Het tropenrooster voor mijn paardjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Het tropenrooster voor mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 19:03

Jah met dit warme weer kun je beter overdag niet trainen en daarom zit ik om 7 uur 's ochtends al op de paardjes! En het bevalt me UITSTEKEND. Moet zelfs nog een bodywarmer aan! Haha!
Ook omdat ik nu twee jonge paardjes rijd (de ene net aan het beleren) is het wel lekker als het zo koel is. En m'n paardjes kunnen nog een hele dag gras eten! Knipoog
Als het ooit weer zo warm is weet ik wat ik ga doen! Gewoon op het tropenrooster leven Haha!

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliƫnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:09

Zo doe ik dat ook. Af en toe sta ik om 5 uur 'smorgens op en ga dan van 6 tot 8 een heerlijke buitenrit met mijn haffi maken. Dat is dan echt relax, heelijk koel en geen dazen!!!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:09

7 uur pff ik slaap toch echt lekker uit smorgens en ga savonda naar de paardjes!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:12

idd, Als ik in de vakantie opsta om 8 uur is dat al een record... Tong uitsteken

Ik ga mooi savonds! Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 19:19

bonney4evver schreef:
7 uur pff ik slaap toch echt lekker uit smorgens en ga savonda naar de paardjes!


Heb ik ook geprobeerd maar dan is het toch warmer . Ik heb het nu de hele week gedaan en ben in het ritme! Ik word nu voor de wekker wakker en ga 's avonds lekker vroeg in bed of hou een siesta! Haha!

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:22

Ik sta ben ook zo rond 7 uur 's morgens bij mijn paardjes. Inderdaad nog heerlijk koel en geen dazen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:34

Bij mij wisselt het een beetje. Ik heb al een aantal keren rond 7 uur een buitenritje gemaakt, maar ik ga ook weleens 's avonds tegen half 9 rijden. Overdag iig niet, veel te heet.
Ik ga wel een paar keer per dag kijken hoe het met Yorghos is. Of hij nog voldoende water heeft en of hij het niet te warm krijgt.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 19:36

Jah ik ga ook vaak eens kijken en heb ze vanmiddag onder de spuit gehad. Kunnen ze daar ook mooi aan wennen. Wel grappig: ze gingen echt zo staan van: ow lekker spuit maar fftjes door! En daarna heerlijk rollen in het zand! En nu hebben ze ook nog iets minder last van de vliegen Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:27

Lijkt me ideaal, helaas staik op een pensionstal waar ze dan net hun eten krijgen (allemaal tegelijK) dus dan verstoor ik het schema en de rust behoorlijk als ik dan kom.
De paardjes hebben nu bijna vakantie, moeten af en toe er toch even aan geloven 's avpnds of iets later op de ochtend, maar dan niet te lang en vaak even naar buiten

unique

Berichten: 212
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: Lienden (gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:35

Morgen weer voor het eerst rijden (ben namelijk net terug van een weekje vakantie, aan zee!!). De planning is om rond 7 's ochtends te rijden, maar of dat gaat lukken?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 23:27

Ik rijdt savonds, ik vind het een beetje banketstaaf om zo vroeg naar stal te gaan voor de eigenaren Haha! Die moeten werken dus denk niet dat ze er blij mee zijn dat ik om 6 uur al op de stoep sta, de honden blaffen altijd. En ik maak zelf ook altijd zo'n herrie, gesleep met een m'n westernzadel uit mijn zadelkast *knal* singel op de grond *kling* botsing met de deur *deng* hihi Haha!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:19

Ik ben vanmorgen om half 6 opgestaan. lekker paardjes naar binnen gedaan eten gegeven. Toen zelf gegeten op mijn gemak enzo en om kwart over 7 had ik les. HEERLIJK zonder die dazen en vliegen, lekker koel.........dat is het ideale weer!!!

Ondertussen al lekker gedoucht en een dik halfuur met de hond gewandelt!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 16:18

Summertje schreef:
Ik rijdt savonds, ik vind het een beetje banketstaaflig om zo vroeg naar stal te gaan voor de eigenaren Haha! Die moeten werken dus denk niet dat ze er blij mee zijn dat ik om 6 uur al op de stoep sta, de honden blaffen altijd. En ik maak zelf ook altijd zo'n herrie, gesleep met een m'n westernzadel uit mijn zadelkast *knal* singel op de grond *kling* botsing met de deur *deng* hihi Haha!


De eigenaren waar ik voor rijd moeten er maar aan geloven Haha! , die hond begint ook te blaffen. Later horen ze mij het zadel pakken, dan horen ze de hoefijzertjes van Tosca. En daarna beginnen de kalven te mekkeren dat ze melk willen en dan moet ie er wel uitkomen Haha! . Gelukkig zijn het boeren en die kunnen wel vroeg uit bed komen!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 16:41

Die van mij heeft ff 2 daagjes rust..dan ga ik daarna lekker 's avonds. Ben best verbrand, dus kan ff niet helemaal bewegen :S...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 16:43

Pinacolada schreef:
Die van mij heeft ff 2 daagjes rust..dan ga ik daarna lekker 's avonds. Ben best verbrand, dus kan ff niet helemaal bewegen :S...


Ai errug pijnlijk. Ik ben ook eens gaan rijden terwijl ik verbrand was. Ging ze ook nog ff haar hoofd schuren tegen mijn rug Oei ik moet me maar nooit weer verbranden! Bloos

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 16:55

heerlijk als je vakantie hebt...!!! Lachen
Maar al moet je eerst de halve dag in de hitte werken en dan ook nog eens rijden valt het soms niet helemaaal meer mee..

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 19:21

Jah lekker maar heb nog maar een weekje Boos! dan moet ik ook weer aan de slag. Dit leventje bevalt me wel, hele dagen tussen de paarden!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:46

Mijn kleintjes hebben vrij Bloos!

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:27

pff ik ga naar tessie wanneer ik kan want ik werk bijna iedere dag maar ik ga dan of savonds of sochtends vroeg rijden anders is het te warm en als ik alleen smiddags kan heeft ze vrij Lachen

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:50

Ik heb nou ong. een week niet meer gereden... Ik kan mijn bed niet uit komen en 's avonds rijden is nog steeds te vermoeiend en benauwd... Maar morgen ga ik samen met mijn zus rijden en dan staan we om 6 uur op, zodat we al lkkr vroeg op het paard zitten! Sinds gisterochtend is het hier heel mistig en koel (bijna koud) 's ochtends, dus dat is wel relaxed! Ik zat al te denken dat ik misschien mijn hele ritme maar om moest gooien... (overdag slapen en 's nachts leven Tong uitsteken)
Onze paardjes staan gelukkig niet op een pensionstalling, dus ik kan er naar toe wanneer ik wil... niemand die er last van heeft Haha!

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:05

ik sta om ongeveer 6.45 uur op en zit dan om 07.30 op het eerste paard,daarna mest ik alles uit en haal ik alle paarden binnen,ga ik ze voeren,watergeven en dan is het ongeveer 12 uur. Dan ga ik naar huis en kom om ongeveer 19.00 uur terug rij er dan nog 2 en dan gooi ik ze weer naar buiten,voeren en klaar! ben dan tegen23.00 uur klaar en kan naar huis.(heb de paarden wel allemaal snachts buiten staan en overdag binnen ivm de vliegen en de warmte)