staat jullie paard ook lekker in de regen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

staat jullie paard ook lekker in de regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:47

ach arm paard vanme staat ze daar buiten de hele dag in de regen, wat zal er in die hoofden omgaan denk ik wel eens...

Over een maand gaat ze op winterstalling, dus dat zit wel goed wanneer gaat jullie paard op stal of staat ie er snachts al? Cool

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:07

Ja! Genderose staat dag en nacht buiten.... WOrdt ik snachts wakker door een vreselijke bui met onwijze onweer, en dan gaan mijn gedachten gelijk naar haar toe... Arm paardje heeft gisteren, vannacht en vandaag de hele tijd in de stromende regen gestaan.... Boos! Het liefste wil ik dat ze binnen staat, maar ja, dat is ook niet echt super voor haar (stal nog moetne delen met Wodka, ze verveelt zich snel, en beweging is juist fijn voor haar been).

Ze hebben niet veel beschutting, dat vind ik het ergste Boos! Had ik maar een regen deken Haha! Maar ja, beetje te duur voor die paar dagen regen en met een veulen erbij (sloop veulen!)

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:15

ja, de mijne staan ook zo zielig in de regen!!! vooral de veulentjes vind ik zielig, die hebben dat nog niet meegemaakt! ik kan ze nog niet binnenzetten want er is geen hooi en stro (moet eind verderop uit bos gehaald worden en dat zijn van die erg grote 'balen' of blokken, die moeten met een aanhangwagen gehaald worden en dat kan ik niet), en als ik ze zonder hooi op stal zet, begint mijn merrie vreselijk lucht te happen, dus das ook niet goed!

m'n muilezel veulentje staat er ook erg triest bij, hij staat met zijn voorhoefjes tegen zijn achter (zielig zicht), in elkaar gekrompen van de kou?

vind het heel erg, hopelijk gaan ze morgen om hooi en stro!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:19

Gelukkig heb ik de mogelijkheid om mijn paardje+veulen naar binnen te kunnen halen wanneer de regen en onweer te heftig word.
Ze staan op dit moment dus binnen vanwege die onwijze regenval en onweer.
Het land was een grote glijbaan!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:26

joy staat ook nog dag en nacht buiten.
WEL met regendeken Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:27

Ja die van mij stonden ook in de regen, vinden ze alleen maar lekker Haha!
Die van mij zijn lekker niet van suiker Tong uitsteken Knipoog
Ze zijn het gewend, ze grazen gewoon door en ik zie ze niet zielig kijken ofzo.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:44

Gennie gisteravond wel. Stond bij het hek van: Mag ik naar binnen????

Ben altijd zo bang dat ze het zo snel koud krijgt... Ooit eens een rillend paard van buiten gehaald namelijk (van de winter, toen ze in de sneeuw stonden...)

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:46

Solide vond het geweldig in de regen. Daar heeft ze echt geen problemen mee. Ik baalde er wel van dat het regendeken nog bij de ruitersportzaak is om uitgewassen te worden.... Hoop dat ie snel schoon is.

Waterkip
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:58

Ah kom op he!
Paardenm kunnen best wat hebben hoor,
Het zijn geen mietjes!

Een regenbui overleven ze prima!
Is alleen maar goed voor ze!

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 07:56

Sluit ik me bij aan Waterkip.
Mijn paarden smelten ook echt niet weg in de regen en staan gewoon te eten. Niks zielig en niks deken. Enige nadeel is wel dat het wat lastiger wordt voor te rijden zonder deken, maar ach, dat overleven we ook wel.
Op dit moment wordt wel een stal gebouwd zodat de perdjes van de winter wel droog (en warmer...) kunnen staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:01

Waterkip schreef:
Ah kom op he!
Paardenm kunnen best wat hebben hoor,
Het zijn geen mietjes!

Een regenbui overleven ze prima!
Is alleen maar goed voor ze!


Dat is echt een beetje te kort door de bocht!
Paarden kunnen prima tegen een regebui maar denk er dan wel aan dat je paard zijn natuurlijke vetlaag in de vacht moet behouden. Die zorgt er voor dat de regen niet op de huid komt maar snel van de vacht afrolt.
Wanneer je je paard wast met shampoo dan haal je die vet laag in de vacht weg. Je paard kan heel erge spierpijn overhouden aan een koude plensbui regen als hij zijn natuurlijke bescherming kwijt is. En dan is een regenbui echt heel erg slecht voor je paard.

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:41

Harmony heeft zijn regendeken omgehad in de nacht en gisteren overdag. Mijn zus doet hem af vandaag, want ik zit op mijn werk. Hij heeft het best snel koud en gisteren ging het met deken maar net. Zijn haar stond wel al een beetje overeind. Surprise van 21 jaar van mijn zus had het gisteren ook koud, terwijl hij zomer en winter buitenstaat. Hij heeft in het voor- en najaar last van kou omdat hij dan nog niet voldoende winterhaar heeft voor al die nattigheid. Een waterdichte deken is een uitkomst voor Harmony. Steeds binnenzetten tussendoor is voor hem niet goed, omdat hij hoest en dan iedere keer de overgang wei naar stal moet maken

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:59

Ach, wij zijn watjes:-) Niet onze paarden. Wij wilden ze gisteren binnenhalen in hun lekkere schone en warme box, waar ze trouwens al wel een paar weken 's nachts staan. Maar dacht je nou echt dat de heren zin hadden? Ben je gek: heerlijk, zo'n natte kledderdag en dan ook nog echte modder waar je in kan rollen. Na zo'n droge zomer schijnen ze dat gemist te hebben.

