Update Fitz

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Update Fitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 12:19

Misschien leuk voor degenen die het een beetje volgen.

Zoals ik in een ander topic al had aangegeven was het een constante strijd tussen verstand en gevoel.
Anderhalve week geleden had ik de knoop doorgehakt: ik vond het uiteindelijk wel welletjes. Gebeld met degene die Fitz traint en gezegd dat ik hem wilde verkopen. Hij vond het jammer, maar zou over een nette prijs nadenken.

De zaterdag erna werd ik door zijn partner benaderd. Hij wist zeker dat ik spijt zou krijgen van de verkoop van Fitz omdat ik veel te gek was met het beestje. Hij vroeg zich af wat de werkelijke reden was van verkoop. Uiteindelijk toegegeven dat de training niet helemaal was wat ik me ervan had voorgesteld en dat de ruiter van Fitz me iets te fanatiek was geworden. Hij vond het echt zonde dat ik om die reden Fitz zou verkopen en verweet me de weg van de minste weerstand te kiezen. Hij wilde de confrontatie (indien nodig) wel aangaan met zijn partner als ik hem wilde zeggen in welke vorm ik het wel zou willen.

Ik heb het even laten bezinken en uiteindelijk zijn we er afgelopen donderdag in een goed gesprek op terug gekomen. We gaan nu de komende 4 maanden in een ander concept te werk waarin ik me veel beter kan vinden.
Na 4 maanden zal ik dan bekijken of wij (Fitz en ik) als combinatie echt niet meer klikken of dat het allemaal zo goed gaat dat ik hem weer overneem.

Ik vind het echt een super oplossing en ben hem (de partner) ontzettend dankbaar dat hij de situatie goed heeft ingeschat en mij ervan heeft weten te weerhouden Fitz te koop te zetten op dit moment vanwege verkeerde redenen.

Over 4 maanden horen jullie weer meer van mij Knipoog

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:22

Tjee dat is wel weer een tijdje geweest van moeilijke keuzes. maar wel goed van je dat je Fitz niet meer te koop hebt staan. Fitz en jij horen gewoon bij elkaar. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:24

Hee meid, leuk om te horen dat je een tijdelijke oplossing hebt gevonden die jou past!!!

Hoop dat je de lol er weer in krijgt, zo niet mag je natuurlijk altijd bij mij komen kijken voor een leuk jong paard!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:25

Jeetje zeg! Dat zijn verschillende keuzes op 1 hoop Haha! Blij toe dat je het nog eens gaat proberen, zou het jammer vinden om jou zonder Fitz te zien leven, ik vind jullie zo'n leuk stel saampjes!

Ben benieuwd! Maarre updates mogen ook eerder dan de 4 maanden hoor *LOL* Verder ben ik niet nieuwsgierig Schijnheilig Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:27

Das een nette oplossing toch! Netjes van die partner trouwens!
Veel succes en ik hoop dat je er weer veel plezier in gaat krijgen.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 12:31

Pipo schreef:
Hoop dat je de lol er weer in krijgt, zo niet mag je natuurlijk altijd bij mij komen kijken voor een leuk jong paard!!


Ik zal je maar niet vertellen wat zijn oorspronkelijke voorstel was Knipoog

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:33

Kijk en dat zijn nou de echte paardenmensen!! Waarbij het geluk van de combinatie voorop staat voor de opbrengst van een eventuele verkoop! Toppie!!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:33

Zozo, lastige keuzes allemaal. Ik denk idd ook dat je van verkopen spijt had gekregen. Hopelijk werkt dit 'nieuwe concept'.

Kun je een tipje van de sluier oplichten als het gaat over het 'andere concept' Lachen ? Ga je zelf weer meer rijden? Of schrijf je na 4 maanden een verslag?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:34

fijn dat je er nu uit bent, dat scheelt een hoop baggage. zet 'm op want na regen komt zonneschijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:42

Het was een poosje terug al een beetje te zien, volgens mij hebben we er toen ook een paar PB's over gewisseld. Ik ben heel blij voor je dat je nu weer een beetje op weg kunt. Het gaat je zeker helpen om echt een eerlijke, goede afweging te maken waarbij je jezelf en je paard niet tekort doet. Goed dat je deze stap nu genomen hebt, en dat je dadelijk niet met een ontevreden gevoel blijft zitten.

Go 4 it!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:45

Leuk voor je meid! Zo kan je nog eens het eea objectief bekijken en je niet al te veel door de emoties mee laten slepen. Knipoog

Ik hoop voor je dat je uiteindelijk tot een bevredigend resultaat komt!

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:44

Fijn dat er toch een oplossing kon worden gevonden voor je twijfels. En misschien... kriebelt het zometeen toch weer ineens!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:48

wat fijn dat je eruit bent zeg!

maar ben wel heel benieuwd naar hoe het nieuwe concept in elkaar zit!

ik hoop dat t iig iets is waar jij je goed in kan vinden, en zelf ook weer plezier met fitz hebt!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:57

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden.
Ja ben trouwens ook erg nieuwsgierig naar dat cocept.
Ik voor je dat je weer een leuke combinatie wordt met fitz

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:29

gelukkig dat je je nu niet meer zoveel zorgen hoeft te maken!...ik zal duimen voor jou en fitz

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:44

Ik hoop dat je eruit komt, Leontine. Ik weet dat het een erg moeilijke beslissing blijft, ik heb het ook met Lethal gehad.
Je moet er iig voor zorgen dat de beslissing komt vanuit jouw gevoel en niet vanuit de omstandigheden...en zo te lezen heb je dat zelf ook door.
Sterkte en we zien elkaar vast wel weer een keer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:14

Prima regeling Leontine. Beetje opgelucht?

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:21

Goed dat je dat gesprek hebt gehad, en dat er nu weer een toekomst kan zijn voor jou en Fitz.
Ik zal duimen dat het gaat lukken, succes ermee en ga ervoor!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:39

Wat een mazzel dat hij er doorheen keek en eerlijk heeft gevraagd wat de werkelijke reden van verkoop was. Ben heel blij voor je dat je er nu meer achter staat, je klinkt een stuk positiever en eigenlijk ook best heel opgelucht dat je Fitz toch nog niet hebt verkocht.
Zet hem op en succes met je verdere keuzes Lachen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:34

Wel goe van die partner dat hij erachteraan belt zeg! En dat hij het probleem bespreekbaar heeft gemaakt. Getuigd van mensenkennis en sociale vaardigheden. Knap! En natuurlijk voor jou heel erg fijn dat er nu een oplossing is waarbij jij je eerst weer goed voelt, en je de weg terug naar de wedstrijdsport open houdt... Hopelijk kan de ruiter zich echt aanpassen in zijn manier van trainen!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:39

Fijn dat je er nu een tijdje mee door kunt Leontine! Toppie, hoop snel meer updates te lezen van je!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:17

Ik hoop dat alles dan toch nog goed gaat komen.Het is echt een heel super paard zoals ik 'm 2 weken terug in de ring zag gaan.
Nu weer met jou erop !

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:46

Fijn dat je nu een oplossing hebt kunnen vinden! Ik hoop jullie weer als combi terug te zien in de ring! Knipoog Succes!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 07:57

Wat prettig dat er zo met je mee wordt gedacht. Ik hoop dat het uitpakt zoals je verwacht. Succes ermee.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 09:39

Goed nieuws.
Hopelijk gaat het werken en heb je er over 4 maanden weer echt een paard voor jezelf bij!
Hou ons op de hoogte.
(En zwaai voortaan even als je op de SPA vlak langs me heen rijdt. Haha! )