Paardenhemel.....??

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:21

SweetTinka schreef:
Ik heb daar eens een heel gesprek over gehad, ik ben namelijk wel gelovig, en geloof dus ook in hemel en hel, en vroeg me dus af of dieren dan ook in de hemel kwamen. Toen zei een man tegen me dat dieren geen ziel hebben. Ze kunnen dus ook niet denken zoals wij mensen dat doen. En ze komen dus ook niet in de hel, maar ook niet in de hemel. Misschien klinkt dit naar, want ja dan is dood dus ook echt dood. Maar in mijn gedachte gaan ze toch altijd ergens naartoe, ook al zei die man van niet.

Huhm bedoel je met ziel je geest, je karakter enzo dus??
Tuurlijk hebben dieren dat anders zou elk dier toch hetzelfde doen..
Wat een stomme man dat hij dieren onder mensen plaatst... dieren denken niet zo ingewikkeld als wij, maar wil nog niet zeggen dat ze dan geen leven na de dood waardig zijn.

Citaat:
De mooiste reïncarnatie-theorie vind ik die van het beter of slechter reïncarneren. DWZ dat als jij je leven je als een hond gedraagt (als mens zijnde dus) dat je in een volgend leven een hónd bent.

Heb je het hier over een godsdienst?
En wil je me ook uitleggen waarom een hond slechter is dan een mens???

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:37

DeesDeBest schreef:
Het idee dat je als reincarnatie terugkomt als bijv. een hond en dat dan zou betekenen dat je in je vorige leven slechter geleefd/ gedroeg vind ik niet erg acceptabel. Dat is een idee wat van ons mensen af komt en die er automatisch van uitgaan dat wij mensen het best zijn op deze aardkloot. Het enigste wat wij met deze aardkloot doen is de boel gebruiken in ons voordeel zónder dat dat in evenwicht met de natuur is.

Daar zeg je me wat... amen

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:11

Wat kan je dan bedoelen met 'je als een hond gedragen'?? Al blaffend door het leven gaan of wat Schijnheilig
Ik had het wel goed gelezen, maar als je hond als hypothetisch voorbeeld gebruikt bedoel je dat meestal slecht, zoals bijv: hondenweer--> slecht weer
Maare is dat van een godsdienst, reïncarneren in dieren?

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:47

Laui! schreef:
Een hondenleven wordt vaak als 'slecht' gezien, maar dat is toch nog helemaal niet gezegd? Als ik de hond van onze buren was denk ik niet dat ik wat tekort kwam. Dat is niet bepaald een hondenleven. Goed, niet alle honden leven zo natuurlijk. Ik vind overigens een hypothetisch voorbeeld niet altijd slecht. En een stap terug doen is ook niet slecht.
Overigens is de reïncarnatietheorie idd afkomstig uit een godsdienst. Niet een, maar meerdere. Voornamelijk uit de Oosterse wereld (Karma e.d.). En dan kom je algauw uit op het Boeddhisme. Haha!

nee, maar wel logisch dat wij dat zo opvangen Bloos
En je had het over je als een hond gedragen en niet een hondenleven, das ook een verschil.
Ik vind een hypothetisch voorbeeld ook niet altijd slecht?
Ja maar verder toch geen godsdiensten meer of wel? Want het hindoeïsme werkt toch met kasten?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie