Ik was zoooo kwaad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-01 19:57

Ik kan me altijd zo kwaad maken om (paarden)mensen die andere mensen afkraken. Achter je rug om banketstaaf, overal commentaar op leveren terwijl ze er zelf helemaal geen bal van afweten en ga zo maar door. Gelukkig is dit bij mij niet zo vaak gebeurt, maar van het weekend was ik plotseling wel "slachtoffer".

Ik zal het ff uitleggen: ik had afgelopen weekend een dressuurwedstrijd. Het was een grote tweedaagse en oa. selecties voor de kampioenschappen. Wedstrijden hier in Amerika zijn altijd verschrikkelijk duur en ik heb naast school en mijn paarden nog een baantje om dit allemaal te bekostigen. Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk kosten uit sparen als mogelijk. Ik heb dus geen groom (hoewel mijn moeder vaak meegaat om te helpen, de schat!), vlecht en verzorg mijn paard altijd zelf, heb geen trainer etc. Om een stal te huren ben je vaak tussen de 80 en 100 dollar kwijt voor een weekend. Aangezien deze wedstrijd relatief dichtbij was voor mij besloot ik om de kosten te drukken geen stal en hotel te nemen, maar gewoon beide dagen heen en weer te rijden (ongeveer 100 km).

Midden in de nacht sta je dan op om je paard de tijd te geven zijn ontbijt op te eten, dan vlechten (want Per houdt niet van knotten in zijn manen dus vlecht ik op het laatste moment) en op de trailer. Daar aangekomen stap ik Perry eerst een tijdje aan de hand en laat hem een beetje grazen zodat ie bij kan komen van de reis. Vervolgens inchecken, startnummer halen etc. Vervolgens proefje rijden, uitstappen, afzadelen, afspuiten, verzorgen, aan de hand stappen en laten grazen etc. De trailer was geparkeerd in de schaduw, alle ramen stonden open en er waaide een heerlijke bries doorheen. Dus Per een uurtje op de trailer met een hooinetje (waar ie, zolang de trailer stilstaat totaal geen problemen mee heeft) zodat ik zelf even tijd heb om de spullen allemaal weer op orde te maken voor de volgende proef. Schoon shabrak onder het zadel etc. Even een lunchje pakken. Daarna paard weer van de trailer en weer laten grazen. Toen uitgebreid geborsteld (alsof ie nog niet schoon genoeg was Haha! ) opgezadeld en de tweede proef gereden (er zat 6 uur tussen mijn eerste en tweede proef!) Na de tweede proef werd het hele verzorgings ritueel weer herhaald en daarna heb ik Per met een hooinet op de trailer gezet. Daarna naar het secretariaat om de protocollen te halen en te wachten voor de prijsuitreiking. Tegelijkertijd even naar een demonstratie gekeken. Op dat moment ging de luidspreker, of de eigenaar van de Ford 350 (mijn auto!) onmiddelijk naar de trailer wou komen want het paard was er zeer ernstig aan toe. Ik schrok me het lazerus en rende naar buiten. Ik had geen idee wat er aan de hand was, stond de trailer in de fik? Ik had net 10 minuten geleden Perry op de trailer gezet! Daar aangekomen was er helemaal niets aan de hand. Per stond tevreden op zijn ruststandje aan zijn hooi te knabbelen, speelde wat met zijn water en er waaide een cool briesje door de trailer. Dus ik verbaasd weer terug naar het secretariaat. Kom ik daar binnen, blijkt dat iemand in het secretariaat heeft gemeld dat er op het parkeer terein AL DE HELE DAG een paard op de trailer stond, ZONDER ETEN EN DRINKEN EN ZEIKNAT VAN HET ZWEET, IN EEN SNIKHETE TRAILER!!!!!!!!! Oei, toen knapte er iets bij me. Ik werd woest. Schold en schreewde het hele secretariaat bij elkaar, welke fiets idiot deze leugens verkondigde. Dit schoot me appelflap echt ff in het verkeerde keelgat. Zielsveel houd ik van mijn paard, voor dag en dauw was ik al met hem in touw, de hele dag heb ik me in het zweet gemaakt, alles om het m`n paard zo comfortabel mogelijk te maken. ALLES, ALLES heb ik voor mijn beesten over en dan zo`n zielige debiel die het nodig vindt zonder er ook maar iets van af te weten zulke beschuldigen te doen. Mijn paard stond helemaal niet de hele dag op de railer, maar 10 MINUTEN, hij had WEL water, en WEL eten en de trailer was helemaal niet snikheet maar heerlijk cool. Ik had mijn paard een half uur uitgestapt en daarna gewassen en, drooggestapt en geborsteld, dus hij stond ook NIET bezweet op de trailer. We hebben van die ramen die je naar beneden kunt klappen dus hij kon lekker naar buiten kijken.

Maar goed na mijn tirade (ze waren helemaal geschrokken want zo`n uitval hadden ze totaal niet van mij verwacht) zei Betty van het secretariaat ook meteen, ja rustig rustig nou maar, we wisten dat het paard van jou was en hebben allang al uitgelgd dat dit een misverstand was (ze weten nl. hoe precies ik altijd ben met de verzorging van mijn paard) De vertegenwoordiger was wezen kijken en kwam later naar me toe om haar excuses te maken voor degene met die met de valse melding was gekomen. De leugenaar zelf heb ik niet gezien (was maar goed ook denk ik Extreme duivel )

Maar goed, jullie zullen wel denken, mens waar maak je je druk om. Maar ik trek me dit dus heel erg aan. Mijn vader was naar de wedstrijd gekomen en heeft de trailer teruggereden. Ik heb Boos! de hele weg bij mijn paard in de trailer gezeten en heb een lekker potje zitten janken. Welcome to the real world. Gatver want is het toch naar als mensen je zo vals beschuldigen.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 20:32

jeetje, dat is idd niet leuk!

Maar ik weet wat je bedoelt! Imagination is dus ook mijn verzorg paardje. En die staat dus op een manege en is een eigenpaard. Ik doe (deed) haar op woensdag longeren en op zondag mag ik dan soms ook ff rijden.

Dus afgelopen zondag nadat de eigenaar er eerst op had gereden mocht ik er even op rijden en ook een sprongetje gemaakt. Lutske ( ook een bokster) stond aan de bakrand te kijken samen met nog een meisje Welmoed genaamt. En die zat dus tegen Lutske te smoezen hoe erg ik wel niet zaag! Naja zeg, ik zaag helemaal niet! En toen zei Welmoed dus dat de eigenaar dat dus ook zelf tegen haar had gezegt. Nou daar geloof ik dus helemaal niks van want anders had ze het wel tegen mij gezegt!

En als ik dan op stal kom dan komt die huppelkut van een Welmoed eraan om tegen mij te vertellen dat magda ( eigenaar) vet kwaad op mij is! Verward Dus ik denken wat heb ik nou weer gedaan. Die avond naar Magda gebelt en er was helemaal niks aan de hand!
En dit is niet al de 1e keer dat dat is gebeurt!
Zij zit dus ook altijd achter mijn rug om over mij te zeiken en ik wordt er helemaal gek van!

Sorry Haha! voor dit lange verhaal maar ik snap dus wat je bedoelt.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 21:17

Ik snap heel goed dat je je hier beroerd van voelt! Het doet pijn als mensen je beschuldigen van verwaarlozing terwijl je juist alles probeert om het je paard zo goed mogelijk naar z'n zin te maken. Grrrr Extreme duivel je zou dat soort mensen toch... Ook al is het zijn dit erg vervelende situaties, je moet maar denken dat jij de echte waarheid weet, dat je goed bent voor je paard. Helaas heb ik zo'n situatie ook al eens meegemaakt en het erge is nog dat je jezelf helemaal opvreet en de 'dader' nergens mee zit. Frustrerend. Het is moeilijk maar vooral in de harde wereld is het soms nodig wat eelt te kweken. Sterkte verder!!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 21:39

O wat gemeen zeg Boos!
echt stom dat ze zo iets doen Boos!
(ben ik toch even blij dat ik nog geen wedstrijd
rij maar toch wil ik dat wel gaan doen)

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 21:51

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-13 20:39 ]</font>

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-01 23:24

Dank voor jullie medeleven Lachen

Tja, ik vreet me mezelf echt op om dit soort dingen. Zou me er eigenlijk gewoon niet druk om moeten maken (alhoewel iedereen op de wedstrijd even lekker door de luidspreker van dit "schandaal" heeft gehoord Frusty )

Het belangrijkste vergeet ik eigenlijk nog helemaal, Perry had onwijs goed gelopen en we hebben de selecties gewonnen dus nu op naar de kampioenschappen! Het allergaafste was dat we in 1 proef zelfs eerste waren geworden met bijna 75%!!!!(was iets van 74.936 ofzo, maar "bijna 75%"" klinkt beter, dat snap je wel he Haha! ) Dat was dus "bijna" 4 winstpunten in 1 proef! (alhoewel je niet meer dan 3 w.p. per proef kunt halen) De als tweede geplaatste had een krap winstpunt en voor de rest had niemand een winstpunt! Met deze score wonnen we ook de high point award. En het gave is dat het een gerespecteerde jury is. Hij schijnt een bekende te zijn in de Amerikaanse dressuurwereld en je krijgt je punten niet van hem kado.

Per is echt een ongelooflijk paard (jaja, een flemmingh haha!) Hij danst gewoont door de proef heen, echt onbeschrijflijk! Maar goed, dit maakte mijn dag weer happy. Toch best wel knap van Perry, terwijl ie zo mishandelt wordt Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 00:15

Ten eerste van harte gefeliciteerd met dit geweldige resultaat, toppie hoor. Nl-paard, NL-meisjes, daar valt niet tegenop te rijden he.

Wat een schandalige actie van zo'n imbeciel. Half weten waar het over gaat en dan zoiets doen, bah.

Misschien was het een teleurgestelde tegenstander die je had zien rijden?? Sportief ammehoela.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 09:36

Ik zou om zoiets echt niet hoeven te janken hoor. Je weet zelf toch zeker wel hoe je paard er aan toe is.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 09:45

Paardenmensen zijn af en toe echt etters! Al dat afkraken! trek je er niks van aan (maar ik kan me wel heeel goed voorstellen dat je knapte hoor!!)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 09:52

In ieder geval gefeliciteerd met het resultaat!! Goed joh! Lachen Party!! Lachen

Verder kan ik me goed voorstellen dat je woedend was over die fijne actie van een tegenstander (?). Boos! Rare manier van doen zeg! Boos!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 10:37

om van te walgen!

Het ergste is nog dat je je helemaal het lazerus schrikt!
Op het moment dat jij naar de trailer rende moeten de meest verschrikkelijke beelden door je gedachten zijn geflitst!

Nou maar hopen dat ze niet het verkeerde kenteken hebben opgeschreven en dat er een paar trailers verder wel een paard beroerd erbij stond.

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 20:50

ja, ik vind het helemaal niet erg als er eens iemand naar me toe komt met een goed bedoelde tip. Kritiek, goed of slecht, je kunt ervan leren. laats kwam er nog iemand naar me toe die over de rechtergalop (daar hebben arona en ik problemen mee) zei dat ik dat anders moet doe. Geen probleem, ik probeer de tip uit. Maar als het echt achterbaks wordt, dan kan ik me inderdaad ook net een klein Extreme duivel worden.