Grr die knol van mij!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Grr die knol van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 15:20

Jeetje, dat is toch niet normaal meer!!!
Ik heb nu dus een nieuwe smid. Hij is gisteren gekomen, is er TWEE EN HALF UUR (!) mee bezig geweest. Allemaal prima in orde, Kore braaf, smid braaf, ik braaf, niks aan de hand. Ziet er allemaal netjes uit...
Ga ik vandaag met een vriendin en een collega/vriendin mee op concours, ook alles goed. Komen we terug, besluiten we dat het goed voor Kore zou zijn eens droog te oefenen met de trailer. Dus alleen laden, 50 meter rijden, en er weer af. Na een kwartiertje veel geduld en tot tien tellen stond madame er zonder hulp van andere mensen op (ja behalve dichtdoen laadklep enzo) en rijden we de hoek om naar haar stal. Afladen ging prima, tot Kore het nodig vond haar ijzer onder de laadklep te haken en zo keurig netjes in slowmotion haar ijzer eraf te trekken en een scheur in haar hoef te maken! AAAAAAAAAAAAARRRGGGTT!! Frusty Stoom uit je oren
Ik meteen de smid gebeld, en hij komt morgenvroeg meteen het ijzer er weer onder zetten. Als het lukt, de hoef is er niet al te mooi op geworden...
Heb ik weer he!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:23

Dat is niet zo mooi!
Loopt ze niet kreupel, omdat ze een scheur in haar hoef heeft? Of is het maar een klein scheurtje?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 15:40

nee ze loopt niet kreupel gelukkig! Verder staat ze nu in haar stal, en morgenochtend vroeg komt de smid gelukkig...

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:13

dat is zeker niet zo mooi! hopelijk kan het ijzer er wel onder Ach gut

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:27

breek me de bek niet open over paarden momenteel. ben hem helemaal zat. nog even en ik kap met die hele paardenzooi. en meneer kan er niets aan doen. ik wil een normaal paard maar hij heeft altijd wat. vorig weekend was het al wat (zie VvdD My God What A day) en vandaag konden ze met buiten zetten zijn halster niet afdoen. hij is gaan spelen en halster is stuk, hing nog om zijn oren. ging hij liggen rollen en komt ie met zijn rechterbeen in het halster vast te zitten. zucht nu ligt zijn kogel open. en die sukkel is niet te vangen dus hij loopt nog vrolijk door de paddock heen.
had hem net zover dat ik hem gewoon kon pakken, nu kan ik weer overnieuw beginnen.

sorry het was jouw verhaal maar ik herken het zo dat gevoel.
succes met de smid morgen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 16:38

O maar ik ben verder niet kwaad op haar ofzo hoor, baal alleen een beetje van dat gekloot iedere keer met die hoeven/ijzers!

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:57

Kwaad ben ik ook niet. kan hij zelf verder ook niets aan doen. ben wel enorm gefrustreerd. iets meer dan jij denk ik.
maar ken het gevoel. iedereen denk ik wel. succes ermee

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:59

suc6!