WHAAAAAA!! Ik heb op de Lusitanohengst gereden!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 09:23

Gaaf he?!?!?!
Ik ken dit wel. Mijn PRE hengst is ook op Grand Prix nivo en toen ik hem net had liep hij alleen maar in travers, de eerste dag. Had ik mijn gewicht iets teveel naar binnen Clown
Je moet hem echt aan het werk houden, anders gaat hij zichzelf bezig houden en alles uit zichzelf doen.
Mijn man kan nog niet zo goed rijden, maar als die op Imi zit gaat ie in Spaanse pas en passage door de bak....alleen hij krijgt hem nooit in galop, of uit die passage...Imi doet precies waar ie zin in heeft.
Gewoon zitten en doen alsof het erbij hoort!

Nimber...bij deze ben je uitgenodigd om Imi eens uit te proberen. Hij loopt nu goed genoeg, zodat er weer eens anderen op kunnen! Party!!


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 19:06

Ik hoor het wel Nimber, wanneer je tijd hebt! Party!!

Vandaag heeft Bob weer eens gereden en dan wordt dus weer duidelijk dat Imi echt niet zo makkelijk te rijden is. Hij vertikte het weer om in galop te gaan. Na wat aanwijzingen lukte het wel, maar dan kan het echt wel een kwalletje zijn hoor . Party!! Verder liep hij heel zuiver, waar ik heeeeel blij om was. Het is nl tijden zo geweest dat hij bij mij niet kreupel liep en bij Bob wel Verward , dat was best banketstaaf voor Bob, want die kon daardoor niet rijden....

Wbt gangen verschillen: ik merk alleen in de stap verschil, maar als hij door zijn lijf is zelfs dan nauwelijks. Wil een Lusitano, of een PRE hoog in de sport kunnen presteren, mogen zijn gangen ook niet korter, maaiender, verhevener oid zijn dan van een doornsee dressuurpaard. Anders redt ie het gewoon niet. Imatador heeft wat meer verheven gangen dan bv een KWPNer, maar wel mooi ruim. Hij heeft een passageachtige draf, maar zeker niet kort, anders had hij ook nooit zo hoog gekomen.
Wbt karakter: das opvallend, heel veel van die paarden zijn zo braaf! En als je ziet wat ze af en toe voor mishandelingen hebben meegemaakt in land v herkomst.....ongelooflijk dat ze niet ieder menselijk wezen de stal uitschoppen!


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:46

Ze zorgen er daar in het Zuiden wel voor dat die hengsten zo braaf zijn hoor.
Als ik bekijk wat voor littekens mijn hengst op zijn flanken, neus en tong heeft, begrijp ik niet waarom hij nog mensen in zijn buurt laat. Ik zou ze met grof geweld de stal uitmeppen als ik hem was. }>
Ze worden gereden met seretta's: stalen neusriemen met pinnen erin. Zo wordt passage/piaffe oa aangeleerd.
Mijn hengst is, gezien de littekens op zijn tong, wsch ook met ijzerdraaf afgebonden geweest! Verdrietig
Je wilt gewoon niet weten wat ze daar allemaal bedenken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Irma77, nardxash, voet en 20 bezoekers