Problemen met Andrew

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:57

als je het mij vraagt...mijn gevoel neigt toch naar maandagsziekte/spierbevangen/tying-up.... ik zou zeker ook een bloedtest laten uitvoeren.

Je beschrijft dat hij altijd wel wat stijf is na de les, en nu heb je hem laten staan (terwijl je dat anders nooit doet). Zijn spierpijn is dus niet weer opgerekt. Best kans dat hij toen die nieuwe erbij kwam, wel heeft gevlogen door het land, en toen de verzuring is opgestapeld. ER kan een spierblessure zijn gekomen....

Ik zou toch een dierenarts laten komen die bloedprikt. Liefst voor donderdag volgende week....
Ondertussen duim ik dat het meevalt! succes Joyce!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:39

Het bevestigt wel je idee over dat zadel, joyce... Je zei de hele tijd al dat je niet zo fijn reed met de KN.. Dat heb je goed aangevoelt!

Boerma in Garijp is een goede paardenarts! Sterkte donderdag!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:18

Spat; dat klinkt vaak erg, en soms is het erg. Maar lang niet altijd is het einde paard. het spronggewricht van een paard heeft een 4tal buigpunten. Het bovenste bepaald een 60% van de beweging, direct daaronder 30 %. Tussen de schijven is het ongeveer 7 % en het onderste (de schijf op het onderbeen) is goed voor een 3 % van de totale beweging. Zit de spat in de onderste regionen, zal het paard NADAT het botwoekeringsproces tot rust is gekomen en dus stabiel is, redelijk gewoon kunnen lopen. Bij een verlies van 10 % van de buiging zal alleen een heel getraind oog het verschil kunnen zien ten opzichte van het andere been.
maar goed, zit de spat hoger, of blijft de woekering actiever, dan zal een onregelmatige gang goed te zien zijn. Je hebt dus spat, en dan is er spat.

Jammer dat Andrew er weer een vlekje bij heeft. Zeker jammer nu je weer zo fanatiek aan het geraken bent. Maar een ander paard om op te rijden zal jij wel vinden Knipoog en Andrew is nog lang niet afgeschreven. Geniet maar van lekkere boswandelingen vorolopig. Wanneer kom je langs voor een koek-en-sopie-stop?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:20

Zo high als een konijn, huppelde hij vrolijk door de wei...

Die Andrew, getting his kicks on route 66...Haha!
Gaat ie cold turkey over 2 weken? }>

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers