Nuttige opmerkingen in paardenfilms

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Nuttige opmerkingen in paardenfilms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 15:33

Hebben jullie dat ook wel eens, zitten jullie film te kijken, merk je opeens wat onwijs nuttigs op Schijnheilig ??

Die uit Spirit is makkelijk; De veulentjes blijven altijd klein Tong uitsteken

Zat ik plaatjes en trailers van Seabiscuit te kijken, en wat merk ik op???? Het paard dat War Admiral heeft platvoeten Schijnheilig Tong uitsteken

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:35

Ik vind het altijd zo grappig als eerste de held met een heel herkenbaar paard aan komt galopperen, even later de vijand, en hetzelfde beestje aan het einde bij weer iemand anders de huifkar trekt Knipoog

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:29

En de paarden in films hinniken ook zovaak!!
Echt iedere 10 seconden ofzo hahaha!

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 19:34

Hahaha *spirit*

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:35

En de paarden in films steigeren ook altijd als ze stil moeten staan Schijnheilig

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 19:36

Westernfilms vooral

Het paardje dat Seabiscuit speelt rent een beetje typisch met zn hoofd gekrult Haha!

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:57

Ja dat van Spirit was mij ook al opgevallen! Hahaha

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:26

waar letten jullie wel niet op... ik kijk nooit echt paardenfilms..

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:23

Dat er in middeleeuwse films altijd standaard engelse hoofdstellen en zadels van deze tijd gebruikt worden.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:14

Inderdaad dat stomme gehinnek.

Ach bij een black beauty vind ik het nog wel gaan maar in een western .

Het mooie vind ik ook nog wel eens in een oorlogs situatie.

Bom valt naast paard en ruiter, beide vallen, ruiter is dood ,paard staat op en gallopeerd weg Haha! OK dan!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:50

Ik heb ooit met Griebels van bokt een paardenfilm gekeken.
Het ging over een schimmel... ehh... sorry, het waren wel 4 verschillende.
Ik heb echt gelachen. De ene schimmel is de andere nog niet, en deze waren zooooo verschillend. Ze moesten alleen hetzelfde paard voorstellen. Ik had echt het gevoel als of ik naar een film voor debielen zat te kijken. Hij was ook echt niet voor kleine kinderen ofzo bedoeld. Ik kan zo even niet op de titel van de film komen. Herkent iemand deze film ?

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:53

Ik kijk bijna geen paardenfilms, altijd van die drama's, baasje (bijna) dood of paard (bijna) dood. Er wordt iemand geredt, paard luisterd alleen naar zijn baasje. Bla bla, geef mij maar gewoon actie Lachen

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 00:14

haha, van spirit is mij ook opgevallen dat er regelmatig gehinnikt wordt en veel gesteigerd Haha! maar verder kijk ik niet echt paardenfilms....

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 00:48

Leo_ke schreef:
Het paardje dat Seabiscuit speelt rent een beetje typisch met zn hoofd gekrult Haha!


"Dat paardje" waren er maar liefst acht! Tong uitsteken

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:03

Sando schreef:
Ik heb ooit met Griebels van bokt een paardenfilm gekeken.
Het ging over een schimmel... ehh... sorry, het waren wel 4 verschillende.
Ik heb echt gelachen. De ene schimmel is de andere nog niet, en deze waren zooooo verschillend. Ze moesten alleen hetzelfde paard voorstellen. Ik had echt het gevoel als of ik naar een film voor debielen zat te kijken. Hij was ook echt niet voor kleine kinderen ofzo bedoeld. Ik kan zo even niet op de titel van de film komen. Herkent iemand deze film ?


Was dat met al die springwedstrijdjes?? Iedere hindernis een ander paard haha. In het zelfdeparcour zaten zn manen bij de ene hindernis los, bij de andere ingevlochten, dan had hij een martingaal om en dan zonder en allemaal van die dingen. Ik heb mn eigen rot gelachen Clown

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:21

Ik betrap mezelf heel vaak dat ik naar de ruiters kijk. Je kan er zo de acteurs uithalen die kunnen rijden en degene die niet kunnen rijden

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:24

In de Sopranos waren ze ook een keer naar de renbaan. Shots van paard dichtbij en shots van de ren zelf en ik snapte er helemaal niets meer van Ze bedoelden hetzelfde paard, maar het paard van dichtbij had een bles en het paard in de ren een kol Haha! Heeft een tijdje geduurd voor ik eindelijk doorhad dat het hetzelfde paard moest zijn
Naïvelingen Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:28

Bettine schreef:
En de paarden in films hinniken ook zovaak!!
Echt iedere 10 seconden ofzo hahaha!

Ja, dat is waar!

wat mij opvalt is als ruiters vallen in een film, dat een paard ook altijd omvalt. Ik heb dat nog niet meegemaakt hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:03

BIJ BLACK BEAUTY VIEL MIJ EEN KEER OP DAT TOEN DIE VADER ER OP REED (OF EEN OF ANDERE ANDERE MAN, IN IEDER GEVAL EEN MAN) DAT DAT ZADEL HAAST OP ZIJN KONT LAG, ECHT HEEL VER NAAR ACHTEREN GESCHOVEN.

EN IDD, DAT STOMME GEHINNIK, GEWOON IRRI, ECHT HEEL NEP!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:06

Desiree schreef:
wat mij opvalt is als ruiters vallen in een film, dat een paard ook altijd omvalt. Ik heb dat nog niet meegemaakt hoor.
Dat zál je ook niet gaan meemaken, als je je paard niet ondersteboven trekt, wat ze in films altijd wél doen. Trekken ze de hals dubbel en het paard gaat op z'n plaat. Er schijnt eens een filmpaard geweest te zijn, die dat helemaal te gek vond. Die kickte erop om als een idioot te galopperen en zich dan in volle vaart (op commando uiteraard Haha! ) te laten vallen...

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:58

weet je wat mij opvalt?dat pelgrim in the horse wisperer de ene keer een klein kolletje heeft en de andere keer een grote druipkol Verward vind het maar vaag.....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:11

turbotinker schreef:
weet je wat mij opvalt?dat pelgrim in the horse wisperer de ene keer een klein kolletje heeft en de andere keer een grote druipkol Verward vind het maar vaag.....


Zou dat misschien komen omdat het verschillende paarden zijn? Klein ideetje... Schijnheilig


Waar ik dus een gloeiende hekel aan heb, is dat ze in die westerns als een gek aan die teugels trekken of 'slaan' en dat ze er dan bijna altijd in volle galop vandoor gaan. je wilt niet weten hoeveel beginnelingen op een paard aan de teugels lopen te trekken om 'm vooruit te krijgen.

Het abrupt stoppen in die films vind ik ook niet normaal.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:45

DeesDeBest schreef:
[Waar ik dus een gloeiende hekel aan heb, is dat ze in die westerns als een gek aan die teugels trekken of 'slaan' en dat ze er dan bijna altijd in volle galop vandoor gaan. je wilt niet weten hoeveel beginnelingen op een paard aan de teugels lopen te trekken om 'm vooruit te krijgen.
.
[/quote]

ja ik ook, en de mond van zo'n paard staat dan wijd open gesperd omdat hij pijn heeft. Ik erger me daar dus echt groen en geel aan he!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:05

Ga eens kritisch naar de horsewhisperer kijken. Pilgrim wordt ook door een stuk of 5 paarden gespeeld.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:16

Billy schreef:
Ga eens kritisch naar de horsewhisperer kijken. Pilgrim wordt ook door een stuk of 5 paarden gespeeld.

dat zou wel eens kunnen kloppen ja! Heb ik het dus toch goed gezien.