4 jarige op M/Z niveau, schokkend........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:29

Tja, de 3/4 jarigen die ik zelf aanreed konden meestal al vrij vlot een wisseltje springen. Dat wil niet zeggen dat je er dan een hele serie uit kunt rijden, maar heftig, neuh...

Een jong paard dat goed in balans loopt en geen moeite heeft met zijn lengtebuiging buig je in het wijken zo een keer een paar passen om naar een appuyement.

Ik denk dat veel mensen een ander einddoel voor ogen hebben. Die kopen een 3-jarige en trekken er dan 10 jaar voor uit om in het Z2 te komen...



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:02

Klinkt misschien denigrerend, maar zo is het wel! Ieder z'n hobby, maar kat dus ook een ander niet af als die met beleid z'n 4-jarige eens een paar passen laat appuyeren. Zegt namelijk wel degelijk iets over het talent van paard en africhter.

Als voor jou de Z2 het absolute ultieme einddoel is ga je nou eenmaal op een andere manier op je paard zitten dan wanneer dat niet zo is.
Iedereen die op een paard gaat zitten doet dat voor de lol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:31

maar voor een eenvoudige galopwissel moet een paard een zekere graad van verzameling hebben. Ik denk dat je daar bij een 4-jarige nog niet van kunt spreken maar ik moet erbij zeggen dat ik ook 4-jarigen ken die van nature zo goed in elkaar zitten dat zoiets wel te rijden zal zijn.

Maar ik denk dat er een heel groot verschil in zit in hoe je je rijden benadert. Ik oefen vrijwel nooit "proefoefeningen", dat doe ik pas echt in de wedstrijdfase. En dat doe ik in blokken, in wedstrijdloze periodes dus ook vrijwel niet. Dat wil niet zeggen dat ik nooit een zijgang rijdt, integendeel!

Ik ken ook 6/7-jarigen die alle oefeningen kennen, en dan dus echt allemaal, en ook op een nette manier. Toch zijn dat nog steeds geen Grand Prix paarden, al worden ze dat naar alle waarschijnlijkheid wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bora, criollo_yess, DDDara, DemiSisa, FCSA, Jenn_Mellow, LuckyReining, SannevZ, Schrompeltje en 126 bezoekers