Maar ja, 's avonds om een uur of acht komen ze wel naar binnen, Janssen en Levi dan. De shetjes blijven voorlopig 's nachts nog buiten, maar hebben wel een schuilhok.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:35

Trammelant en het veulen staan nu 24/7 buiten, die worden dus ook al maanden niet grondig gepoetst of gewassen. De andere twee wel, dus blijven mooi binnen.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:55

Het valt allemaal wel een beetje mee....zoveel heeft het nu ook nog niet weer geregend, 't is best nog wel redelijk lang licht, de temperatuur is nog ok en de wei is nog geen modderpoel. Ik heb liever dat ze overdag een keer nat worden dan dat ze de hele dag op stal staan!

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:03

jewel vindt het heerlijk in de regen. ook als we samen naar buiten gaan, hij kan niet hard genoeg in de plassen springen. op mn vorige stal was iedereen met zn winterjasjes binnen aan het dressuren en dan kwam het moddermonster terug hahaha dan zag je niet eens meer de grens tussen mij en jewel..we werden 1 met de modder Bloos

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:09

Darmorah staat gewoon buiten, maar wel met regen deken, ze vind de regen overginds echt niet leuk, ik kwam gisteravond (toen regende het zelfs niet meer) en ze kwam heel snel naar het hek (terwijl ze me normaal knoer hard kan negeren).

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:13

Sinds afgelopen dinsdag staan bij ons de paarden helaas weer op stal. De weilanden zijn gisteren bemest en nu is het weer wachten tot mei dat ze weer naar buiten mogen Scheve mond Mijn paard staat helaas al sinds 2 weken op stal omdat hij zo slim was zijn kogel open te trappen en daardoor kreupel heeft gelopen en de wond genas niet echt snel Verdrietig

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23425
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:16

mijn pony's staan ook gewoon nog buiten hoor. Polly wel met regendek omdat ik haar kort in haar vacht wil houden, Sharif is al weken niet meer gepoetst (hijs meer zwart dan wit) en Katinka ook niet. Polly moet die deken wel om omdat ze 2x per week gewassen moet (schimmel).
Als ik ze op stal zet, dan gaan ze pas klooien.
Waarschijnlijk gaan ze volgend weekend naar binnen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:17

Yen gaat er ook altijd zo zielig bij staan als het hoost....hoofdje laag, pruillipje. Ik denk niet dat ze het supererg vinden, maar op stal vinden ze daarna wel weer fijn. De mijne staat snachts op stal en overdag buiten *LOL*

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:40

Ik ging in de stromende regen een poging doen de paarden binnen te halen, maar daar hadden ze helemaal geen zin in. Ik roepen, fluiten en in de handen klappen...de enige reactie die ik kreeg was van mijn dochter, die dacht ik niet goed geworden was. Ik denk dan ook dat ze die regen niet zo erg vinden.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:59

Felix en Danno staan ook gewoon buiten, dit jaar wordt het de 2x dat ze s' winters ook buiten blijven.
het is me zeer goed bevallen vorig jaar en de paarden volgens mij nog meer ze zijn helemaal veranderd. Zowel als karakter en uiterlijk(nog meer haar en ik denk dat er dit jaar nog meer op komt vooral bij felix Haha! )

Ze staan nu nog op een ander stukje land maar met oktober of als het heel slecht mocht worden verplaats ik ze weer terug op het stuk met de schuilstal.

Nog even over het wassen van je paard, je moet het ook niet elke dag doen, als je een keertje wast is dat echt niet erg En iemand die zijn paarden veel buiten heeft weetdat ie omstreeks deze tijd gewoon niet meer moet wassen.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:04

cindy en max staan ook gewoon buiten in de regen. Ze kunnen wel schuilen, maar blijven er gewoon in staan. We denken dan wel ahhhh, maar ja als ze kunnen kiezen, binnen of buiten en ze blijven buiten staan moeten ze het zelf maar weten

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:12

Cowgirl schreef:
Felix en Danno staan ook gewoon buiten, dit jaar wordt het de 2x dat ze s' winters ook buiten blijven.
het is me zeer goed bevallen vorig jaar en de paarden volgens mij nog meer ze zijn helemaal veranderd. Zowel als karakter en uiterlijk(nog meer haar en ik denk dat er dit jaar nog meer op komt vooral bij felix Haha! )

Ik vraag me altijd af hoe mensen dat dan doet met rijden - als ik het begrijp hebben deze paarden geen dek op? Maar dan zweten ze zich toch te pletter in die dikke vacht als je ze aan het werk hebt? Of zet je stil over de winter?

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:34

Rinus en Sonja staan overdag buiten en 's nachts binnen. Ook in de winter. Ik gebruik zolang het kan geen dekens. Sonja krijgt zowiezo genoeg wintervacht. Bij Rinus moet ik dat nog afwachten maar als het kan laat ik die ook zonder deken. Met rijden doe je dan gewoon rustiger aan (de bak is 's winters toch bevroren of te nat) en als ie nat is wrijf ik hem droog met een molton en even een zweetdekentje.