JIPPIE, Vrachtwagen gekregen voor vervoeren paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

JIPPIE, Vrachtwagen gekregen voor vervoeren paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 12:36

Jippie, Jahoe.....

Mijn man belde me net op......

Hij is vanmorgen even naar Friesland gereden en heeft een Vrachtwagen voor me gekocht die hij gaat ombouwen tot paarden- vrachtwagen!!

Het is een vrachtwagen die met een B- rijbewijs gewoon gereden kan worden.

Ik kan het echt nogsteeds niet geloven.....
Ideaal kan ik tenminste overal met mijn paard naartoe waarheen ik maar wil zonder hulp van iemand.

Hieronder een foto van de wagen, hij heeft wel een opknapbeurt nodig, maar dat vind ik geen probleem, hier ga ik echt een hoop lol van beleven.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _10_ op 06-08-03 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 12:45

CGJ12"]
[quote="Cinzano schreef:
Jippie, Jahoe.....

Mijn Het is een vrachtwagen die met een B- rijbewijs gewoon gereden kan worden.



........en dus is het GEEN vrachtwagen, maar een uit de kluiten gewassen gewone auto.........(max toelaatbaar gewicht < 3500kg )
[/quote]

Ja dat klopt... mag laden tot 1100 kilo.... en aangezien maar paard slechts 650 kilo weegt is dat meer dan genoeg.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 12:57

Nimber schreef:
gefeliciteerd ik wil ook ooit nog zoiets maar stiekem dan toch iets voor 4 paarden ofzo.

veel plezier ermee


4 paarden.... zoveel heb ik er nieteens Haha!


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 14:21

marloes-joy schreef:
wow! gaaf zeg!
geef mij ook zo'n vent Lachen
gefeliciteerd!



Lief he.... OK dan!

Jeetje, ben echt nogsteeds helemaal in de wolken....
We gaan hem over een half uurtje lekker ophalen!!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 14:36

_Michelle_ schreef:
haha veel plezier met dit weer lekker naar friesland rijden Haha!
wij hadden er ook een maar die hadden we toch maar verkocht, nu hebben we een trailer Lachen
alvast veel plezier ermee en ik zie hem vast wel een keertje als hij is opgeknapt Knipoog


Ach in de auto heen hebben we airco... en terug... ach dan gaat het gelukkig alweer iest afkoelen.

Je ziet het vanzelf wel staan

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 14:45

Wennepen schreef:
echt heel gaaf!



Dank je Wen.

(ps, hoop dat Jewel er snel weer bovenop is)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 08:39

Marijn4045 schreef:
Even practisch, waar zet je zo'n ding neer? Bij mij op stal is niet eens plaats voor alle trailers, laat staan voor dat soort grote wagens...


Hij staat nu bij ons in de straat (past gewoon in een parkeervak, oke hij steekt iets uit, maar kan best). Zodra er plek is (hopelijk vanaf zaterdag) zetten we hem bij ons op stal neer, daar staat hij niemand in de weg.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 09:22

Marijn4045 schreef:
Mag dat dan gewoon, in de straat parkeren? Dat zou voor mij dus nog handiger zijn dan een trailer... Hmmmmm... Toch thuis maar even bespreken.


Ja volgens mij mag het dus... het is officieel gewoon een grote auto / bus.
En die parkeren ze ook gewoon op straat en deze is netzo lang als de meeste bestelbusjes die je ziet rijden.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 08:17

pmarena schreef:
Ik vraag me alleen af hoe je zo'n ding nu noemt (waar zoek je bvb. op op van die autotrader-sites enzo ?) , wat zoiets in aanschaf kost , en of het een beetje rendabel is zeg maar Verward

Ik bedoel , zo'n ouwetje van een jaartje of 20 , is die bodem nog betrouwbaar (belangrijkste van alles voor mij!!) , is dat makkelijk om te bouwen met een fijne loopklep en die hekjes ernaast , is het niet erg duur in onderhoud om het betrouwbaar rijdend te houden?

En de kosten van wegenbelasting , verzekering ..... hoe valt dat uit ?



Wij hebben deze gewoon van http://www.marktplaats.nl .
Je kan ze al volledig ingericht voor paarden kopen, alleen dan kosten ze klauwen met geld, terwijl als je ze zelf ombouwd je zeker 1000 a 2000 euro goedkoper uitbent (geld wel voor mij althans). En dan ombouwen kost niet zoveel, wij doen het zelf.

Die van ons is 25 jaar en motorisch helemaal goed.

Wat die betrouwbare bodem betreft... daar kan je ook zelf voor zorgen. in die wagen van mij ligt een goede bodem, maar we gaan hem uit voorzorg nog meer verstevigen.

Wat de verzekering enzo betreft is het (vind ik) allemaal best duur. Als je een beetje rondbeld kom je er al snel achter dat je minimaal 800 a 1000 euro kwijt bent per jaar. (gewone WA). Wat de wegenbelasting betreft.... 'k geen idee wat dat gaat kosten, maar dat merk ik vanzelf wel.

Meer vragen??? Ik hoor ze wel.

Groetjes Tineke

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 08:34

Samsam schreef:
Vraag eens na over de oldtimer verzekering van www.overwater-huizinga.nl
ik betaal geloof ik maar 150 euro per jaar! En bij de belasting kun je ook een verminderd tarief aanvragen!


Die overwater-huizinga is een tussenpersoon en geen verzekeraar. Bij hun heb ik ook navraag gedaan, maar hun bieden alleen paketten aan en niet een losse autoverzekering.

Ze hebben dan liever dat je een eigen verzekeraar of tussen persoon uit je eigen regio belt.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 10:54

Cookies schreef:
Tineke, als jou vrachtauto ouder is als 25 hoef je geen wegenbelasting te betalen. Gewoon even een briefje schrijven naar de wegenbelasting dat je een auto hebt van 25 jaar of ouder en dat je hem alleen voor recreatie gaat gebruiken en dan krijg je vanzelf een briefje terug dat je nix hoeft te betalen. Verder zou ik voor een vrachtwagen van die leeftijd een oldtimer verzekering nemen dat scheelt je klauwen met geld. Ik heb dat ook allemaal gedaan met mijn vrachtwagen.


Thanx, dat briefje zal ik zeker even schrijven naar de wegenbelasting...

Wat de verzekering betreft.... hij zit nu mega goedkoop in de verzekering van het bedrijf van mijn man, dus dat scheelt weer, pfffuw
Maar bedankt voor de tips


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poekkie en 35 bezoekers