merrie verkracht in het bos door zwarte "hengst"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

merrie verkracht in het bos door zwarte "hengst"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 22:55

Ik plaats niet zo vaak iets op bokt, maar ik wou dit toch even kwijt. Ik ging vanmorgen dus door het park rijden met 2 anderen. Op een gegeven moment ziet mijn merrie weer eens iets engs en loopt achteruit. Springt er in ene een ruin boven op mijn paard, die dacht dat hij een hengst was. Hij zat met zijn voorbeen op mijn bovenbeen te stampen en dat deed erg zeer. Ik probeerde met allle macht mijn paard weg te krijgen, en dat lukte na een tijdje ook. We waren allemaal erg geschrokken, gelukkig had mijn paard niets, alleen mijn been is nu aardig beurs. Daarna moest die ruin dus maar voorop, want hij wou dus weer. Volgens de eigenaar had hij een goudspuit (ivm virus) gehad, ik denk anabolen. Daardoor spelen zijn hormonen op. Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:56

nee gellukig nog nooit

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:58

ja ik wel, maar toen was ik nog erg klein.. mijn merrie ging in galop en mijn vader kon me nog net opvangen (ik zat zonder zadel) maar dat was dus wel een echte hengst Tong uitsteken(weet niet of het hetzelfde is maar het was wel eng Verward)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:26

ik heb het ooit wel eens gezien op een wedstrijd....
het was middag en de alle combinaties die voormiddag hadden gereden stonden te wachten voor de prijsuitreiking. Midden in die uitreiking springt daar een hengst op een hengstige merrie die toevallig voor hem stond..
t liep wel niet zo goed af met het meisje op de merrie. ze had er 2 gebroken ribben aan over gehouden als ik het mij nog goed herinner en werd met een ambulance naar het ziekenhuis gevoerd...
niet zo prettig om mee te maken lijkt mij..

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:48

dat lijkt me schrikken zeg!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 00:25

Iek, wat eng zeg!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 00:28

He jakkes, dat is akelig als je dat mee maakt. Gelukkig had je zelf niets.

Ik denk dat dit een van de redenen is dat je niet zomaar met een hensgt kan starten.

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 07:59

Idd, door anabole kunnen ze erg mans worden. heb dat zien gebeuren bij een ruin. Die werdt apart van de andere paarden gehouden ivm het hengstengedrag.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:19

Ik had het vorig jaar ook een keer, alleen zat ik op mijn hengst toen hij op een ruin sprong.
We waren een buitenrit aan het maken en het paard van m'n vriendin ging even voorop toen we door het water moesten. Ik zette Maestro er vrij dicht achteraan zodiet die er ook makkelijker door zou lopen (schimmels en water gaan nu eenmaal niet samen...). Maar het paard voor me ging opeens in z'n achteruit, tegen Maes z'n boeg aan duwend. Reflexmatig kwam hij omhoog om erop te springen, ik schreeuwde en toevallig draaiden we onze paarden allebei een andere kant op weg, maar m'n vriendin was zich lamgeschrokken, ik geloof dat we allevier wel even te shaken stonden daarna.

Normaal gesproken weet die van mij heel goed het verschil tussen 'werk' en 'plezier', het is ook nooit meer gebeurd. Ik denk dat jouw vriendin haar paard goed moet aanpakken om wat meer controle te krijgen, en in ieder geval oppassen tot de hormonen zijn uitgewerkt...

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:45

Bij het ringrijden dan sprong mn nicht dr paard (merrie) op het paard van mn neef (ruin) :S

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:51

Gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt. Ik hoop dat dat zo blijft

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:27

jeanette schreef:
Gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt. Ik hoop dat dat zo blijft


My too... moet er toch niet aan denken... denk dat je je idd kapot schrikt als er ineens een paard in je nek loopt te hijgen

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:33

Heb het ook weleens gehad, met een merrie en normaal gesproken vrij rustige hengst naar buiten.
Hengst voorop, totdat hij niet door een plas water wilde, toen ging ik voorop en had de hengst spontaan veel haast om door het water te komen en mijn merrie te dekken.
Ondanks dat hij wel omhoog kwam, is er niets gebeurt.
De ruiter die op hem zat heeft hem even flink aangepakt, voorop gezet, en we konden rustig ons ritje afmaken.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:06

Toevallig heb ik eergisteren naar de veearts gebeld omdat mijn RUIN erg tekeer gaat.

Hij heeft namelijk vitamines en een vitamine-shot gehad en ik vroeg me af of het daaraan lag.

Want hij is hartstikke lief, maar nu worden mensen zelfs bang van hem.

Bij mij persoonlijk doet hij niets, buiten brult hij wel naar elke merrie Verward

Ik de veearts aan de telefoon en wat blijkt gaat hij lachen Verward

Ikke niet begrijpen.

