Ik ben echt even helemaal in een dip

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 23:08

Ik kwam vandaag op stal en Bolivia was chagrijnig. Ze stond de hele tijd te draaien tijdens het poetsen en op een gegeven moment ging ze zelfs gewoon met haar hoofd in de stal staan terwijl ik haar (buiten de stal) aan het poetsen was. Ze vindt me nu gewoon echt even niet leuk. Maar ja wat wil je, eerst 4 weken elke dag longeren, toen ben ik op vakantie gegaan en nu ik terug ben van vakantie gaat het ook niet echt lekker.

Daarbij had ik vandaag voor het eerst les met slof. Was moeilijk die twee teugels en toen ik afstapte had ik echt zoiets van: wat moet ik hier nou mee, wanneer kan ik haar weer normaal rijden?

Bolivia vindt volgens mij ook niks leuk. Springen vond ze volgens mij altijd wel leuk, maar dat mag niet meer. Naar buiten, zowel onde rhet zadel als aan de hand, vindt ze niks. Soms is ze rustig maar meestal heel alert. In de paddock gaat ze bij het hek staan en ik durf niet met haar samen echt te spelen want dan springt ze bovenop me en met de zweep haar laten lopen dat vind ik geen spelen meer.

Onder het zadel is nu voor haar ook denk ik niet leuk met die slof eraan.

Longeren is ze ook zat na 5 weken dagelijks.

Gelukkig ga ik dit weekend naar een freestyle cursus, even wat anders.

Ik kan gewoon niks bedenken wat ze leuk vindt (ja eten) en op het land kunnen ze niet meer ivm de regen. Ik ga morgen maar lekker lang met haar grazen aan de hand.

Samenvattend: paard vindt het niet leuk, ik heb even geen hoop dat ik haar ooit normaal zal kunnen rijden en daarbovenop heb ik ook nog eens aan Lisanne gevraagd of ze BOlivia 2 dagen wil doen en dat vind ik ook best moeilijk.

Ik kan nu wel even een potje janken. Huilen

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 23:15

het zit soms niet mee, soms zit zelfs alles tegen, misschien is het inderdaad goed om er iets afstand van te nemen, hoe moeilijk dat ook is, door iemand anders je paard te laten rijden of een cursus te volgen of wat dan ook, zodat je hierna met nieuwe moed er tegenaan kunt gaan

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 18:28

Maar als ze zo alert is buiten, is dat van bangigheid of van vrolijkheid? Anders zou ik het toch nog gaan proberen hoor, lekker naar buiten voor de afwisseling.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 18:32

Citaat:
Op 2001-09-24 23:08, schreef Manon 2:
Samenvattend: paard vindt het niet leuk, ik heb even geen hoop dat ik haar ooit normaal zal kunnen rijden en daarbovenop heb ik ook nog eens aan Lisanne gevraagd of ze BOlivia 2 dagen wil doen en dat vind ik ook best moeilijk.

Ik kan nu wel even een potje janken. Huilen


Anders wil ik daar toch ook wel even mee wachten?

Ik vond de les gisteren echt niet slecht gaan hoor! Het is natuurlijk wel even wennen, maar het lukt vast wel!
Maar dat met dat hoofd in stal gaan staan was toch omdat er eten stond ook? Dat ze nog niet mocht? Dat ze beledigd was?
..

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 18:56

ah jeetje wat vervelend ik zou je steunen net als wat je ook bij mij deed met dat helen-canada gedoe.
misschien kan je haar es een extra lange verwenbeurt geven of samen met een ander paard in de bak loslaten of geen lesje, maar gewoon even zonder slof lekker rustig rijden.
succes

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 09:26

Eeeeh..... misschien super domme vraag : Wat is een "slof" Verward , ik kan me niet voorstellen dat jullie die dingen voor aan je voeten bedoelen *LOL* ??!

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 10:33

Een slof is een hulpteugel.

Hier een plaatje
[img]../upload/12/slofteugel.jpg[/img]

Om het paardenhoofd naar beneden te dwingen of een betere nageeflijkheid in hogere oprichting te verkrijgen.