons op stal komt is Mark Kreuzelman. Ik heb hem een paar keer bij mijn paarden gehad en gezien hoe hij andere paarden behandelde. Ik ben zeer tevreden over hem.
Ik zal voor je duimen dat het allemaal goed gaat...en jij je vrijdag de eigenaar van een nieuw paard mag noemen.

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:02

Mark komt bij ons ook, haalde zelfs m'n pony uit de wei toen ik er niet was. voor m'n honden kom ik ook altijd in die praktijk. Handig dat er altijd wel iemand is die kan komen.

Succes met de keuring

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:30

De keuring zou eigenlijk vandaag zijn, ben benieuwd naar de uitslag...