Hij zei: dat komt door de vitamine shot die hij heeft gehad dit duurt ongeveer nog een week uiterlijk twee, en dan doet hij weer normaal.

Er was zelfs een meisje die der paard had het ook gehad maar dan 3x en daar durfde op een gegeven moment zelfs de intructeur niet meer op te rijden.

Kan je nagaan wat voor TROEP erin zit.

Ik ben wel gerust gesteld, hij is namelijk al niet de makkelijkste tijdens het rijden.

Ik blijf wel even uit de buurt van de merrie's want ik wil niet veroorzaken wat jij heb meegemaakt.

Dus jou informatie helpt mij ook met het nog even om moeten gaan met een HENGST Haha!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:07

Gatver!!
Gelukkig heb ik het ook nog niet meegemaakt.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:08

jeetje! je moet ej echt lam schrikken als dat gebeurt? Is het weleens gebeurt dat een hengst op een hengstige merrie springt ( in deze omstandig hedfen dus met ruiter erop) dat de merrie dan ook werkelijk is gedekt dus drachtig is geworden?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:20

Mijn ruin dekt soms ook nog bij sommige merries maar niet tijdens het rijden, hooguit tijdens weidegang. Wat jij hebt meegemaakt is bloedlink en de ruiter had die ruin wel eens flink mogen afperen, want je bent er nog best goed vanaf gekomen. Het hard erger kunnen aflopen.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:05

Klinkt heel eng en gelukkig heb ik het nog nooit mee gemaakt.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:09

een ruin bij ons dekt zelfs ruinen (die van mij, en die blijft dan echt heel dom kijken van 'wat gebeurt me nou..?'
hihihihiihihi maar die is niet strijdlustig dus geen gewonden
gelukkig hihihihi

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:14

Mijn ruin heeft op dit moment medicijnen i.v.m. artrose en kreeg ineens bijzondere belangstelling voor mijn, op dat moment henstige merrie en sprong er dus bovenop... Nog NOOIT heeft hij naar een hengstige merrie gekeken, sterker nog, merries vond hij stom....

Verder geen ongelukken gebeurd, maar sinds dat akkefietje is mijn merrie dus ook kreupel aan haar achterhand, fijn: het ene kreupele paard zorgt ervoor dat mijn andere paard ook "stuk" is!! Wat een stel, niet??

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:22

Mijn paard heeft ook eens een goudspuit gehad. Hij werd ook een hengst zeg maar. Toen ik vorig jaar op zomerinstructie kamp was moest ik samen met een ander meisje voorkomen dat hij op een merrie sprong. Als ik al met hem naast een merrie liep kwam zijn ding eruit. Ik kan er even niet precies opkomen wat er in die spuit zit. Niet ieder paard krijgt trouwens last van zijn hormonen door zo'n spuit.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:51

Nou gelukkig haalt onze hengst niet van dat soort gekke dingen uit, ik kan gewoon achter een merrie rijden!

Dat is wel even schrikken zoiets!

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:26

ik heb 1x meegemaakt dat mijn merrie in de bak stond, ik was net afgestapt en op een hengst die daar reed zat een meisje dat voor het eerst op een paard zat zonder begeleiding, zoieso al idioot, maar die hengst wilde dus op Dolly springen en dat meisje kon er niets aan doen Boos! maar het gelukkig wel goed afgelopen, maar idd heel eng op dat moment!

tamary

Berichten: 29175
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:37

Mijn vader heeft ook zoiets gehad lang geleden. Amazone had een merrie staan die tijdens de hengstigheid nogal lastig was, dus voor de les even bij de hengst schouwen om te kijken of ze nog kon rijden (ze dacht die rijdt toch niet mee) Mijn vader krijgt zonder dit te weten die hengst toegewezen en was in eerste instantie dus al erg verbaasd dat meneer zo graag de bak in wilde. Toen hij de merrie zag niet meer, maar ja toen was het al te laat. Gelukkig stond de vader van de amazone naast haar paard en heeft haar eraf getrokken voordat er ruim 800 kg Oldenburger op die merrie sprong.
Maar goed dit is echt een voorbeeld van de kat op het spek binden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:39

Desiree schreef:
Mijn ruin dekt soms ook nog bij sommige merries maar niet tijdens het rijden, hooguit tijdens weidegang. Wat jij hebt meegemaakt is bloedlink en de ruiter had die ruin wel eens flink mogen afperen, want je bent er nog best goed vanaf gekomen. Het hard erger kunnen aflopen.


Dit doet die van mij ook Desiree, maar tijdens het rijden is het nog nooit gebeurd. Trouwens, hij wordt in het land ook wel flink afgestraft door de dames hoor Haha! Die zijn daar echt niet van gedien'd, zo'n nep-kerel Haha!