Ben zo blij.. ze liep gister goed na een maand!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Ben zo blij.. ze liep gister goed na een maand!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 09:50

Oke ik zal even van vooraf aan beginnen, ik was vorige maand (1/tm8 augustus) op vakantie mat valentina.. (bij anna_jelly hier op bokt)
Vrijdags deden we niets met ze omdat het de eerste dag was en ze goed moesten wennen.
Zaterdag had maaike zo'n last van haar voet dat ze niet in haar rijlaarzen paste (ze had een fries op dr voet gehad)
Dus zaterdag ben ik er wel heel even op gegaan een klein stukje naar de camping verder niet veel.
Zondag heeft maaike het wel geprobeerd en met pijn en moeite zat ze op ewald.
We zijn best wel een stuk weg geweest op een gegeven moment konden we links op een brede berm (zag er goed uit, geen kuilen of iets)
Enm daar gingen we galoperen ik achter ewald aan want als tina ver voor uit kan kijken dan scheurt ze erheen.
Zoals jullie weten is ze 21 en dus zijn we overal voorzichtig mee.. maar juist omdat ze is zo'n goede staat verkeerd ze had nooit iets en ze vind het echt geweldig.
Maar ik weet dat ze zich liever dood loopt dan dat ze rustig blijft Schijnheilig
Na het galoperen gingen we terug waar valentina heel over haastig liep ze wilde meer meer meer!!! Cool
Maar toch voelde ik dat ze niet helemaal lekker liep.. die avond zouden maaike haar ouders komen en maaike wilde dus haasten om naar de tent te gaan..
Toch zijn we stappent terug gegaan want k ga haar niet overbelasten ofzo ik dacht eigenlijk spiertje verrekt ofzo.
Ook is ze bij het galoperen een paar keer uitgeweken op de straat voor ewald's gekker sprongen jeetje wat kan waldie soms gek doen Haha!
Waarop ik haar steeds wel meteen terug stuurde in het gras en echt een heeel lang stuk was het niet.
Ik probeer altijd goede verantwoording te nemen over haar ben echt voorzichtig.
Toen we thuis waren heb ik haar helemaal ingesmeert met linement.
Maandags zou me vader komen omdat maaike geen zin had/hoofdpijn had om te rijden dus ben ik naar het veld gegaan waar ik mocht rijden ik dacht het was vast een spiertje ofiets dus ben er eigenlijk zo opgestapt.. het ging goed tot ik wilde gaan draven.. werd het iets minder (miscschien toch stijvigheid) nog een klein rondje galop andere kant op draven toen had ik zoiets nee het word hem niet zo.. dinsdags zou nathalie ook komen dus die moest dan maar even kijken.
Ben er afgegaan en aan de hand teruggestapt en we hebben haar benen afgespoten.
Het leek echt uit haar linker schouder te komen.
Nathalie maakt zich nog niet veel zorgen dus ze zij stap er maar eventjes op (mijn gewicht voelt ze toch bijna niet)
Het ging heel goed eerst daarna werd het minder dus zijn we terug gegaan woensdag maar een dagje rust gegeven misschien hielp dit.. Scheve mond
En donderdag weer stappen.. nee het had dus niet geholpen.. Verdrietig
Vrijdag zijn we smorgens naar huis gegaan en daar zouden we het met afspuiten en stappen even aan kijken.
Iedereen heeft er naar gekeken m'n instructrice die ook dacht dat het haar linker schouder was.
De hoefsmid enz.. daarna hebben we meteen de veearts erbij gehaald.. die zag na een buig proef dat het rechts voor was haar kogel.. zie je hoe fout je ziet waar ht vandaan komt??
Ze had waarschijnlijk een ontsteking in haar kogel.. ze kreeg een prik in haar hals tegen de ontsteking.
En ze moest van vrijdag t/m woensdag 3 van die grote pillen door haar eten heen.
Nu wil tina nooit iets vreemds eten dus hielden we ons hart vast, maar ze at het als bix gelukkig.
Ze had ook soort verband om haar been gekregen.
We zouden 2/3x per dag afmoeten spuiten en het laantje heen en weer lopen (ook 2x)
Na 2 weken moesten we kijken of ze goed draafde.. als ze goed was konden we rustig aan ombouwen.. als ze niet goed was moesten we meteen foto's en scans maken.

Na twee weken had ze een been vol met mok.. dus de veearts gebelt.. en we hadden zelf al bedacht 1x per dag een half uurtje in de soda en 2x een koolpack om.
Dat was goed dus zijn we een weekje door gegaan..
Gister was de derde week donsdag aangebroken.. we mochten draven ze is nu inmiddels al 4 weken aan het stappen en verveeld zich dood.
Eigenlijk had ze box rust moeten hebben maar tina kende blijft rondjes in haar box draaien als de andere paarden naar buiten zijn en zij niet.
Dus als ze zich rustig hielt mocht ze op de wei.

Nou gister was het uiteindelijk zo ver.. ik zou haar voor rennen en durfde zelf echt niet te kijken.
Nathalie zou kijken maar die vond het ook wel eng we hoopte zo dat ze goed was Scheve mond
Heen gedraaft en daarna omgedraaid waarop ik zei: "en?" Clown
JAAA ik zie helemaal nix alleeen een schomelde dikke buik OK dan!

Allebei super blij natuurlijk Ach gut ik mag er dalijk weer op ben benieuwd hoe ze is na een maand niet onder zadel geweest te zijn.. we gaan nu rustig aan opbouwen steeds een stukje verder stappen en volgende week nemen we stukjes draf mee.
Ben blij dat het nu niet zo waait.. want na een maand niet onder zadel en de laan niet afgeweest te zijn vind ze natuurlijk alles eng.. Pling

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!



marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 22:03

ECHT TOPPIE?HELEMAAL GEWELDIG dat ze weer goed loopt...... Ze gaat meteen helemaal uit dr dak van enthousiasme..... ze heeft er weer zin in!!
Groetjes Nathalie

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Gub, hanne2001, Jennii92, Koekie73, Leukertje, Lizenlotte, Maaike_Ma, maitestar23, mirriejj, Mizsz_Kitty, Nannetje7, Nienke1979, onpaard, stal_HD, Swift, Vagabondo, VogeltjeM, xLauLaUx, Xrachelle en 122 bezoekers