heb op moonlight gestapt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 13:18

Moonlight is een paard bij ons (v. Damocles) van zo'n 164 hoog.
Na ong 3 weken boxrust ivm kreupel wordt ie nu weer sinds woensdag ofzo een beetje gereden.
Marjolein die erop zat moest ff naar de wc, dus zegt annie, stef, stap jij er ff op dan....
*slik*
Ik? op Moon??? Euhmmmm......
Ja joh zegt marjolein, hij is harstikke braaf.
Dus ik met knikkende knieeen opgestapt, en een paar rondjes gestapt, en het ging harstikke goed!!!!!!!

Tnx moon!!! Lovers

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 13:19

goed man!! zo kom je steeds een stapje verder! Gefeliciteerd! Haha!

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 13:39

Op een groot paard zit je wel hoger, maar je valt echt veel minder snel omdat je veel meer houvast hebt met je benen.
Bovendien is een kleiner paardje (pony) over het algemeen wat wendbaarder, dus kan die je er ook makkelijker afwerken.

Maar goed dat je het durft Stef!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 15:59

Misschien heb ik iets gemist hoor, dan graag uitleg, maar het is toch niet zo'n heldendaad om te stappen op een braaf paard van 164? Heb wel op grotere paarden gereden! (al is eentje van 184 die echt wreed hoog steigert echt niet grappig meer!) Is er iemand die dit mij kan uitleggen?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 17:17

Margreet, wat ben je weer tactisch, grijnz...
Even nadenken, dan kan je vast wel een reden bedenken:
Stel, Stef is iemand die nog maar een jaartje rijdt, en nog nooit op grote paarden heeft gezeten, alleen nog maar op C en D pony's, en ze heeft ook nog hoogtevrees... stel dat dit de reden zou zijn, dan vind ik het best knap van Stef!
Toevallig is het een andere reden: Stef heeft vreselijke ervaringen opgedaan met grote paarden, in het kort gezegd: slechte herinneringen en angst aan de gedachte alleen al...
Dus voor iemand als Stef vind ik dit ontzettend moedig.
Ken je de actie/commedie-serie the A-team?
Daar was een ontzettend stoere, grote, sterke kerel bij die B.A. heette. Alles durfde hij, was beresterk. Alleen als je het woord vliegtuig noemde...
Het team moest hem altijd eventjes 'onder zeil brengen' (laten inslapen voor een paar uurtjes) als ze door omstandigheden het vliegtuig in moesten, hihi.
Stef hoef je niet te laten inslapen, die is zo moedig om haar eigen trauma of wat is het te overwinnen.
Stukje bij beetje.
Gefeliciteerd Stef! Feest Party!! Party!! Party!! !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 17:42

Kunnen we het komen vieren? Party!!
Keigoed dat je er op bent gaan zitten! Zie je nou wel, elke keer een stukje meer vertrouwen in jezelf. Nu heb je zomaar ineens los gestapt op zo'n kanjer, daar had je een half jaar geleden echt nog niet aan moeten denken!
Echt goed gedaan!!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 18:15

Bedankt voor je uitleg Dorine! Tja, ik ben nou eenmaal nieuwsgierig aangelegd en aangezien ik geen idee heb waar dit bericht over ging dacht ik dat er vast wel iemand zou kunnen zijn die mij dat uit wou leggen, dus ik vraag het gewoon. Moet toch kunnen? Inderdaad heel tactisch.... Haha!
Tja als dit nou je grote trauma is, is het inderdaad heel knap om dat zelf te kunnen overwinnen.
Al is het denk ik logischer om bang te zijn voor het karakter van een paard dan puur voor z'n hoogte, er zijn nou eenmaal grote goedzakken en kleine rotzakken (de laatste zijn echt in de meerderheid!!!), maar angst is nou eenmaal niet logisch.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 22:50

was angst maar logischg margreet.
Ik stap zo op een bokkende, steigerende C pony, maar het braafste paard van de wereld van 180cm moet ik toch even slikken

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 22:56

ja dat is de hoogte stef!!
fijn dat het zo goed gaat joh!!
je hebt 2 "kleine" schatten van pony's maar af en toe gewoon zonder angst op een "groot" oaard te stappen zou toch wel fijn zijn he!!
goed hoor zo kom je met kleine stapjes steeds verder echt fijn!!!!

xxjes marjolein

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 22:58

Vind het knap hoor! Bij mij is het precies andersom, na mijn ongeluk met een haflinger voel ik mij tien keer zo veilig op mijn lobbes of een ander groter paard. Paarden mogen van mij steigeren en bokken, maar pony's...moet eerlijk bekennen ik voel mij absoluut onveilig. Kunnen we niet een beetje angst ruilen? *LOL*