Goed dagje :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Goed dagje :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 23:19

Zozo, mijn tweede bericht alweer op dit forum.

Ik had het hier dus nog niet verteld maar het staat wel in mijn profiel, ik heb een paardje staan met hoefkatrolontsteking, die nu dus een half jaartje op rust staat.. Ik probeer even actief te posten dus dacht, ik vertel maar even dat hij best wel goed liep vandaag, eigenlijk niet echt interessant maar goed, hij heeft een tijdje heel erg kreupel gelopen en liep vandaag weer wat beter, dus.. Lachen

Ohja, nu ik het er toch over heb, als iemand nog goede tips heeft die te maken hebben met genezing/verbetering of iets anders omtrendt hoefkatrolontsteking, ik sta overal voor open Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:20

Over hoefkatrol moeten meerdere topics te vinden zijn op Bokt. Ik denk dat je met de zoekfunctie wel een eind kunt komen. Succes.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 01:38

In het profiel zie ik helemaal niets hierover

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:01

Hoi, ik heb ook een paard met hoefkatrolontsteking, maar ik snap niet waarom die van jou een half jaar op rust staat. Die van mijn heeft speciale ijzers met zooltjes e.d. maar die moet eigenlijk juist gereden worden. Door alles in beweging te houden wordt de doorbloeding beter en worden de afvalstoffen sneller afgevoerd en gaat het proces minder snel. Zo is het mij verteld. Mijn paard loopt er ondertussen al 5 jaar mee dus bij mij werkt het wel...... *LOL*

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 10:00

Die van mij reageert niet op de zooltjes, en ik kan hem natuurlijk niet gaan rijden als hij kreupelt. Ik longeer hem wel af en toe, maar dat mag niet teveel ivm teveel belasting op het binnenbeen.
Binnenkort moet hij opnieuw op zulke zooltjes met siliconen (had eigenlijk alweer gemoeten, maar mijn hoefsmid is geopereerd dus die is even niet aan het werk, begint binnenkort weer) en dan zullen we zien of hij misschien alsnog reageert.
Waarom mijn paard op rust staat is dus omdat hij gewoon te kreupel is om wat mee te doen...

Overigens, heeft er misschien iemand ervaring met de clinics van Antoine de Bodt?

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:26

Ik heb een 12 jarige hoefkatroller paard in fase 4 die momenteel zuiver loopt door training bij Antoine de Bodt. Vorig jaar is het begonnen, juni zijn we naar kliniek Bosch en Duin (voorheen Offereins) gegaan omdat we niet meer wisten wat we ermee aan moesten. Mijn paard liep op 3 benen zo kreupel. Daar werd hoefkatrol geconstateerd in fase 4. Heeft 2 kuren ontstekingsremmende medicijn Pro-Dynam gekregen, heeft klein beetje geholpen maar niet voldoende. Ik had de keuze: nieuw medicijn wat (toen) uit Frankrijk vandaan moest komen genaamd Tildren of zenuwsnede. Nou ik had voldoende gelezen over zenuwsnede met alle gevolgen van dien en dat terug kon komen, dat ik dat absoluut niet wilde dus koos voor Tildren. Mijn paard heeft daar 10 dagen gestaan omdat het ingespoten moest worden. Daarna rustig gaan trainen (was al inmiddels oktober toen dat toegediend werd) niets hielp er, maar dan ook helemaal niets!!!Ik had net in dat tijdstip het stuk in Hoefslag gelezen van Antoine de Bodt. Ben gaan informeren en ben in januari in Nuenen hele dag gaan kijken wat hij precies deed. Heb diverse paarden gezien, niet alleen met hoefkatrol maar ook met scheve bekken, ataxie enz. Hij kreeg ze enorm verbeterd! Ik was helemaal overstelpt door wat ik gezien had. Ik ben gelijk gaan informeren of ik in de buurt ergens terecht kon voor les. Was niet mogelijk, heb me toen ingeschreven voor week in Belgie bij hem thuis te trainen, kon pas in juni, maar ja ik moest iets en heb dat gedaan. Ondertussen kreeg ik bericht dat er in Oploo plaats was, ben daar in maart terecht gekomen en sindsdien les ik bij Antoine. Ondertussen les ik ook nog in 's-Gravenzande zodat ik regelmatig onder zijn hoede ben en dat er geen fouten in kunnen sluipen. Dan kan Antoine op tijd ingrijpen. Maar sindsdien mijn paard loopt zuiver en goed. Ik rij in klasse Z2 dressuur en inmiddels weer op wedstrijd en ook zonder eggbar ijzers en wel. Geen centje pijn heeft mijn paard. Kijk ook maar naar zijn website, stuur een e-mail naar info@hoefkatrol.com en je krijgt van zelf de lesdata's te zien, ga een dagje kijken naar zo'n lesdag en je staat versteld! Echt waar. Ik zeg maar zo: het is het proberen waard. Mocht er iemand nog meer van me willen weten betreft Antoine de Bodt, ik kan je nog meer vertellen. Stuur mail naar betsie.koenen@wolmail.nl

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 21:32

Hartstikke bedankt voor je reactie!!! Ik zou zelf erg graag zo'n trainingsweek doen bij Antoine, of mijn paard daar in training brengen o.i.d. maar het is een aardig stuk rijden voor mij en mijn ouders willen me niet brengen (ik heb zelf geen rijbewijs).

Ik heb me net aangemeld bij de mailinglist en hoop zo snel mogelijk een mail te ontvangen met info/lesplaatsen..

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:12

Nou ik zal je wel mail sturen met gegevens erin van Antoine met lesdagen en data's. Succes ermee.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 21:49

Ik heb hem net ontvangen, heel erg bedankt! Ik zal eens met mijn ouders overleggen of er een plaats tussen zit waar we misschien naar toe kunnen, dat zou super zijn!

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:39

Fijn dat ze goed aan zijn gekomen, hopelijk heb je er wat aan. Mocht je nog vragen hebben over Antoine, mail me gerust.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 10:16

Tot zover in elk geval heel erg bedankt. Ik denk dat ik binnenkort een keer ergens ga kijken naar een les van Antoine, als dat te regelen valt met mijn ouders/de reistijd.. En dan daarna maar eens even kijken wat ik ermee kan!

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:13

Ga zeker kijken, je zult er versteld van staan enne, neem je ouders mee, kunnen ze het zelf met eigen ogen zien. *LOL* *LOL* Veel succes ermee OK dan!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 21:51

Ik heb gisteren Antoine gemailt, en kreeg een agenda toegestuurd, maar die agenda had ik ook al van jou gekregen Haha! Misschien Oploo, dat is in November.. Ik zal het er eens met mijn ouders over hebben..

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:56

Ja maar misschien is er nu ook plaats over in Oploo, check je mail even!!
En even informeren bij degene die daar alles regelt. *LOL* *LOL*

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 19:57

Ik heb het gelezen maar helaas zijn mijn ouders nog op vakantie en heb ik dus geen vervoer :S