Zadels en hun (on)mogelijkheden

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 15:07

Kitty,

Dat vindt Kootstra van vrijwel alle zadels! Maar hij heeft ook wel vaak gelijk, hoor.

Ook ik ben met mijn zadel na veel gezeur met Divoza (dit zadel zit perfect, maar waarom heeft mijn paard dan steeds drukplekken?) naar Kootstra gegaan. En jawel, scheef!

Ik heb een Lemetex dressuurzadel bij hem op maat laten maken (boommaat 31). En die past Lamanda echt geweldig. Geen drukplekken meer en ze is zoveel beter gaan lopen! En een tweede voordeel van Kootstra: je hebt levenslange garantie wat betreft het passen. Als je hebt idee hebt dat het zadel niet goed meer zit, dan verandert hij het gratis voor je.

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 14:01

Gerrie, dat is dus precies wat ik bedoelde. Kootstra vindt zadels snel scheef. Maar bij die van mij was het wel heel duidelijk zichtbaar toen die op de kop werd gelegd. En helaas was mijn paard toen nog erg scheef in de rug, waardoor dat versterkt werd (schuiven en drukplekken).

Wat betreft de prijs, daarin vind ik Kootstra niet zo duur. Hij heeft alleen dure merkzadels (Hoffner, Stubben en Lemetex), maar is daarin niet duurder dan Divoza of welke leverancier dan ook en levert veel meer service. Je paard wordt opgemeten, hij past het zadel volledig aan (bij mij: gratis keilkussens, waarvoor je bij Divoza extra moet betalen), komt het na twee maanden controleren en daarna wanneer jij vindt dat het zadel minder past. Ook dan is het aanpassen weer gratis.

Door omstandigheden (MKZ, wedstrijden, etc.) rijd ik nu alweer 9 maanden op dit zadel zonder aanpassingen en nu pas valt me op dat die toch wel iets bijgevuld mag worden. Maar mijn paard loopt er nog steeds fijn onder, dus zadels op maat maken kan die goed!

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 23:19

Cowgirl,

Als je Kootstra bedoelde, dan moet ik je teleurstellen. Die maakt geen westernzadels.

Als je een goed adres zoekt voor westernzadels, dan kan ik je Dutch Trading Post in Beilen aanraden. Zij hebben handgemaakte, volledig leren zadels van Alamo Factory in vele modellen. En Silke is erg professioneel in het passen van de zadels. Voor mijn paard, die toch vrij gevoelig is op de rug, heeft ze een mooi passend zadel weten te vinden. Helaas was die mij te klein, dus heeft ze zonder extra kosten een grotere maat uit Amerika besteld. En dat zadel - dat ik voor lange buitenritten gebruik, want dat zit ik op een dressuurzadel echt niet uit - bevalt uitstekend. En ze zijn niet zo duur, ik heb een jaar geleden 2.000 gulden voor dat zadel betaald.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie