4 jarige op M/Z niveau, schokkend........

Moderators: Murosch, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:01

Zolang het spelerderwijs gebeurt is het denk ik niet heel erg, maar zoals margreet zich afvraagd kan ik in ieder geval zeggen: nee, een 4 jarige is neit volgroeid en het lichaam kan dergelijke zaken niet aan als je dat iedere dag zo doet.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:32

Maar hoeveel paarden zie je niet die op hun 7e al helemaal "op" zijn omdat ze in hun jonge jaren te veel te zwaar werk hebben moeten verrichten?\

Daar doel ik dus op, fysiek gezien is een 4-jarige niet volgroeid en dus in mijn ogen niet in staat om dergelijke zware arbeid te verrichten. Al is dit in dit geval niet van toepassing, omdat de persoon in kwestie slechts weinig rijd en het spelenderwijs doet.

Maar hoeveel van die zogenaamde kenners rijden hun paard niet de verdoemenis in, omdat ze vinden dat ze op hun 5e al met een half been de grand prix in moeten staan?

Helaas gebeurt dat dus nog te veel

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:40

Er zijn tijden geweest dat ik dacht: "wat doe ik verkeerd?" als ik dan hoorde van een 8 jarige die ZZ reed. Te weinig talent? Het verkeerde paard?
Nu weet ik gewoon dat er ook mensen zijn die als een razende alle wedstrijden die er zijn af gaan, vaak meerder proeven op een dag rijden, en geen rekening houden met het welzijn van hun paard.

Als het paard verzet toonden, werd er een slof aangetrokken. Te weinig voorhet been vervolgens? Gewoon een scherpere spoor er in rammen.

Ik wil niet over 1 kam scheren, maar ik heb teveel gezien om alles zo maar te blijven geloven. Ik heb veel meer respect voor diegenen die via een welliswaar langere weg naar het Z rijden, maar wel alles op een eerlijke manier doen en het welzijn van hun paard bovenaan stellen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie