Joepie!! Kan toch meedoen aan jumpings!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Joepie!! Kan toch meedoen aan jumpings!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 22:19

Hoi!

Ik ben DOLBLIJ!!! In september zijn er heel wat jumpings in onze manege. Vorig jaar deed ik die mee met Ursula. Maar aangezien nu haar eigenaresje terug durft te springen, gaat zij met haar springen. Ik mag er nog mee springen, maar dan moet dat arme beestje 4 parcoursjes springen,...(minstens 3) dus dat vind ik ook maar niks.

Normaal ging ik met Carla springen, een draver die ik zelf heb leren springen. ( Ze was opgeleerd als dressuurpaardje) Het ging al heel goed. Ze was in het begin heel bang. Maar we vertrouwen enorm op elkaar. Dus het zou ons wel lukken, met wat training,... Want de eigenaar had gevraagd of ik toch zeker wel met haar wou blijven springen. Omdat hij Carla niet genoeg vertrouwt, en hij heeft ook geen zelfvertrouwen. Maar omdat Carla springen leuk vindt,... *LOL* vroeg hij het aan mij,.. Haha! Maar op een buitenrit was ze gestrunkeld. Ze mankte even, 2 minuten later al niet meer. We hebben het daarna rustigaan gedaan. Ze mankte niet meer, tot anderhalve week voor een 3-daagse. Dan begon ze weer. De veearts kwam en zei: 1 week rust. Dat deden we. Voor de zekerheid lieten we ze nog een halve week extra staan. De avond voor de 3-daagse, ging hij er even mee stappen en draven, het ging heel goed. Ik zei hem dat hij dat beter niet kon doen. Schijnheilig Zo'n 3-daagse is ten slotte niet niks,.. Verward maar ja...de veearts had niet gezegd dat het kwaad kon,..dus gingen ze op pad. Een hele dag heeft ze gemankt. Niemand die het zag, Verward Boos! hij voelde het niet. Ze zagen het toen ze haar savonds in de wei zetten. Cheese! Dus brachten ze haar trug met de vr8wagen en br8en een ander paard. Haha! Ik heb Carla toen die dagen verzorgd. Benen afgespoten,... Maar het ging niet beter. De veearts verlengde telkens de weken rust. Uiteindelijk stond ze langer als een maand stil. Ze zijn er dan naar de kliniek in Roosendaal gegaan. Daar hebben ze een peesscan gedaan. Resultaat: 13% van de pees is beschadigd. Boos! Ongeveer 6 maanden rust,... We mogen er wel mee gaan stappen en een beetje draven op een harde ondergrond. (Omdat in het zand de pees harder belast wordt,.. ). Het is al een beetje aan het genezen, en het zou helemaal genezen. Maar voorlopig moet het rustigjes aan . Dus springen zit er voor eerst niet in Tong uitsteken

Dan Sire Rhona wordt nu bereden door een ander meisje, omdat we een speciale verzekering moeten hebben, Boos! aangezien we die voorlopig nog niet hebben,... Schijnheilig

Killiwatch wordt ook terug bereden door haar eigenaresje,...dus resultaat: ikke 'paardloos'!!! *LOL* Want Zenga mag geen jumpings springen ,... Verdrietig

Maar nu vroeg een vriendin aan mij: seg, jij springt toch ook mee? Ik: ik denk het niet hè,... Verdrietig Zij: Hoe niet? Ik: Inge rijdt terug op Urs, en Carla staat voorlopig nog effe mank hè. Zij: spring dan met Sioux mee! Want jij MOET meespringen!!! EnSioux vindt dat ook leuk!! *LOL* Schijnheilig Want ik spring toch al met ons Thora!

Dus,...nu heb ik een paardje Haha! Tong uitsteken OK dan! Clown

Ik ben zo blij! Ik ga deze week voor de eerste keer met hem trainnen,...(volgend weekend beginnen de wedstrijden al Verward ) Ik heb er wel zin in!!! Haha! *LOL* Tong uitsteken

Nu maar hopen dat het goed gaat!!! Schijnheilig

Na heel veel pech, eindelijk een beetje geluk! Bedankt Liesbethje OK dan! *LOL* Haha! *LOL* OK dan!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 14:14

Wat fijn voor je dat je toch nog mee kan doen! Veel succes he!

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 19:05

Dank je!! Haha!

Zal proberen!! Schijnheilig