Bakregels

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 13:46

Weet je wat irritant is: Als mensen de bakregels niet kennen (of denken dat die niet voor hun gelden)! Fatsoenlijk rijden is er dan dus niet bij, kun je elkaar met z'n 2en in een bak van 20x60 nog in de weg rijden! Vreselijk irritant!
Zo moeilijk is het toch niet?

*mensen die les hebben voorrang op iedereen, altijd

*zijgangen hebben voorrang

*stappen op de binnenhoefslag!!!

*draf heeft voorrang op stap, galop heeft
voorrang op draf

*elkaar links-aan-links passeren, net als op de weg

en zo zijn er vast nog wel meer.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-09-26 17:05 ]</font>


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 16:05

Citaat:
Op 2001-09-26 14:56, schreef Malle Babbe:
en ik kom vaak door de war met wie nou op de hoelfslag moet en wie binnedoor Verward


Is heel makkelijk te onthouden: je moet elkaar de linkerhand kunnen geven (als je op een verschillende hand rijdt), net als op de weg, daar rij je ook zoveel mogelijk rechts.
Bij inhalen gaat in principe degene in de snelste gang buitenom, hoefslag vrijmaken dus.

Maar soms is het ook wel lastig, was vandaag aan het rijden terwijl de eigenaresse van de stal ook haar paard aan het trainen was, ze rijdt momenteel geloof ik Intermediaire met 'm (ook op Jumping Amsterdam enzo) en wat die allemaal voor ingewikkelde oefeningen doet! Dat is soms echt niet te volgen wat voor figuren die allemaal rijdt, iedere minuut van hand veranderen is ook niet meer bij te houden (we rijden in principe altijd zoveel mogelijk op dezelfde hand als je met meerderen in de bak bent).
Een snellere gang heeft voorrang ja, maar hoe zit dat met een galoppirouette? Op de plaats dus, Als ze die ineens voor je neus inzetten? Of passage? Is dat nou draven?
En dat beest van haar galoppeert zo verzameld dat ik 'm in draf makkelijk in kan halen met dat scheurijzer van mij, maakt het allemaal een stuk ingewikkelder!

Maar wat nog altijd het belangrijkste is, is gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Je kunt van een jong paard nog geen volte van 10 meter verwachten omdat ze jou moeten ontwijken en het is ook niet zo netjes om pal voor iemands neus lang te rijden zodat die z'n paard op de rem moet sleuren omdat je toevallig voorrang hebt, dan wend je toch lekker 2 meter later af.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers