Chipcontroles Gestart

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-01 17:29

Omdat nog altijd een aantal mensen bezwaar maakte tegen het verplicht chippen van paarden, vonden er geen chipcontroles plaats. Nu hierover geen juridische zaken meer lopen tegen de Nederlandse Hippische Sportbond, is die daadwerkelijk met controles begonnen. Op elke wedstrijd, waar dan ook in Nederland, kan op elk tijdstip van de dag een chipcontrole plaatsvinden. Wanneer een paard niet is voorzien van een chip, volgt uitsluiting van de wedstrijd en krijgt de ruiter een startverbod opgelegd totdat hij kan aantonen dat zijn paard of pony wel is gechipt. Het aanvragen en laten uitvoeren van het chippen duurt echter een paar weken.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 17:38

Als het in de regio drenthe is kunnen wij sneller. Wij zijn een stamboekvereniging die ook een paspoortcobsulente (chipper) heeft die door de NHS is opgeleid. Bij groepen vanaf 10 betaal je dan geen reiskosten. ALs je meer wilt weten moet je me even een pb suren.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 19:33

Ik heb mij pony 3 weken geleden laten chippen en ik vond de wachttijd wel meevallen. Zo gauw ze bij mij in de buurt waren, zouden ze komen en dat hebben ze idd gedaan, binnen 3 weken nog wel, dus dat was wel fijn. Hij is nu dus ruim 3 weken gechipt en vorige week kreeg ik al het paardenpaspoort thuisgestuurd. Kortom, goed werk NHS!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 21:47

Mijn paardje is op 1 spetember dus gelijk al gecontroleerd op een dressuurwedstrijd!
Ze vergelijken alle aftekeningen met die uit het paspoort en ze controleren de transpondercode.
Gelukkig klopte alles...

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 22:53

En ik ben benieuwd hoeveel chips er nu werkelijk zijn gaan zwerven na al die ophef die erover gemaakt is ...... dat moeten ze ook kunnen zien met een chipcontrole!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:52

Volgens mij valt dat wel mee!
Er zijn zat landen waar ze al veel langer chippen. Maar goed, we wachten af, wie weet waar ze die dingen uiteindelijk vinden....


Voor degenen die wilden weten of het controleren steekproefsgewijs gebeurt:
Op de wedstrijd waar ik was niet, daar werden alle paarden gecontroleerd voor je de proef inging. Dus geen ontkomen aan!!